- Detta ämne har 168 svar, 25,732 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av edbe.
-
FörfattareInlägg
-
8 december, 2014 kl. 18:37 #263677edbeDeltagare
Att det ska vara så lite tid över till bilar när man har småbarn! 🙂
Rostskyddet blev i alla fall bra.
Monterat motor och kupévärmare förra veckan innan jag körde in bilen i garaget för avställning i väntan på snön 🙂
Hade dessa i min hatthylla…någon som gjort hål för att leda basen ur bagaget?
Målade i alla fall dessa svarta!
Sen hittade jag en Sti grill som nu väntar på att monteras. Ska nog fixa ett rosa Sti emblem först bara…och eventuellt sätta dit ett rosa runt märke.
Sent from my iPhone using Tapatalk
12 mars, 2015 kl. 16:25 #263678edbeDeltagareHar sedan sist införskaffat två uppsättningar 18 tumsfälgar.
1. Team dynamics PRO race 1,2 i svart. Av någon anledning sitter det två olika däck på: kuhmo ecsta och pirelli p zero (regn), båda r-däck.
Riktigt skitiga men har börjat rengöringprocessen.
Ska dubbelkolla rullomkretsen och stämmer det inte mellan hjulen så får däcken åka av och säljas vidare. Eventuellt sälja hela uppsättningen då jag efter fått tag på en ytterligare uppsättning;2. Compomotive MO6 18×8 guld/bronze. Kuhmo ecsta sport gatdäck i bra skick. Dessa kommer jag nog köra som vardagshjul och sen antingen använda team dynamics eller mina original bbs-fälgar för banan.
(inte min bil på bilden).
Lite kluven över vilka som jag vill köra led på banan. Ska dubbelkolla vikten på bbsfälgarna men har för mig att de ligger kring 7kg jämfört led teamdynamics på 9kg. Däcken på 17 tummarna har snart gjort sitt så det vore kul om omkretsen på dynamicshjulen är ok så man får testa de däcken.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
12 mars, 2015 kl. 16:40 #263717IggeDeltagareCompomotive fälgarna är mo6 om bilden stämmer (siffran står för antalet ekrar)
Och dessa fälgar är kända för att vara ganska tunga men tåla en del strykMina var 2,5-3 kg tyngre med 225/40-18 kinadäck än 225/45-17 Bridgestone på originalfälgar
Däremot är de ju en av de mest “rallyiga” fälgarna som finns. Fast dina bbs är ju också väldigt “rally”
Jag gillar’t! 😀
12 mars, 2015 kl. 16:53 #263679edbeDeltagareCompomotive fälgarna är mo6 om bilden stämmer (siffran står för antalet ekrar)
Och dessa fälgar är kända för att vara ganska tunga men tåla en del strykMina var 2,5-3 kg tyngre med 225/40-18 kinadäck än 225/45-17 Bridgestone på originalfälgar
Däremot är de ju en av de mest “rallyiga” fälgarna som finns. Fast dina bbs är ju också väldigt “rally”
Jag gillar’t! 😀
mo6 ska det vara så klart. Har velat ha dessa sedan jag köpte min förra Impreza…så jag ska i alla fall testa hur de ser ut på.
Kommer ha lite beslutsångest nu när våren närmar sig.
Team dynamicsfälgarna kommer jag nog garagespraya vita om däcken funkar. Men jag ska även där börja med att montera för att se hur det ser ut på.
12 mars, 2015 kl. 17:18 #263718IggeDeltagaremo6 ska det vara så klart. Har velat ha dessa sedan jag köpte min förra Impreza…så jag ska i alla fall testa hur de ser ut på.
Kommer ha lite beslutsångest nu när våren närmar sig.
Team dynamicsfälgarna kommer jag nog garagespraya vita om däcken funkar. Men jag ska även där börja med att montera för att se hur det ser ut på.
Fräna fälgar allihop, dock ligger compomotive och BBS närmre hjärtat för min del.
Men testa! Det är ju du som ska gilla det, och glöm inte bilder 😀12 mars, 2015 kl. 17:57 #263706FladricDeltagareOm du någon gång blir less på original BBS-fälgarna vill jag köpa dem 😀
12 mars, 2015 kl. 18:01 #263680edbeDeltagareOm du någon gång blir less på original BBS-fälgarna vill jag köpa dem 😀
Dom passar ju inte din bil!? Det är 5×100 och du ska ju sälja wrx :en
13 mars, 2015 kl. 10:51 #263707FladricDeltagareDom passar ju inte din bil!? Det är 5×100 och du ska ju sälja wrx :en
Helt rätt 🙂
Men ska sälja WRX:en för att köpa en Legacy Turbo till att ha som bruksbil 😉 och på den skulle de sitta bra! 🙂
13 mars, 2015 kl. 12:08 #263681edbeDeltagareDå så! 🙂 hör av mig om det blir aktuellt!
18 mars, 2015 kl. 13:10 #263682edbeDeltagareHar beställt en uppsättning r888 i 17 tum så det lutar åt att jag kör med dom på banan! 😉
Team dynamics kommer säljas…så bara att buda på 🙂
18 mars, 2015 kl. 20:39 #263683edbeDeltagareJag har velat fram och tillbaka kring bilstereo eller inte, dubbeldin eller singeldin. Behöver egentligen inte mer än något som spelar upp ljud från telefonen men jag tycker alla singeldin är så fruktansvärt fula! Alldeles för mycket blinkande lampor…
Dubbeldin frestar då det så klart fyller ut hålet (inte haft stereo alls innan) betydligt bättre och då det finns möjlighet att koppla tex obd2. Lite Apple nörd också så CarPlay har varit lite intressant. Nu har det ju kommit ut några spelare med CarPlay och då har suget blivit större.
Slog ikväll till på pioneers sph-da120 då cdon hade 20% rabatt.
Köpte även en Elm327 wi-fi som jag inte hunnit testa än…ska bli kul att se om allt lirar bra ihop. Hoppas att Harrys laptimer får stöd för CarPlay också!
18 mars, 2015 kl. 23:20 #263684edbeDeltagareLyssna på musik gör man i vintagefåtöljen med en finwhiskey 😉
Närå, då du kör den som brukis är det ett måste. Släng upp lite bilder sen på hur det blev 🙂
Du har rätt…men imprezan är min vintagefåtölj
19 mars, 2015 kl. 06:53 #263734GloremirDeltagareDu har rätt…men imprezan är min vintagefåtölj
20 mars, 2015 kl. 20:59 #263685edbeDeltagareHoppad hinna köpa en adaptersladd för isokontakterna imorgon så jag kan installera i helgen 🙂
20 mars, 2015 kl. 21:21 #263686edbeDeltagareSer clean ut! Blir nog kanon!
Tror den kommer smälta in bra…
Några tips på bra ställe att montera gps-recievern?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.