Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 169 totalt)
  • Författare
    edbe
    Deltagare

Köpt hem en uppsättning begagnade raceequip som jag tänkte testa. Tycker egentligen bättre om utseendet på rally armor men de här verkar gå lite högre upp och huvudsyftet är ju ändå att skydda bilen från att blästras.

Trots att säljaren sa att de var kompletta med monteringssats saknas det ek hel del enligt monteringsanvisningarna jag fått mailat från raceequip. Det jag även va lite förvånad över va att de breda skydden ska sitta fram.

Ska hitta lämpliga monteringsdelar sen ska de upp på bilen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Igge
      Deltagare

De breda sitter fram då framhjulen har en tendens att vridas då och då 😛

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

edbe
        Deltagare

De breda sitter fram då framhjulen har en tendens att vridas då och då 😛

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Smart

edbe
          Deltagare

Beställt “nya” backspeglar från skroten nu då jag gillar originalutseendet bättre.

Dessa kommer snart att finnas till salu.

edbe
            Deltagare

Det gick väldigt fort att få hem speglarna.
              Välpacketerat från håga bildemontering.

Får väl konstatera att “bra skick” enl mig och bildemonteringen är inte helt samma grej…men lite rengöring och polering kanske gör susen

edbe
              Deltagare

Efter lite polerande (för hand) fick de tillbaka en hel del glans…fortfarande en hel del stenskott och repor men det är ett passande miniprojekt för att prova lite bilvårdsgrejer/metoder

edbe
                Deltagare

föreefter

föreefter

Sonax super polish, handpolerat. Kanske skulle behövt köra en grövre rubb innan.

edbe
                  Deltagare

Blev ju bra mycket bättre efter poleringen! 🙂

Ja, lite svårt att få med på bild men stor skillnad. Putsade lite till efter bilderna och det blev bättre och bättre. Lite svårt att få upp temperatur och friktion när man gör det för hand så jag kan tänka mig att en maskin skulle göra susen 🙂

Som det ser ut nu kan jag vänta med omlack av dessa tills att jag ska lämna in vingen och fronten.

edbe
                    Deltagare

Man ska inte lägga för mycket pill på det här med lite taskig lack. En ordentlig clay, polering, vaxning brukar göra att det ser bra ut ändå. Stenskott, smårepor osv får man ju ändå hur man än gör, dvs om man använder bilen.

Du har på sätt och vis rätt antar jag…men lacken är så fin i övrigt och då stör det ju när något sticker ut!

edbe
                      Deltagare

Förstår helt. Var likadan innan, men nu skiter jag i vilket och värderar mest nöjet man får med bilen så jag har iafl inga problem med att gasa ur den på grusväg och det är rätt befriande 🙂

edbe
                        Deltagare

Byte av backspeglar!

Verktyg: stjärnmejsel, bend-verktyg i plast.

Svårighetsgrad: som att byta högtalare i framdörrarna 🙂

Arbetsgång:

Sidobackspeglarna sitter fast med 4 skruvar. För att komma åt dessa behöver man ta loss en lite plasttriangel på insidan av dörren (3 av skruvarna)
                          och sedan hela dörrsidan (den sista skruven).

Jag använde denna guide som hjälp för att få bort dörrsidorna:
                          http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=95400

Personligen tyckte jag det va lättast att lossa klipsen genom att stoppa in handen frammifrån på mitten.

Den 4:e skruven sitter lite längre in och är svårare att få tag i efter att den lossats. Detta innebär en risk att den faller ner på insidan av dörren…hände 2!! gånger

edbe
                          Deltagare

Testade att måla nätet i stylinggrillen svart. Hade inget jättebra före bild med det får duga.
                            Före

Efter

Betydligt snyggare tycker jag!

edbe
                            Deltagare

Blev ju mycket bättre, gjorde precis likadant för några år sedan, nu har jag dock köpt en svart oemgrill istället.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Tanken är att göra detsamma, men just nu fick det blir budgetlösning 🙂

Hittat en uppsättning bbs sti-fälgar inför sommaren. Hämtas i mitten av mars. Får se hur pass bra dom är i lacken…är det illa så kanske det får bli ny färg.

TomK
                              Deltagare

Tanken är att göra detsamma, men just nu fick det blir budgetlösning 🙂

Hittat en uppsättning bbs sti-fälgar inför sommaren. Hämtas i mitten av mars. Får se hur pass bra dom är i lacken…är det illa så kanske det får bli ny färg.

Är dom verkligen 5/100?

Igge
                                Deltagare

Var det inte de där fälgarna som kom ’05 och därmed har 5/114,3?

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 169 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.