- Detta ämne har 168 svar, 25,732 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av edbe.
-
FörfattareInlägg
-
3 januari, 2014 kl. 22:10 #263605edbeDeltagare
Köpt hem en uppsättning begagnade raceequip som jag tänkte testa. Tycker egentligen bättre om utseendet på rally armor men de här verkar gå lite högre upp och huvudsyftet är ju ändå att skydda bilen från att blästras.
Trots att säljaren sa att de var kompletta med monteringssats saknas det ek hel del enligt monteringsanvisningarna jag fått mailat från raceequip. Det jag även va lite förvånad över va att de breda skydden ska sitta fram.
Ska hitta lämpliga monteringsdelar sen ska de upp på bilen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
4 januari, 2014 kl. 08:57 #263710IggeDeltagareDe breda sitter fram då framhjulen har en tendens att vridas då och då 😛
Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
4 januari, 2014 kl. 10:33 #263606edbeDeltagareDe breda sitter fram då framhjulen har en tendens att vridas då och då 😛
Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Smart
15 januari, 2014 kl. 10:54 #263607edbeDeltagareBeställt “nya” backspeglar från skroten nu då jag gillar originalutseendet bättre.
Dessa kommer snart att finnas till salu.
16 januari, 2014 kl. 20:42 #263587edbeDeltagareDet gick väldigt fort att få hem speglarna.
Välpacketerat från håga bildemontering.
Får väl konstatera att “bra skick” enl mig och bildemonteringen är inte helt samma grej…men lite rengöring och polering kanske gör susenSent from my iPhone using Tapatalk
18 januari, 2014 kl. 11:33 #263608edbeDeltagareEfter lite polerande (för hand) fick de tillbaka en hel del glans…fortfarande en hel del stenskott och repor men det är ett passande miniprojekt för att prova lite bilvårdsgrejer/metoder
18 januari, 2014 kl. 11:35 #263609edbeDeltagareföreefter
föreefter
Sonax super polish, handpolerat. Kanske skulle behövt köra en grövre rubb innan.
18 januari, 2014 kl. 13:21 #263610edbeDeltagareBlev ju bra mycket bättre efter poleringen! 🙂
Ja, lite svårt att få med på bild men stor skillnad. Putsade lite till efter bilderna och det blev bättre och bättre. Lite svårt att få upp temperatur och friktion när man gör det för hand så jag kan tänka mig att en maskin skulle göra susen 🙂
Som det ser ut nu kan jag vänta med omlack av dessa tills att jag ska lämna in vingen och fronten.
18 januari, 2014 kl. 19:26 #263611edbeDeltagareMan ska inte lägga för mycket pill på det här med lite taskig lack. En ordentlig clay, polering, vaxning brukar göra att det ser bra ut ändå. Stenskott, smårepor osv får man ju ändå hur man än gör, dvs om man använder bilen.
Du har på sätt och vis rätt antar jag…men lacken är så fin i övrigt och då stör det ju när något sticker ut!
18 januari, 2014 kl. 22:19 #263612edbeDeltagareFörstår helt. Var likadan innan, men nu skiter jag i vilket och värderar mest nöjet man får med bilen så jag har iafl inga problem med att gasa ur den på grusväg och det är rätt befriande 🙂
6 februari, 2014 kl. 01:28 #263613edbeDeltagareByte av backspeglar!
Verktyg: stjärnmejsel, bend-verktyg i plast.
Svårighetsgrad: som att byta högtalare i framdörrarna 🙂
Arbetsgång:
Sidobackspeglarna sitter fast med 4 skruvar. För att komma åt dessa behöver man ta loss en lite plasttriangel på insidan av dörren (3 av skruvarna)
och sedan hela dörrsidan (den sista skruven).
Jag använde denna guide som hjälp för att få bort dörrsidorna:
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=95400Personligen tyckte jag det va lättast att lossa klipsen genom att stoppa in handen frammifrån på mitten.
Den 4:e skruven sitter lite längre in och är svårare att få tag i efter att den lossats. Detta innebär en risk att den faller ner på insidan av dörren…hände 2!! gånger
16 februari, 2014 kl. 15:35 #263614edbeDeltagareTestade att måla nätet i stylinggrillen svart. Hade inget jättebra före bild med det får duga.
Före
Efter
Betydligt snyggare tycker jag!
19 februari, 2014 kl. 18:21 #263615edbeDeltagareBlev ju mycket bättre, gjorde precis likadant för några år sedan, nu har jag dock köpt en svart oemgrill istället.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Tanken är att göra detsamma, men just nu fick det blir budgetlösning 🙂
Hittat en uppsättning bbs sti-fälgar inför sommaren. Hämtas i mitten av mars. Får se hur pass bra dom är i lacken…är det illa så kanske det får bli ny färg.
19 februari, 2014 kl. 18:36 #263699TomKDeltagareTanken är att göra detsamma, men just nu fick det blir budgetlösning 🙂
Hittat en uppsättning bbs sti-fälgar inför sommaren. Hämtas i mitten av mars. Får se hur pass bra dom är i lacken…är det illa så kanske det får bli ny färg.
Är dom verkligen 5/100?
19 februari, 2014 kl. 19:19 #263711IggeDeltagareVar det inte de där fälgarna som kom ’05 och därmed har 5/114,3?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.