SSC Allmänt snack Projekt Newby på äventyr: del 2, Sti edition

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 169 totalt)
  • Författare
    edbe
    Deltagare

Nja inte den jag menade. menar denna tejp.

http://catalogue.3m.eu/en_eu/eu-aad/Adhesives/Double_Sided_Adhesive_Tapes/Acrylic_Plus_Tape~PT1100

Denna tejpade jag sidokjolarna med.

Och vart kan jag hitta den?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gloremir
      Deltagare

Och vart kan jag hitta den?

http://www.lackman.se/produkter/mat-och-testutrustning/dubbelhaftande-tape/3m-pt1100-akryltejp-6mmx20m.html

Sökte bara på goodle. Så vet inte om firman går att lita på

edbe
        Deltagare

http://www.lackman.se/produkter/mat-och-testutrustning/dubbelhaftande-tape/3m-pt1100-akryltejp-6mmx20m.html

Sökte bara på goodle. Så vet inte om firman går att lita på

Hatar när man söker och inte hittar sen är det nån som hittar direkt…

edbe
          Deltagare

Någon som vet vad det här är för luftfilter? Känns som ett sånt man kan rengöra men har inte haft något sånt tidigare så är lite osäker.

TomK
            Deltagare

Är det inte väldigt likt KN?

edbe
              Deltagare

Är det inte väldigt likt KN?

Det har du rätt i…Minus den lila färgen 🙂

lurius
                Deltagare

Ett K&N filter som inte är inoljat

edbe
                  Deltagare

http://www.knfilters.com/cleaning-pics.htm

Verkar troligt

edbe
                    Deltagare

Kan det ha blivit förstört av att inte oljats in eller är det bara filtreringen som blivit sämre?

edbe
                      Deltagare

Provat att tejpa bakre stänkskydden med 3m-tejpen nämnd tidigare för att se om det håller där. Håller det så kör jag med det fram också. Känns bättre att inte behöva borra

Joakimgabrielsson
                        Deltagare

Borra?
                          Det är ju hål i skärmkanten på innersidan. Man kan köpa clips med gängor och sätta in över hålet som finns original. Sedan kan man ju bara dra nån skruv in i innerskärmen.
                          Sen så vill du ju att lacken på kofångarn skall skyddas. Därför jag hade stänkisar. Men dina ser inte ut att sticka ut nått åt sidan? Då hjälper dom ju föga 🙂

lurius
                          Deltagare

http://www.knfilters.com/cleaning-pics.htm

Verkar troligt

Säkert någon som har varit nojig för oljan och struntat i inoljningen 🙂 Ett tips är att popnita fast stänkskydden… då kommer dom verkligen sitta bra! Fast du måste såklart borra hål.

edbe
                            Deltagare

Borra?
                              Det är ju hål i skärmkanten på innersidan. Man kan köpa clips med gängor och sätta in över hålet som finns original. Sedan kan man ju bara dra nån skruv in i innerskärmen.
                              Sen så vill du ju att lacken på kofångarn skall skyddas. Därför jag hade stänkisar. Men dina ser inte ut att sticka ut nått åt sidan? Då hjälper dom ju föga 🙂

Jag har ju förklarat att dessa stänkskydd, race equip, går högre upp än originalhålen. Bak är det inga problem för (utöver de två förborrade hålen) är det ju bara att skruva in i plastskärmen.

Jag tejpade nu dessutom längst ner för att få dom att sitta tight mot skärmen hela vägen.

Fram är det problemet med borrningen uppstår. Eftersom dom är väldigt breda ( för att skydda underredet när man svänger) måste de fästas långt in i hjulhuset. De är dessutom precis som bak (höga) så det inte räcker med de två hålen som finns i innerskärmen nertill (där ”vanliga” stänkskydd sitter). Den övre delen måste då antingen borras eller fästas med tejp som jag ska testa.

Och självklart går dom utanför kanterna.

Här är monteringsanvisningen från race equip.

Beaver
                              Deltagare

Jag har ju förklarat att dessa stänkskydd, race equip, går högre upp än originalhålen. Bak är det inga problem för (utöver de två förborrade hålen) är det ju bara att skruva in i plastskärmen.

Jag tejpade nu dessutom längst ner för att få dom att sitta tight mot skärmen hela vägen.

Fram är det problemet med borrningen uppstår. Eftersom dom är väldigt breda ( för att skydda underredet när man svänger) måste de fästas långt in i hjulhuset. De är dessutom precis som bak (höga) så det inte räcker med de två hålen som finns i innerskärmen nertill (där ”vanliga” stänkskydd sitter). Den övre delen måste då antingen borras eller fästas med tejp som jag ska testa.

Och självklart går dom utanför kanterna.

Här är monteringsanvisningen från race equip.

hade hellre köpt en stor gummimatta (som är blank på båda sidor, inga räfflingar eller dylikt) och sen skurit ut egna mudflaps, då kan du modifiera dom för perfekt passform istället för att ha massa problem med att de inte passar. dessutom om du har ett stort ark så kan du tillverka nya när dina är slitna! d—0.o—b

edbe
                                Deltagare

hade hellre köpt en stor gummimatta (som är blank på båda sidor, inga räfflingar eller dylikt) och sen skurit ut egna mudflaps, då kan du modifiera dom för perfekt passform istället för att ha massa problem med att de inte passar. dessutom om du har ett stort ark så kan du tillverka nya när dina är slitna! d—0.o—b

Dom passar, men det är metoden som inte passade mig…blir nog bra till slut. Annars köper jag rally armor och säljer dessa vidare.

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 169 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.