Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 169 totalt)
  • Författare
    edbe
    Deltagare

Fick bort det mesta men det mest ingrodda vill inte ge med sig…

Har provat att lägga i lite färg i skadorna och det funkar riktigt bra. Inga utställningsfälgar men det får duga just nu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gloremir
      Deltagare

Prova med Meguiars fälg rengöring samt fälgborste. mina fälgar var helt svartprickiga, men efter 2 omgångar tvätt + en jävla massa skrubbande så försvann det.

edbe
        Deltagare

Prova med Meguiars fälg rengöring samt fälgborste. mina fälgar var helt svartprickiga, men efter 2 omgångar tvätt + en jävla massa skrubbande så försvann det.

Fälgborsten gick varm men det kan hända att meguiars biter bättre än sonax.

edbe
          Deltagare

Fick tag på lite grejer från en krockad bil. Originalstereo (mest för att få tag på själva upphängningen), Sti fjäderbensstag fram och bak.

Läst lite olika om hur mycket stagen gör. Men jag tänker att det borde ju bli lite styvare och en enkel installation för en rookie som mig

edbe
            Deltagare

Vet inte hur killen som haft dessa fälgar innan har lyckats köra på så många trottoarkanter, men jag gjorde ett försök att bättra på dom lite ikväll. Förvånad hur pass bra lackstiftet från scoobyparts fyller ut skadorna.

TMP
              Deltagare

Ser ju mest ut som skrapmärken av den mildare graden så tror inte man behöver oroa sig för att fälgarna blivit skeva.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

edbe
                Deltagare

Borde dom inte va skeva då med? :/

Det ska dom inte vara men det visar sig vid balanseringen…

Puggen
                  Deltagare

När du ändå har fälgarna lösa så -> http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Spackel/Kemisk-metall-36058/

Tycker det fungerar bra :). Väldigt enkelt också, pulver i den ena behållaren – vätska i andra. Går att blanda så den blir lite tjockare så den inte rinner iväg.

edbe
                    Deltagare

När du ändå har fälgarna lösa så -> http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Spackel/Kemisk-metall-36058/

Tycker det fungerar bra :). Väldigt enkelt också, pulver i den ena behållaren – vätska i andra. Går att blanda så den blir lite tjockare så den inte rinner iväg.

Det får nog bli en annan gång 🙂

…först vill jag se att dom går att balansera ok!

edbe
                      Deltagare

Lite “nya” grejer hämtades i Stockholm i helgen.

Får se om jag monterar den eller om det blir att använda skenorna till eftermarknadsstereo.

Dom här måste defenitivt poleras upp. Enligt säljaren ska detta vara oem Sti stag men jag är lite tveksam då det inte står något på dom. Någon som vet hur man skiljer dessa mot de vanliga kopiorna?

Gloremir
                        Deltagare

Lite “nya” grejer hämtades i Stockholm i helgen.

Får se om jag monterar den eller om det blir att använda skenorna till eftermarknadsstereo.

Dom här måste defenitivt poleras upp. Enligt säljaren ska detta vara oem Sti stag men jag är lite tveksam då det inte står något på dom. Någon som vet hur man skiljer dessa mot de vanliga kopiorna?

Vet inte hur det är på din modell. men på min gc8 så är orginal staget fram stämplat.

Impreza112
                          Deltagare

99% kopior, så är det när de ska vara billigt.
                            kostar väll typ 500-1000kr för båda 2 nya?
                            Mvh/Christian

TomK
                            Deltagare

99% kopior, så är det när de ska vara billigt.
                              kostar väll typ 500-1000kr för båda 2 nya?
                              Mvh/Christian

Japp £79 för paret.

Christian S
                              Deltagare

dom stagen lär inte vara några subaru orginal.
                                precis, tror jag gav runt 500kr för bakre till min och det ser ut som det på bilden.

edbe
                                Deltagare

Ok, som jag misstänkte då!

Och ja, så kan det bli när man köper begagnat. Finns tyvärr begränsat med ärliga “säljare”. Antingen ljuger de rakt av eller så har dom helt andra definitioner på ett bra eller dåligt skick.

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 169 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.