• Detta ämne har 11 svar, 2,025 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av Mats.
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22479
    Putte GT
    Deltagare

      Nu är projekt 1 färdigt = Bromskolvar i rostfritt stål.
      Jag har nu levererat några kitt med bromskolvar och dom verkar nöjda.

      Nu börjar projekt 2 Det är större och bredare skivor med separata hubbar, och adapter och distans för att dela bromsoket.

      Jag ska självklart försöka göra detta så billigt som möjligt och man kommer att annvända orginal bromsoken. och det gäller Frambromsarna på GT:n

      Så jag undrar om någon kan låna ut ett bromsok till mig så att jag kan mäta och kolla om detta är möjligt, då jag annvänder min bil som bruksbil kan det bli lite jobbigt att plocka isär varje gång jag behöver mäta något.

      #194428
      Putte GT
      Deltagare

        Nu är projekt 1 färdigt = Bromskolvar i rostfritt stål.
        Jag har nu levererat några kitt med bromskolvar och dom verkar nöjda.

        Nu börjar projekt 2 Det är större och bredare skivor med separata hubbar, och adapter och distans för att dela bromsoket.

        Jag ska självklart försöka göra detta så billigt som möjligt och man kommer att annvända orginal bromsoken. och det gäller Frambromsarna på GT:n

        Så jag undrar om någon kan låna ut ett bromsok till mig så att jag kan mäta och kolla om detta är möjligt, då jag annvänder min bil som bruksbil kan det bli lite jobbigt att plocka isär varje gång jag behöver mäta något.

        #194420
        Mats
        Deltagare

          Det finns ju en firma i england som kör på din idé. Godspeed heter dom. Deras kit är ju inte tokdyrt om man säger så.
          http://www.godspeedbrakes.co.uk/Subaru/subaru.htm

          Undrar bara hur de gjort med tätningen mellan “spacer” biten och oket? Nya o-ringar som följer med hoppas jag. I orginaloken så finns det ju ett spår i den ena sidan av oket där o-ringen sitter. Så spacern borde rimligtvis också ha ett spår där man kan sätta o-ring nr 2.

          Edit: Var inte meningen att låta negativ på ngt sätt. Kul att du vill ge dig på detta. Jag hjälper gärna till om jag kan på ngt sätt. Men mina bromsok får du inte… 😉

          Mats GBG
          Regionsansvarig Göteborg

          #194423
          Mats
          Deltagare

            Det finns ju en firma i england som kör på din idé. Godspeed heter dom. Deras kit är ju inte tokdyrt om man säger så.
            http://www.godspeedbrakes.co.uk/Subaru/subaru.htm

            Undrar bara hur de gjort med tätningen mellan “spacer” biten och oket? Nya o-ringar som följer med hoppas jag. I orginaloken så finns det ju ett spår i den ena sidan av oket där o-ringen sitter. Så spacern borde rimligtvis också ha ett spår där man kan sätta o-ring nr 2.

            Edit: Var inte meningen att låta negativ på ngt sätt. Kul att du vill ge dig på detta. Jag hjälper gärna till om jag kan på ngt sätt. Men mina bromsok får du inte… 😉

            Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

            #194426
            Putte GT
            Deltagare

              He he jag tänkte ju köpa dina bromsar dom é ju så fina nu.

              Jag har sett den sidan, men jag tycker att 335mm skivor verkar lite stort då inte alla kan få plats med dessa, i sina fälgar, nu vet jag inte vilken minsta fälgstorleken är som passar dessa skivor.

              Dom skivorna som jag har hittat är 305mm så dessa borde kunna passa till flera fälgstorlekar, kanske tillock med orginal storlek. Jag tror nog man kan pressa priset iallafall 1 tusing.

              #194429
              Putte GT
              Deltagare

                He he jag tänkte ju köpa dina bromsar dom é ju så fina nu.

                Jag har sett den sidan, men jag tycker att 335mm skivor verkar lite stort då inte alla kan få plats med dessa, i sina fälgar, nu vet jag inte vilken minsta fälgstorleken är som passar dessa skivor.

                Dom skivorna som jag har hittat är 305mm så dessa borde kunna passa till flera fälgstorlekar, kanske tillock med orginal storlek. Jag tror nog man kan pressa priset iallafall 1 tusing.

                #194421
                Mats
                Deltagare

                  Kan du få till sånahär “slitsar” i skivorna då också? :7 :7 :9

                  http://www.pirellicompetizioni.com/MEDIA/Motorsport/56900055_AP-brakes.jpg

                  Mats GBG/vill dekaltrimma skivorna…
                  Regionsansvarig Göteborg

                  #194424
                  Mats
                  Deltagare

                    Kan du få till sånahär “slitsar” i skivorna då också? :7 :7 :9

                    http://www.pirellicompetizioni.com/MEDIA/Motorsport/56900055_AP-brakes.jpg

                    Mats GBG/vill dekaltrimma skivorna…
                    Regionsansvarig Göteborg

                    #194427
                    Putte GT
                    Deltagare

                      Bromsskivorna är 304mm och 32mm tjocka och hålborrade, men vill man ha dom slitsade så går ju givetvis det att fixa.

                      #194430
                      Putte GT
                      Deltagare

                        Bromsskivorna är 304mm och 32mm tjocka och hålborrade, men vill man ha dom slitsade så går ju givetvis det att fixa.

                        #194422
                        Mats
                        Deltagare

                          Lägger ut bild på skivorna på Puttes begäran.
                          Ska tydligen sitta på nån porsche orginal.

                          http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album243/304x32mm.jpg

                          Mats GBG
                          Regionsansvarig Göteborg

                          #194425
                          Mats
                          Deltagare

                            Lägger ut bild på skivorna på Puttes begäran.
                            Ska tydligen sitta på nån porsche orginal.

                            http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album243/304x32mm.jpg

                            Mats GBG
                            Regionsansvarig Göteborg

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.