- Detta ämne har 7 svar, 3,806 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av affebroman.
-
FörfattareInlägg
-
6 september, 2015 kl. 22:28 #34028affebromanDeltagare
Tja! Har en Impreza GT -00:a som går lite ryckigt på tomgången ibland, framförallt när man har gasat på lite och kommer fram till ex ett rödljus! Den svajjar mellan 200 och 1000 i varvtal. upp och ner hela tiden. Sitter ett öppet luftfilter på och jag misstänker LMM?
Bilen är mappad för att ha luftburk men kör ett rätt stort JR filter. har även öppen dump på bilen som den inte är mappad med, om det nu spelar någon roll.
Annars:
Frontmonterad IC
Större turbo
3″ hela vägen
Osäker på spridare och pump men tror att det är orginal.
Bilen laddar 1-1.1 bars laddtryck.Vad tror ni är anledningen till den ojämna tomgången?
Tack på förhand! 🙂
15 september, 2015 kl. 11:30 #278134abacusDeltagarePumpen bör vara bytt till en större annars kan det bli klent tryck. Steg 1 är allt som oftast downpipe grövre rör, pump och mappning.
15 september, 2015 kl. 12:56 #278135IggeDeltagarePumpen bör dock inte påpeka så här
LMM är misstänkt20 september, 2015 kl. 09:12 #278133LegacyLarsaKeymasterTror mer på någon vakumläcka, än lmm, kolla det först, det är billigare..
21 september, 2015 kl. 08:32 #278138affebromanDeltagareTack för svar! Har nu märkt att bilen rycker mer när den är kall, och det är jämna ryckningar! Den sycker varannan sekund vid klent gaspådrag. Laddtrycket ligger stabilt på 1 bar, inget svajigt alls. Ni tror inte att det kan vara en dålig mapp bara? Bilen var tydligen mappad hos en privatperson….
31 oktober, 2015 kl. 15:16 #278137Tyran26DeltagareÖppna dumpen. Går nog inte så bra med den eftersom du har LMM. Har du original kvar testa montera tillbaka den skulle jag gjort.
31 oktober, 2015 kl. 15:30 #278136IggeDeltagareTypen av dump påverkar inte tomgång (så länge den inte läcker eller så alltså)
kolla efter tjuvluft, annars är mina pengar på LMM (spec om du har öppet filter), lambda är inte omöjligt heller
Var i landet befinner du dig?
Jag har en “kass” LMM ligger, men den gav inga problem med tomgången, bara lite ryck vid fullgas så man skulle ju kunna testa att byta och se hur symptonen påverkas
13 november, 2015 kl. 08:18 #278139affebromanDeltagareTypen av dump påverkar inte tomgång (så länge den inte läcker eller så alltså)
kolla efter tjuvluft, annars är mina pengar på LMM (spec om du har öppet filter), lambda är inte omöjligt heller
Var i landet befinner du dig?
Jag har en “kass” LMM ligger, men den gav inga problem med tomgången, bara lite ryck vid fullgas så man skulle ju kunna testa att byta och se hur symptonen påverkas
Igge, det hade ju varit väldigt snällt. Nu har jag dock fått reda på att bilen på något sätt är mappad på orginal ecu:n. Så det känns som dekan ha med adeataaa att göra.
Jag funderar nu på att mappa den med ett unichip eller ecutec. Dock vill jag inte mappa den om något är trasigt 🙁 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.