Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34028
    affebroman
    Deltagare

      Tja! Har en Impreza GT -00:a som går lite ryckigt på tomgången ibland, framförallt när man har gasat på lite och kommer fram till ex ett rödljus! Den svajjar mellan 200 och 1000 i varvtal. upp och ner hela tiden. Sitter ett öppet luftfilter på och jag misstänker LMM?

      Bilen är mappad för att ha luftburk men kör ett rätt stort JR filter. har även öppen dump på bilen som den inte är mappad med, om det nu spelar någon roll.

      Annars:
      Frontmonterad IC
      Större turbo
      3″ hela vägen
      Osäker på spridare och pump men tror att det är orginal.
      Bilen laddar 1-1.1 bars laddtryck.

      Vad tror ni är anledningen till den ojämna tomgången?

      Tack på förhand! 🙂

      #278134
      abacus
      Deltagare

        Pumpen bör vara bytt till en större annars kan det bli klent tryck. Steg 1 är allt som oftast downpipe grövre rör, pump och mappning.

        #278135
        Igge
        Deltagare

          Pumpen bör dock inte påpeka så här
          LMM är misstänkt

          #278133
          LegacyLarsa
          Keymaster

            Tror mer på någon vakumläcka, än lmm, kolla det först, det är billigare..

            #278138
            affebroman
            Deltagare

              Tack för svar! Har nu märkt att bilen rycker mer när den är kall, och det är jämna ryckningar! Den sycker varannan sekund vid klent gaspådrag. Laddtrycket ligger stabilt på 1 bar, inget svajigt alls. Ni tror inte att det kan vara en dålig mapp bara? Bilen var tydligen mappad hos en privatperson….

              #278137
              Tyran26
              Deltagare

                Öppna dumpen. Går nog inte så bra med den eftersom du har LMM. Har du original kvar testa montera tillbaka den skulle jag gjort.

                #278136
                Igge
                Deltagare

                  Typen av dump påverkar inte tomgång (så länge den inte läcker eller så alltså)

                  kolla efter tjuvluft, annars är mina pengar på LMM (spec om du har öppet filter), lambda är inte omöjligt heller

                  Var i landet befinner du dig?

                  Jag har en “kass” LMM ligger, men den gav inga problem med tomgången, bara lite ryck vid fullgas så man skulle ju kunna testa att byta och se hur symptonen påverkas

                  #278139
                  affebroman
                  Deltagare

                    Typen av dump påverkar inte tomgång (så länge den inte läcker eller så alltså)

                    kolla efter tjuvluft, annars är mina pengar på LMM (spec om du har öppet filter), lambda är inte omöjligt heller

                    Var i landet befinner du dig?

                    Jag har en “kass” LMM ligger, men den gav inga problem med tomgången, bara lite ryck vid fullgas så man skulle ju kunna testa att byta och se hur symptonen påverkas

                    Igge, det hade ju varit väldigt snällt. Nu har jag dock fått reda på att bilen på något sätt är mappad på orginal ecu:n. Så det känns som dekan ha med adeataaa att göra.
                    Jag funderar nu på att mappa den med ett unichip eller ecutec. Dock vill jag inte mappa den om något är trasigt 🙁

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.