Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35047
    PeterSubaru
    Deltagare

      Kommer 18×10.5″ ET20 fälgar passa på min Bugeye impreza (01), eller kommer det ta i skärmkanter? 245/40 däck på.
      Bilen är ej sänkt och det är en WRX.

      #284545
      Qailer
      Deltagare

        Enligt dessa killar så låter det som om att fälgen inte kommer att passa ordentligt utan seriösa modifieringar och det lär sticka ut utanför skärmkanten. Du kommer nog inte undan utan att göra modifieringar med skärmen och hjulhuset. Ett annat alternativ är ju att ha extrem negativ camber och ha en “stance” bil.

        Skaffade själv 18×8.5 et48 Rota Gravel fälgar med 245/40 däck på till min 03 sti och de är precis i linje med skärmkanten. (dock så skrapar bakdäcken i skärmkanten när jag kör i ett gupp, mest pga att den är sänkt).
        Min referens: Här
        hoppas att det löser sig 😀

        #284544
        Christian S
        Deltagare

          http://www.subaruclub.se/forum/forumdisplay.php?f=89
          Frågor om sommardäck, vinterdäck och bandäck. Fälgsnack och offsetförklaringar. Dämpare, fjädrar, krängningshämmare och allt annat som förbättrar väghållning

          #284546
          PeterSubaru
          Deltagare

            Enligt dessa killar så låter det som om att fälgen inte kommer att passa ordentligt utan seriösa modifieringar och det lär sticka ut utanför skärmkanten. Du kommer nog inte undan utan att göra modifieringar med skärmen och hjulhuset. Ett annat alternativ är ju att ha extrem negativ camber och ha en “stance” bil.

            Skaffade själv 18×8.5 et48 Rota Gravel fälgar med 245/40 däck på till min 03 sti och de är precis i linje med skärmkanten. (dock så skrapar bakdäcken i skärmkanten när jag kör i ett gupp, mest pga att den är sänkt).
            Min referens: Här
            hoppas att det löser sig 😀

            Tycker det ser riktigt bra ut! Får hitta ett par andra fälgar då jag föredrar väghållning över stance.

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.