Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #21945
    Janne248
    Deltagare

      Nu är det ett tag sedan årsmötet var 2009 och en delförändringar skedde i styrelsen, klubbposter och regionsansvariga.

      Presentation av Styrelsen, klubbposter och regionsansvariga

      Styrelsen

      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/Henrik_Th_str_m_157_210.jpg Ordförande, Henrik Thåström
      Mobilnummer: 070-944 42 07
      E-post adress: Henrikthastrom@telia.om

      Varför handlade du en kokare?
      Ville ha något 4-kraffs med turbo och rikligt med mos under huven.

      Planer inför året med din kokare?
      E85 och däck för hela slanten så jag kan åka så mycket som möjligt.

      Vad är DIN vision för klubben inför 2010?
      Att få till ett bra sammarbete med generalagenten Subaru Nordic.

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller konbana?
      Det mesta faktiskt, Imprezan funkar kanon till alla fyra alternativen 😀

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      Även om isåka är riktigt kul så får det gärna bli lite varmare så jag slipper frysa.

      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/Jan_Erik_Sj_din_157_210.jpg Vice ordförande, Jan-Erik Sjödin
      Mobilnummer: 070-644 55 24
      E-post adress: janne.sjodin@gmail.com el janne@impreza.nu

      Varför handlade du en kokare?
      Föräldrarna har kört Subaru länge, så det var klart att första bilen blev en liten Subaru. Bilintresserad som man är så sneglade man på lite motorstarkare alternativ. Testade en Legacy Turbo 1994, rolig att köra som tusan. Så det blev en GT i slutet på 2000. Sedan är det som man säger, historia!

      Planer inför året med din kokare?
      Att åka på massa träffar. Lurar lite på coilovers och sitta-fast-stolar. Vi får se!

      Vad är DIN vision för klubben inför 2010?
      Att samarbetet med Subaru Nordic blir som vi tänkt det. Att vi ett sjujädrans 10-års jubileum. Att vi får mer fart ut i regonerna med massor med kokare som dyker upp lokala träffarna.

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller konbana?
      Konbana är nog roligast tätt följt at bana.

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      Att snön och isen ligger kvar så man kan köra is go-kart en gång till i början på mars. Sedan vår snabbt så man kan ställa på STi’n 1 april!

      Ordet fritt
      Reggisar, hitta på saker! Vi har världens bästa medlemmar! Fika, drick öl, kör bil (inte på samma gång dock) gör vad ni vill men gör saker!
      Till alla nya, våga komma med på träffar! Vi är ett glatt gäng som behöver bli fler!

      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/Stafan_Pedersen_157_210.jpg Banträffsansvarig, Stefan Pedersen
      Mobilnummer: 076-140 81 06
      E-post adress: stefan.pedersen@gmail.com

      Varför handlade du en kokare?
      Snöade in på Impreza efter att ha spelat Colin McRae Rally. När jag fyllde 30 fick jag som present att få följa med Patrick Richard i hans grupp N Impreza när han provade däck uppe i Hagfors inför rallyt. Efter den provturen så bestämde jag mig att jag någon gång var tvungen att äga en Impreza.
      2004 fick jag till slut möjligheten att beställa en MY05 STi (stort tack till Staffan på Sunne Bil & Maskin).
      Nästan 6 månader (det kändes mer som 100år) senare så hämtade jag ut bilen och jag är fortfarande lika ny-kär i den.

      Planer inför året med din kokare?
      Efter att ha kört (bana) ett antal år med i stort sett orginal så blev jag sugen på att uppdatera lite.
      Storhandlade prylar under ett år och förra vintern så gick jag lös med mutterknacken på bilen.
      Sen dess har det väl inte hänt så mycket så den står fortfarande i delar i garaget.
      Så, jag tänkte skärpa till mig och skruva ihop den till premiären på Mantorp i maj. Då jääävlar… 😀
      “Grand Finale” blir att spöa Spikes tid på Superstage med sisådär 3-4 sekunder hade jag tänkt. 😉

      Vad är DIN vision för klubben inför 2010?
      Att alla de träffar som är inplanerade flyter på med bra väder, många kokare och god stämning.
      Att vi fortsätter träffas “vid sidan av banan” och snackar skit, grillar och umgås.
      Att ännu fler Imprezaägare upptäcker klubben och hänger med på träffarna.
      Att se till att klubben får det 10-års jubileum den förtjänar.

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller konbana?
      Det vore väl tjänstefel att inte svara bana?!? Åkte mycket is förut men har inte bestämt mig om kokarn ska ut på isen igen.
      Blir väldigt mycket delar som behöver bytas mellan bana och is i så fall.

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      Att bilen blir klar i god tid innan Mantorp och att den blir precis så ilsk som jag hoppas. Och att bensinen blir billigare 😀

      Ordet fritt
      Skulle vilja passa på och tacka alla som hjälpte till på träffarna förra året och alla ni som jobbar ideellt med klubben för att ni är så jädra goa gubbar allihop. Utan er hade det inte varit hälften så kul att vara kokarägare.

      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/Stefan_Falk_157_210.jpg Webmaster, Stefan Falk
      Mobilnummer: 070-951 34 49
      E-post adress: stefan@bleh.se

      Varför handlade du en kokare?
      Som gammal datanörd har jag alltid gillat imprezan i bilspelen. Föll för
      den ordentligt när jag såg något reportage i Fifth Gear om en Impreza P1
      mot en EVO VI för massa år sen. På den vägen är det.

      Planer inför året med din kokare?
      Att hålla den rullandes. Komma till rätta med de problem den har just
      nu. Och att köra, köra, köra.

      Vad är DIN vision för klubben inför 2010?
      Att vara klubben med det bästa forumet och den bästa webbsidan med de
      nöjdaste användarna / medlemmarna. 🙂

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller konbana?
      Is kommer först, sen konbana, sen rattlås. Stor-bana har jag inte provat
      på än, kanske man vågar sig ut i sommar?

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      Att dygnet är några timmar längre..

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/st_Jonas_Yonaz_hrling.jpg Kassör, Jonas Öhrling
      Mobilnummer: ???-??? ?? ??
      E-post adress: ?????@????.???

      Varför handlade du en kokare?
      ?

      Planer inför året med din kokare?
      ?

      Vad är DIN vision för klubben inför 2010?
      ?

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller konbana?
      ?

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      ?

      Ordet fritt
      ?

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Fr_getecken.jpg Sponsoransvarig, David Johansson
      Mobilnummer: 070-508 76 80
      E-post adress: davvej@hotmail.com

      Varför handlade du en kokare?
      Ville ha en 4-hjulsdriven bil med klös som man kan använda både på sommarn & vintern.

      Planer inför året med din kokare?
      Mappning, däck & lära känna bilen mer 🙂

      Vad är DIN vision för klubben inför 2010?
      Att få till ett bra sammarbete med generalagenten Subaru Nordic & våra sponsorer.

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller konbana?
      Allt är roligt när man har en Subaru 🙂

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      Isdäck 🙂

      Regionsansvariga

      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/Andre_Sundstr_m_157_210.jpg Norra Norrland, André Sundström
      Mobilnummer: 070 365 53 79
      E-post adress: andre___13@hotmail.com

      Varför handlade du en kokare?
      Ville ha en rolig 4wd för både sommar och vinter. Min bror har en EVO så då fick det bli en impreza för mig.

      Planer inför året med din kokare?
      Stoppa på mindre frambromsar och se om isdäcken passar, till sommaren måste jag se över orginalbromsarna. Nya stötdämpare står också långt upp på listan.

      Vad vill DU åstakomma med din region 2010?
      Har inte varit på någon imprezaträff i min region så förhoppningsvis kan vi styra ihop någonting.

      Tips till andra regionsansvariga?
      Är ny så mottager gärna tips.

      Önskemål från dina regionsmedlemmar?
      Har egentligen bara pratat med en så har inte så mycket att komma med.

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
      konbana?

      Is!

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      Fina isbanor och bra väder till isträffarna.

      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/Christer_Norrman_157_210.jpg Södrea Norrland, Christer Norrman
      Mobilnummer: 070-5593 32 49
      E-post adress: apexi@live.se

      Varför handlade du en kokare?
      Kände att jag ville ha en bra bil som kan användas året runt.
      Har nästan alltid kört fyrhjulsdrivet men få bilar tar Imprezan.
      Och att det fanns/finns ett fungerande community och forum så va saken klar. Åkte 120 mil tur och retur för att hämta en orginal GT som jag fortfarande kör med idag, fast något moddad 😛
      Finns det någon brutalare bil än Imprezan i samma prisklass? 😉

      Planer inför året med din kokare?
      Listan kan göras lång, på tok för lång.

      Vad vill DU åstakomma med din region 2010?
      Vill försöka få ihop fler träffar, men det är svårt med så få aktiva medlemmar i Södra Norrland.
      Men under sommaren 2010 kommer det köras konbana på Åmselebasen (bästa banan i Norr) och jag hoppas att många SSI’are kommer.

      Tips till andra regionsansvariga?
      Försöka hålla SSI vid liv. Många träffar, mkt kort och ragga nya medlemmar.

      Önskemål från dina regionsmedlemmar?
      Alltid jobbigt att hitta på något med så få, men träffar kommer det att bli.

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
      konbana?

      Jag rattar allt! Men is är nog roligast. Fast vad tar en träff under en varm sommar dag med några kalla öl?

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      Vi har ett fullt fungerande community i dagsläget vilket är bra. Men fler medlemmar och fler träffar, speciellt i Norr.
      Storträffen som hölls i mittsverige va helt klockren. Då har alla chansen att komma.

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Fr_getecken.jpg Värmland|Dalarna, Peter Forsberg
      Mobilnummer: ???-??? ?? ??
      E-post adress: PeterForsberg85@hotmail.com

      Varför handlade du en kokare?
      ?

      Planer inför året med din kokare?
      ?

      Vad vill DU åstakomma med din region 2010?
      ?

      Tips till andra regionsansvariga?
      ?

      Önskemål från dina regionsmedlemmar?
      ?

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
      konbana?

      ?

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      ?

      Ordet fritt
      ?

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Fr_getecken.jpg Västerås, Fredrik Hallgren
      Mobilnummer: ???-??? ?? ??
      E-post adress: hallgren_f@hotmail.com

      Varför handlade du en kokare?
      ?

      Planer inför året med din kokare?
      ?

      Vad vill DU åstakomma med din region 2010?
      ?

      Tips till andra regionsansvariga?
      ?

      Önskemål från dina regionsmedlemmar?
      ?

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
      konbana?

      ?

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      ?

      Ordet fritt
      ?

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Stockholm_Jesper_jeppe_Wolf.jpg Stockholm, Jesper Wolf
      Mobilnummer: 070-837 05 24
      E-post adress: subba@bredband.net

      Varför handlade du en kokare?
      Fanns inget ballare när jag handlade.
      Planer inför året med din kokare?
      Snabbare tider.

      Vad vill DU åstakomma med din region 2010?
      Mer íntresse.

      Tips till andra regionsansvariga?
      Gör något.

      Önskemål från dina regionsmedlemmar?
      Mer idéer.

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
      konbana?

      Konbana och Is.

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      Nya R.däck.

      Ordet fritt
      Hoppas på ett bra 2010 !

      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/Magnus_Olofsson_157_210.jpg Göteborg, Magnus Olofsson
      Mobilnummer: 070-288 35 88
      E-post adress: magnum_o@hotmail.com

      Varför handlade du en kokare?
      Efter att jag hade kört volvo i många år blev jag sugen på att testa något med 4wd och turbo! Enligt mig finns det då bara ett alternativ, min första kokare blev en Impreza gt my 99. Nu mera kör jag en ovanlig variant av impreza. Bilen är en Impreza wrx sti 555 ra och tillverkades i begränsad serie.

      Planer inför året med din kokare?
      Mina planer inför årets säsong var att uppgradera det mesta på bilen! Har under vintern monterat coilovers, större bomsar fram, starkare koppling, renoverat växellådan mm. Kvar på listan är en ny mappning, ny ratt med quickrelase och lite allmän service.

      Vad vill DU åstakomma med din region 2010?
      Mina tankar för regionen inför 2010 är att försöka öka känslan av gemenskapen i våran stora region! Kommer köra vidare med glidar träffar, samåkning trådar till klubbens träffar samt någon go-kart körning och kanske en SSi dag på Liseberg!!

      Tips till andra regionsansvariga?
      Svårt med tips, dock så tror jag att det är viktigt med variation av aktiviteter för att nå en större grupp av impreza åkare i regionerna!

      Önskemål från dina regionsmedlemmar?
      Det vore kanon med förslag på aktiviteter! Samt hoppas att många dyker upp på klubbens träffar och våra regions träffar!

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
      konbana?

      För mig är det bana och konbana som gäller! Dock så kommer jag under året testa bilen på 201 och 402 meter för att få några bra tider!

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      Min största önskan inför 2010 är att bilen ska hålla ihop hela säsongen och att medlemarna i SSI är lika sugna som jag på en ny härlig säsong!

      Ordet fritt
      Till sist så vill jag bara säga att jag mer än gärna hjälper klubbens medlemmar med allt möjligt om jag har möjlighet. Tex vilka delar som passar, bra uppgraderingar mm. Tveka aldrig på att kontakat mig med önskemål om aktiviteter och naturligtvis även med kritik och beröm.

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Fr_getecken.jpg Öst, Steven Jenkins
      Mobilnummer: ???-??? ?? ??
      E-post adress: steven.a.jenkins@gmail.com

      Varför handlade du en kokare?
      ?

      Planer inför året med din kokare?
      ?

      Vad vill DU åstakomma med din region 2010?
      ?

      Tips till andra regionsansvariga?

      ?
      Önskemål från dina regionsmedlemmar?

      ?

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
      konbana?

      ?
      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      ?

      Ordet fritt
      ?

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Fr_getecken.jpg Syd, Jonnie Malmros
      Mobilnummer: ???-??? ?? ??
      E-post adress: wille84_@hotmail.com

      Varför handlade du en kokare?
      ?

      Planer inför året med din kokare?
      ?

      Vad vill DU åstakomma med din region 2010?
      ?

      Tips till andra regionsansvariga?
      ?

      Önskemål från dina regionsmedlemmar?
      ?

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller konbana?
      ?

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      ?

      Ordet fritt
      ?

      Klubbposter

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Fr_getecken.jpg Vice Webmater, Göran Frölander
      Mobilnummer: ???-??? ?? ??
      E-post adress: ozo@impreza.nu

      Varför handlade du en kokare?
      ?

      Planer inför året med din kokare?
      ?

      Vad är DIN vision för klubbens hemsida och forum detta år?
      ?

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller konbana?
      ?
      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      ?

      Ordet fritt
      ?

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Fr_getecken.jpg Teknisk websuport, Max Asthon
      Mobilnummer: ???-??? ?? ??
      E-post adress: max@ahston.se

      Varför handlade du en kokare?
      ?

      Planer inför året med din kokare?
      ?

      Vad är DIN vision för klubbens hemsida och forum detta år?
      ?

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
      konbana?

      ?

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      ?

      Ordet fritt
      ?

      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/Carl_Selin_157_210.jpg Medlemsansvarig, Carl Selin
      Mobilnummer: 073-645 95 33
      E-post adress: carl-selin@telia.com

      Varför handlade du en kokare?
      Hade sneglat ett tag på Imprezor och tyckt att det va en ball bil, men va lite rädd att den skulle vara svindyr att äga. Men efter att ha fått åka med i en polares WRX 05 så va jag helt övertygad om det va en kokare jag skulle ha. Så jag och brorsan (Tobias för er som inte vet) köpte en GT-00 i maj 2006 och har aldrig ångrat det.

      Planer inför året med din kokare?
      Har gjort det mesta med bilen som jag vill så detta året blir nog mest köra och ha kul.

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
      konbana?

      Rattlås går bort med en gång. Sen är det svårt att avgöra vad som är roligast av det andra, alla är ju roliga på sitt sätt. Att vara på isen en solig vinterdag och sladda omkring med bilen på en fin bana och grilla korv är ju inte helt fel. Men jag vette fan om inte Emmaboda SS slår det mesta eftersom banan ser likadan ut varje år och då kan man ju se vad det gör tidsmässigt när man uppgraderar bilen, och även hur man utvecklas som förare.

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      Att vintern ska hålla i sig lite till så man kan åka mera på isen.

      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/Tobias_Selin_157_210.jpg Medlemsansvarig, Tobias Selin
      Mobilnummer: 073-645 95 39
      E-post adress: tobias.selin@comhem.se

      Varför handlade du en kokare?
      Fick upp ögonen för Subaru när en hockeypolare skulle sälja sin RX-Sport i Dec 04, köpte den ihop med brorsan och hade den sedan under 05. Under vintern 05 och våren 06 upptäckte jag att det fanns fränare modeller och Maj 06 köpte vi en GT-00 som nu är lite lagom trimmad, och på den vägen är det

      Planer inför året med din kokare?
      Fixa bättre bromsar så man blir slipper bekymmer med knäckta skivor och belägg som brinner upp.

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
      konbana?

      Is och konbana.

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      Att kylan håller i sig så det blir fler dagar på isen

      Ordet fritt
      Till medlemmar som aldrig varit med på en träff, va inte rädda för att dyka upp, tjata lite skit och känna på stämmningen i Sveriges bästa bilklubb

      Revisorer

      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/Kaarlo_157_210.jpg Revisor, Kaarlo Käyhkö
      Mobilnummer: 070 -520 00 97
      E-post adress: kaarlo.kayhko@afconsult.com

      Varför handlade du en kokare?
      Ville ha en annorlunda bil då Saaben 9-3S (trimmad) kvaddades på E4:an söder om Tokholm. Sneglade på cabb:ar typ Opel Speedster men fastnade senare för 4-hjulsdrift efter att ha varit på bilmässan i Älvsjö 1999 och tittat EVO VI Tommi Mäkinen Edition. (Tommi var bekant namn) Bredvid i en monter stod en rallyblå Subaru Impreza GT. Vad är det för bil, den ser ju ganska liten och läcker ut. Hmm. En mycket mer praktisk bil än en cab, en åretruntbil med busfasoner. Efter mycket letande på nätet om Imprezan hittade jag bl a den nybildade klubben SSi. Ett besök till Brostugan med kommunala medel och mkt tittande och prat med dåvarande Ordis var jag fast. Det skulle ju komma en ny modell med 6-växlad lådan och många fler hästkrafter under huven. Vi väntar och under tiden hittas mycket läckra fantombilder på nätet. En sån ska jag ha! Sedan kom de riktiga bilderna, Vadå GRODÖGON! USCH!! Var har det läckra GRINET tagit vägen?? Nää, en sån ska jag inte ha. Fort och beställ en MY00 om det finns några kvar… Pust. Jodå, En Rallyblå Impreza GT med dragkrok blev det!! (Säkert en av de få med krok) Gissa om det har varit ROLIGT att under alla dessa år köra denna där!!

      Planer inför året med din kokare?
      De senaste åren har Imprezan blivit mer av en bruksbil med busfasoner. Det där med dragkrok, du vet. Ja, fixa den första rostfläcken när det blir lite varmare i vår är ett måste. Om det finns tid någon helg så lite körning på is innan isen försvinne skulle inte sitta fel. Och någon lokal träff skulle vara kul för att både träffa gamla och nya medlemmar.

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
      konbana?

      Iskörning ar SK-T kul, men svår att bemästra! (Always came sideway’s eller hur det nu var som Finnen sa) Konbana och bana är kul om dessa är anpassade för Imprezan !! Går det fortfarande att köra med Re 010 : orna?

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      En STi skulle inte vara dumt, men usch så dyr. Annars väglag för att rasta Ténéré:n.

      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/S_dra_norrland_Jan_Kvarnis_Kvarnstr_m.jpg Revisor, Jan Kvarnström
      Mobilnummer: ???-??? ?? ??
      E-post adress: ??@???.???

      Varför handlade du en kokare?
      ?
      Planer inför året med din kokare?
      ?

      Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
      konbana?

      ?

      Slutligen, vad önskar du mest nu?
      ?

      Valberedningskommité för 2010

      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/Carl_Selin_157_210.jpg Sammankallande, Carl Selin
      Mobilnummer: 073-645 95 33
      E-post adress: carl-selin@telia.com
      http://www.impreza.nu/expo/albums/album399/Tobias_Selin_157_210.jpg Suppleant, Tobias Selin
      Mobilnummer: 073-645 95 39
      E-post adress: tobias.selin@comhem.se
      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/reguppdelning.jpg Regionerna är fortfarande som kartan visar till vänster.

      Kommentarer, önskemål, tankar och idéer – diskutera på ba’!

      Mvh Styrelsen

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.