› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Problem med WRX MY01
- Detta ämne har 39 svar, 3,627 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 5 månader sedan av
livio.
-
FörfattareInlägg
-
26 juli, 2007 kl. 08:49 #44200
Chewie
DeltagareEn fråga? Är det samma spjällhus på vanliga WRXen som det är på en STI -01?
30 juli, 2007 kl. 09:29 #44201Chewie
DeltagareJakten fortsätter, Har felsökt men blir inte klok på det! Kan det vara skit i spjällhuset är min fråga?
Har mätt och testat, kollat tgv motorer osv.
Så idag väntar jag in mekanikern som skulle försöka få tag på en ”Guru” i HBG. Någon Jansén tyckte jag han sa. Bara att vänta och se! x( x(/Tuggarn som e bil lös nu 🙁 🙁
30 juli, 2007 kl. 09:53 #44202Chewie
DeltagareKom på, finns det någon med en -01 WRX i GBG området som skulle kunna komma förbi så jag fick mäta hur det är på eran bil? Har vissa givare som vi e fundersamma till!
Jag ska inte plocka ner något, bara mäta!!
Storms gamla, var det en -01? Solbergs?
Har sett en blå WRX i Mölndal! Finns du här på forumet!!!12 augusti, 2007 kl. 07:57 #44203Chewie
DeltagareJapp, då var insuget och div. tillbehör borttaget för att kunna komma åt spjällhuset för rengöring som det står enligt servicemanualen. Finns det någon skit där? Inte vad jag kan se, lite lätt hinna av någon vätskeblandning kanske… Men att det skulle störa så spjället hänger sig??? 😮 😮
Däremot om man tittar ner i hålen där lampan ligger så ligger det några korn av grus eller skräp, om det är sådant som ramlat ner vid isärtagning eller fanns där innan vet jag inte. Och det ser ut som om det läckt lite vid packningens ena sida.
Kan detta orsaka att det kommer in för mycket luft verkligen?http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi955/20070811111_G.sized.jpg
Så, var hittar jag nya packningar mellan toppen och spjällhuset snabbast nu? Tips???
Har lite skav på en kabel som jag sett sen innan när jag tog isär allt. Går det att byta ut en enstaka kontakt eller måste man byta kabelstammen som sitter under insuget? Tips?
12 augusti, 2007 kl. 08:16 #44176RXY430
DeltagareBeställde insugspackningar i måndags eftermiddag hos subaru och jag tror dom hade fått hem dom på onsdag eller torsdag! 210 kr kostade dom, till GT’n iaf.
13 augusti, 2007 kl. 04:46 #44204Chewie
DeltagareEn fråga som uppkom efter lite snack med polarna! Kan det vara Luftmassemätaren som ballat ur? Datorn som mekanikern hade sa att det var 180 något av insugsluften. Maxvärdet fick vara 50 😮 😮
18 september, 2008 kl. 10:17 #44179livio
Deltagarehejsan fick ni reda på vad felet va?
fick nämligen denna kåd igår P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction.
och bilens laddtryck går till 1,1 bar sedan ner till 0,8bar..
mvh
19 september, 2008 kl. 08:19 #44205Chewie
DeltagareJa, jag bytte ut och hade mig men kunde inte konstatera felet. Det slutade med att jag rev ner allt vad insug hette och gjorde rent, satte ihop och då gick det igen! Trist jobb men det gick. Det som den larmade på var en sådan potentiometer, provade med en annan men det var samma spänningar på den med. Så jag tror att det helt enkelt berodde på någon typ av skit i systemet. Felet uppkom när jag låg på väldigt snäll konstantfart typ lagligt MMMÅÅNNNGGGAAA mil!
Att notera. Bilverkstaden kunde inte laga felet och det kostade mig 17 lök inkl den stora servicen iof, men 5k bara bortkastat.
Så gör jobbet själv för inte ens IM klarade av att reda ut det. Var i kontakt med Rallystoffe, you name it. Ingen hade någon lösning.JaG GICK HELT EFTER SERVICEMANUALEN PÅ 3300 SIDOR, DÅ GÅR DET OCH JAG HADE BARA TVÅ SKRUVAR ÖVER, OCH DOM HADE JAG RÅKAT FÖRVÄXLA MED TVÅ ANDRA SOM VAR AV ANNAN LÄNGD. SÅ DET GÅR BARA MAN GER SIG FAN PÅ DET!!!!!
19 september, 2008 kl. 08:24 #44206Chewie
DeltagareUndrar du något så slå mig en signal eller PMa mig.
0705-440091
20 september, 2008 kl. 11:22 #44180livio
DeltagareJa, jag bytte ut och hade mig men kunde inte konstatera felet. Det slutade med att jag rev ner allt vad insug hette och gjorde rent, satte ihop och då gick det igen! Trist jobb men det gick. Det som den larmade på var en sådan potentiometer, provade med en annan men det var samma spänningar på den med. Så jag tror att det helt enkelt berodde på någon typ av skit i systemet. Felet uppkom när jag låg på väldigt snäll konstantfart typ lagligt MMMÅÅNNNGGGAAA mil!Att notera. Bilverkstaden kunde inte laga felet och det kostade mig 17 lök inkl den stora servicen iof, men 5k bara bortkastat.Så gör jobbet själv för inte ens IM klarade av att reda ut det. Var i kontakt med Rallystoffe, you name it. Ingen hade någon lösning.JaG GICK HELT EFTER SERVICEMANUALEN PÅ 3300 SIDOR, DÅ GÅR DET OCH JAG HADE BARA TVÅ SKRUVAR ÖVER, OCH DOM HADE JAG RÅKAT FÖRVÄXLA MED TVÅ ANDRA SOM VAR AV ANNAN LÄNGD. SÅ DET GÅR BARA MAN GER SIG FAN PÅ DET!!!!!
å jäklar,det är aldrig kul med fel som man inte kan lokalisera.
jag har en manual till sti 02. men jag har wrx01.Som jag tittat på lite och har hittat sensorn..men är det bara plocka bort den hur som hells eller måste man göra på visst sätt?läste att man kunde testa rengöra den och och knacka lite lätt på den?eller är det ingen ide,bara köpa nytt?
tack för ditt svar och nummer!!
Mvh
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.