• Detta ämne har 25 svar, 3,953 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av SubbaPower.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22470
    SubbaPower
    Deltagare

      Tjooo! Köpte min Impreza GT juli 2006. Säkert några här som vet vem som pimpat upp(eller ner) bilen. Men jag tröttna rätt så snabbt på dom alldeles för ROSA fälgarna och dekaltrimmet som satt på bilen. Så nu under vintern har det hänt en del saker. Inte jättestora ingrepp men lagom för att få annat utseende på bilen.

      Fälgarna är just nu hos lackeraren och blir ompysslade och imorgon ska jag lämna in lite delar som ska lackeras i samma färg som fälgarna. Bilen kommer bli mer stilren och inte för MYCKET utstickande.

      Var i “garaget” idag och rev ner den sista dekoren och skulle även montera av mina quadlights. Men jag behöver fan hjälp med det ingreppet hehe. Kanske det finns någon nära-malmö-trakten-boende här som vet hur man får av och på quadlights? Dom är köpta hos Realcar om det nu gör nån skillnad..Var ju tänkt att även dom ska lackeras om. Får se när det nu blir av 🙁

      I alla fall så är bilen nu fri från dekor och alla stickers. Onödigt att göra gratis reklam för företag när man inte blir sponsrad 🙂

      Om någon ser detta så får ni gärna berätta hur jag sätter in bilder här så jag kan visa lite på den lilla ombyggnaden 🙂
      Kommentarer är aldrig fel dessutom !

      #194141
      Mats
      Deltagare

        Har en bild hemma på hur du plockar lossa quadlightsen.
        Klasagasa kanske också har den sparad. 😉 Skicka över din mailadress så kan ja skicka bilden senare idag.

        Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

        #194138
        simo
        Deltagare

          Hoppas du dokumenterade avdekalningen väl 🙂 😉

          /U – som vill se bilderna….

          #194145
          SubbaPower
          Deltagare

            Hoppas du dokumenterade avdekalningen väl 🙂 ;)/U – som vill se bilderna….

            Nej tyvärr inte 😛 men kan ju säga som så att det var 10 ggr lättare än vad folk på diverse forum fått mig att inte tro. Dekoren har suttit i minst 1 år om inte fler och ändå kunde man få av det med fingrarna utan att använda värmepistol etc. Fast körde lite lätt med en hårfön, har inga kärringnaglar juh 🙂

            Men jag har lite före och efter bilder på bilen..ska bara få reda på hur jag kan länka till dom?!

            #194157
            Klasagasa
            Deltagare

              Har en bild hemma på hur du plockar lossa quadlightsen.Klasagasa kanske också har den sparad. 😉 Skicka över din mailadress så kan ja skicka bilden senare idag.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

              Jag har kvar den pedagogiska bilden om så önskar så ropa! Eller skriv ett PM.

              #194137
              Janne248
              Deltagare

                Men jag har lite före och efter bilder på bilen..ska bara få reda på hur jag kan länka till dom?!

                Bli SSi medlem och få ett Galleri här på http://www.impreza.nu kanske?

                #194146
                SubbaPower
                Deltagare

                  Har lagt upp bilder på galleriet nu om någon vill se den lilla omvandlingen 🙂 Kommer fler bilder när allt är lackerat och klart för montering. Tips eller kommentarer är aldrig fel! 🙂

                  Album:PurpleRims. Sida 13

                  #194139
                  Grusdraparn
                  Deltagare

                    Vad blir det för stilrena stötfångare?

                    /K – föreslår 22B

                    #194133
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      Umm, stilren betyder något helt annat än morretlyktor, lexuslampor och rymdskeppsfrontar. 😀 Men du skall ha en eloge från allas våran elogeaffär för att du börjat ta hand om den stackars bilen…har haft oturen att ramla över den på diverse träffar och lidit lika illa med den varje gång. 😀

                      Kör hårt!

                      /J

                      #194147
                      SubbaPower
                      Deltagare

                        Umm, stilren betyder något helt annat än morretlyktor, lexuslampor och rymdskeppsfrontar. 😀 Men du skall ha en eloge från allas våran elogeaffär för att du börjat ta hand om den stackars bilen…har haft oturen att ramla över den på diverse träffar och lidit lika illa med den varje gång. :DKör hårt!/J

                        Hahaha jag förstår dig 😉 Med stilren så menar jag bara att lacken och fälgar kommer smälta ihop MYCKET bättre 🙂 Vet inte vad jag ska kalla det om inte stilren? 😛

                        De rosa fälgarna är i alla fall historia nu så du kan börja sluta lida litegrann i alla fall 😉

                        #194148
                        SubbaPower
                        Deltagare

                          Vad blir det för stilrena stötfångare?/K – föreslår 22B

                          Som jag sa till secretagentman så menar jag stilrent som i att allt lull lull som suttit på bilens utsida nu är väck så att det blir en mer stilren syn utan att rosa fälgar är det enda man ser och dekaltrim 🙂 Men kjolpaketet får sitta kvar. fast jag e lite osäker på bakkjolen, den sluttar ner för mkt, börjar bli trött på alla vägbulor som den nästan slås i sönder av..Några tips på en lite bättre kanske?

                          #194134
                          SecretAgentMan
                          Deltagare

                            Standard? 😀 Den ser då betydligt bättre ut, även fronten – standardfronten piffas enkelt upp med en liten läpp för att ge ett lite mera hungrigt stuk (det gör massor).

                            Alla är absolut berättigade till en åsikt, och jag har ruskigt svårt för det som sitter på din bil nu, gräsligt är ord som snurrar i bakhuvudet. 😀

                            Sorry. 🙂

                            /J

                            #194149
                            SubbaPower
                            Deltagare

                              Hehe ok. Jadå alla har rätt till en åsikt 😉 Man kan inte gilla allt här i världen. Personligen så tycker jag att en orginal GT ser väldigt tråkig ut. Tycker det behövs lite kjolar mm 🙂

                              Du kanske vet ett bättre alternativ till min bakkjol för den ogillar jag..går för långt ner mot marken..kan inte ens lasta in kassar i baksätet utan att kjolen nästan flyger av vid varje vägbula 🙁

                              Förresten så skulle förra ägaren skicka ner original kjolar mm till mig men det kom aldrig..ringde efter ett tag och då hade det visst “brunnit” där han hade grejerna och allt var bara till att kasta..vet ej hur man ska tolka det?!

                              #194135
                              Blocken
                              Deltagare

                                Förresten så skulle förra ägaren skicka ner original kjolar mm till mig men det kom aldrig..ringde efter ett tag och då hade det visst “brunnit” där han hade grejerna och allt var bara till att kasta..vet ej hur man ska tolka det?!

                                Beställ ett par lackade originalkjolar och skicka räkning till han med eldsvådan. Han hade väl grejerna försäkrade?

                                /AB

                                …………………..
                                ThaiPerr!

                                #194140
                                Grusdraparn
                                Deltagare

                                  Beställ ett par lackade originalkjolar och skicka räkning till han med eldsvådan. Han hade väl grejerna försäkrade?/AB…………………..ThaiPerr!

                                  Prixis, du har ju betalt för prylarna (såvida uppgörelsen var att de ingick i köpet)

                                  /K

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.