Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    BVS-Robban
    Deltagare

http://www.xs.to !
      En bra sida där man kan ladda upp bilder !

SubbaPower
      Deltagare

Han säger att själva lagret där han hade grejerna var försäkrat men inte själva hans grejor.
        Men jag tycker ändå att de verkar lite skumt. Kanske nåt och ta upp med konsumentverket?!

SubbaPower
        Deltagare

Beställ ett par lackade originalkjolar och skicka räkning till han med eldsvådan. Han hade väl grejerna försäkrade?/AB…………………..ThaiPerr!

Prixis, du har ju betalt för prylarna (såvida uppgörelsen var att de ingick i köpet)/K

Jadå allt som var original skulle följa med bilen men efetrsom att han bor i sandviken och jag i malmö och man inte får in massa kjolpaket mm i en subaru så kom vi överens om att han skule skicka grejorna. Men sen sa han ju då att det brunnit mm…Kom lite väl lägligt känner jag men man har ju svårt att komma med nåt mot ord liksom. Får väl lita på hans ord.

Blocken
          Deltagare

Kom lite väl lägligt känner jag men man har ju svårt att komma med nåt mot ord liksom. Får väl lita på hans ord.

Så enkelt skulle inte jag ge upp… Låter som du skulle lägga ner lite energi på att försöka få några kronor, eller?

/AB

…………………..
            ThaiPerr!

SubbaPower
            Deltagare

Dags för en liten uppdatering!

Sitter och velar på om jag ska lackera vissa delar på bilen eller inte. Har några olika ideer på photoshop..får se hur det blir 😛
              Har väntat på att mina fälgar ska bli klara hos lackeraren nu i tre veckor 🙁 lååång väntan. Även om bilen inte ska ut på gatan förrän om 2 veckor så vill man ändå se slutresultatet 😀

Har problem med fjädrarna bak som snart är löst förhoppningsvis. Kör med sänkfjädrar från Apex som är alldeles för mjuka. Kan inte ha nån passagerare där bak utan att det tar i hjulhusen eller så är det bakkjolen som släpper från bilen på ett speciellt ställe så får jag hålla på att smeta på glasfiberspackel varje gång och trycka dit den igen. Varför byter dom inte ut alla idiotiska fartgupp mot såna som dom hade på test för ett tag sen, sån som registrerar hastigheten och åker upp en bit om man kör för snabbt och kör man normalt slipper man hålla på och köra på sned för att undvika skrap…Aja, de lär väl komma får man hoppas.

I alla fall så har jag fått ett tips om att man kan köpa nån sorts gummiklossar på mekonomen som man fäster i fjädern som dämpar “trycket”. Ska testa det först annars blir det nog till att byta till andra fjädrar eller nåt.

Någon som ska till Mantorp på action meet från Malmötrakten?? Skulle varit kul med en karavan.

Pasi_k
              Deltagare

Dags för en liten uppdatering!Sitter och velar på om jag ska lackera vissa delar på bilen eller inte. Har några olika ideer på photoshop..får se hur det blir :PHar väntat på att mina fälgar ska bli klara hos lackeraren nu i tre veckor 🙁 lååång väntan. Även om bilen inte ska ut på gatan förrän om 2 veckor så vill man ändå se slutresultatet :DHar problem med fjädrarna bak som snart är löst förhoppningsvis. Kör med sänkfjädrar från Apex som är alldeles för mjuka. Kan inte ha nån passagerare där bak utan att det tar i hjulhusen eller så är det bakkjolen som släpper från bilen på ett speciellt ställe så får jag hålla på att smeta på glasfiberspackel varje gång och trycka dit den igen. Varför byter dom inte ut alla idiotiska fartgupp mot såna som dom hade på test för ett tag sen, sån som registrerar hastigheten och åker upp en bit om man kör för snabbt och kör man normalt slipper man hålla på och köra på sned för att undvika skrap…Aja, de lär väl komma får man hoppas.I alla fall så har jag fått ett tips om att man kan köpa nån sorts gummiklossar på mekonomen som man fäster i fjädern som dämpar “trycket”. Ska testa det först annars blir det nog till att byta till andra fjädrar eller nåt.Någon som ska till Mantorp på action meet från Malmötrakten?? Skulle varit kul med en karavan.

Action Meet??
                Menar inte Storträffen nu då?
                Dit ska det RÄtt många bilar från SYD…

SubbaPower
                Deltagare

Dags för en liten uppdatering!Sitter och velar på om jag ska lackera vissa delar på bilen eller inte. Har några olika ideer på photoshop..får se hur det blir :PHar väntat på att mina fälgar ska bli klara hos lackeraren nu i tre veckor 🙁 lååång väntan. Även om bilen inte ska ut på gatan förrän om 2 veckor så vill man ändå se slutresultatet :DHar problem med fjädrarna bak som snart är löst förhoppningsvis. Kör med sänkfjädrar från Apex som är alldeles för mjuka. Kan inte ha nån passagerare där bak utan att det tar i hjulhusen eller så är det bakkjolen som släpper från bilen på ett speciellt ställe så får jag hålla på att smeta på glasfiberspackel varje gång och trycka dit den igen. Varför byter dom inte ut alla idiotiska fartgupp mot såna som dom hade på test för ett tag sen, sån som registrerar hastigheten och åker upp en bit om man kör för snabbt och kör man normalt slipper man hålla på och köra på sned för att undvika skrap…Aja, de lär väl komma får man hoppas.I alla fall så har jag fått ett tips om att man kan köpa nån sorts gummiklossar på mekonomen som man fäster i fjädern som dämpar “trycket”. Ska testa det först annars blir det nog till att byta till andra fjädrar eller nåt.Någon som ska till Mantorp på action meet från Malmötrakten?? Skulle varit kul med en karavan.

Action Meet??Menar inte Storträffen nu då? Dit ska det RÄtt många bilar från SYD…

Hmm dum fråga nu men vilken STORträff syftar du på? Och när infaller den? För min bil är inte 100% hel än så länge 🙂

SubbaPower
                  Deltagare

Yes yes yes. Fick ett najs samtal i förrgår. Mina fälgar var färdiglackade 😀 Tog en titt på dom efter jobbet. Riktigt snygga, blev skitnöjd ! Fast jag kan ej hämta hem dom än för centrumringarna som sitter nu är av plast lr nåt och har spruckit så dom ska svetsa nya i aluminium till mig. Så i nästa vecka får jag hem dom 🙂

Ska skita i att lackera smådelarna jag tänkte lackera. Vill först känna mig för med enbart fälgarna sen kan jag fixa det andra senare i sommar eller nåt. Men men har min lilla photoshoppade bild framför mig på hur det kommer se ut i sommar och det ser mycket bättre ut än när jag köpte den, tycker jag.

Pasi_k
                    Deltagare

Hmm dum fråga nu men vilken STORträff syftar du på? Och när infaller den? För min bil är inte 100% hel än så länge 🙂

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=11&topic_id=17222&mesg_id=17222&page=

3 Dagars Träff för Betalande medlemmar.
                      Mantorp och Västerås I Maj….

SubbaPower
                      Deltagare

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=11&topic_id=17222&mesg_id=17222&page=3 Dagars Träff för Betalande medlemmar.Mantorp och Västerås I Maj….

Aha. Men jag har inte fått nåt sådant mejl tyvärr, svårt att veta då hehe 🙂 Men du får gärna vidarebefodra eller nåt så man får lite mer info om träffen.

SubbaPower
                        Deltagare

Uppdatering!

På söndag drar jag och farsan till gömstället 😛 för att montera på bakkjolen och huvscoop och backspeglar som jag egentligen tänkte lackera men har valt att avvakta 🙂 sen är bilen klar för besiktning och vägarna 😀 fick dock inte tid på besiktningen förrän den 10:e april 🙁 kommer bli lååånga dagar hehe.

Ska prova en enkel lösning på mina fjädringsproblem där bak. Ska köpa nån sorts gummiklossar på mekonomen som man sätter mellan spiralerna på tre ställen som i sin tur då ska göra fjädrarna styvare. En kompis till mig provade för nåt år sen och det funkade utmärkt.

Hoppas bilen går igenom bilbesiktningen. Har fortf. kvar solfilmen på sidoframrutorna och det kanske dom inte gillar 😛
                          Sen ska jag inte glömma att montera av vingen innan också hehe 🙂

Lägger upp nya bilder på skapelsen när fälgarna är monterade osv.

Ses på vägarna om två veckor !

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.