Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #254370
    JuinorSvensken
    Deltagare

      Det är med en klump i halsen jag nu har tagit beslutet att det blir för mycket jobb och pengar involverat i detta projekt för att det ska vara motiverat att fortsätta:(. När jag gick lös på underredet med slipmaskin och kapskiva visade det sig vara mycket mer rost än jag tidigare trott.Efter lite slipning var detta allt som var kvar av höger främre bakdiffbalksinfästningBalken som höger diffram ska vara fäst i, den bakre bulten satt inte fast i någotHögra tröskeln framför bakhjuletDrog man tag i den vänstra ventilationen följde sidan medDet som fick det att rinna över, skulle dra av slangen på bränslepåfyllningsröret varvid röret i princip går av när jag klämmer på det med en tång

      Bilen kommer skrotas och jag kommer lägga upp en tråd där jag säljer av lite saker från bilen.

      Förhoppningsvis har jag en ny subaru snart, och förhoppningsvis blir det en med mindre rost, om inte helt utan:rolleyes:

      Mvh Jonte

      #254354
      Mumin
      Deltagare

        Fy Fan så ruttet. Släng kaross åt Fan hitta en rostfri och montera på ditt godis du har ?

        Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

        #254371
        JuinorSvensken
        Deltagare

          Har funderat på det, men har svårt att ta mig längre än 10-15 mil utanför Stockholm bara för att titta på en bil som kanske är tillräckligt rostfri. och denna är den på blocket som varit närmast, och den hämtade jag i Strängnäs. Känner även att jag skulle vilja ta en paus från projekt ett litet tag. Men hittar jag en rimlig bil så är jag inte omöjlig:D Älskade bilen i övrigt, men någonstans måste man sätta gränsen.

          Mvh Jonte

          #254372
          JuinorSvensken
          Deltagare

            Ska även tillägga att jag nog inte kommer spara något från denna bil då mina föräldrar anser att ett garage är till för att förvara saker i, inte bilar eller dess delar.

            #254358
            Fladric
            Deltagare

              Ajaj så rostig den var! :p
              Förstår att du gav upp, var inte så mycket att rädda 😉

              #254373
              JuinorSvensken
              Deltagare

                Ajaj så rostig den var! :p
                Förstår att du gav upp, var inte så mycket att rädda 😉

                Jo, kände lite så jag med. Får se när jag hittar en ny subaru, men idag ska jag titta på en svensson-räser i form av v70 med t5:a 😀

              Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.