- Detta ämne har 242 svar, 65,285 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 7 månader sedan av Descooby.
-
FörfattareInlägg
-
9 december, 2012 kl. 12:13 #249201Janne248Deltagare
Konstigt att du inte fått din bil ännu.. Jobbar på en Subaru-ÅF i Stockholm och vi fick hit en Satin White BRZ förra veckan som beställdes av kund för en månad sen.. Du kanske beställde AT iofs?
(Har själv beställt en Sterling Silver MT med de svarta 19″ och diffusorn bak.. skall turbo- eller kompressorkonverteras ASAP 🙂 )
Har beställt MT så klart. Men min önskade leveranstid är slutet på mars / böjan på april då det ändå kommer att bli en sommarbil. Så det är inte alls konstigt att jag inte fått den än! 😉
9 december, 2012 kl. 12:16 #249363HempoDeltagareHar beställt MT så klart. Men min önskade leveranstid är slutet på mars / böjan på april då det ändå kommer att bli en sommarbil. Så det är inte alls konstigt att jag inte fått den än! 😉
Då förstår jag! Själv har jag bilen på armlängds avstånd.. Liiite jobbigt i detta väder! 🙁
9 december, 2012 kl. 12:43 #249395csjovoldDeltagareHelt klart snygga bilar, fast saknar turbon på dem!
10 december, 2012 kl. 13:55 #249333Fricke.wDeltagareGrym bil Janne 🙂
Och skulle den kännas för tunn som alla på pekar, så går ju allt att lösa med tiden.
Du får nog en grym sommar.19 december, 2012 kl. 20:41 #249202Janne248DeltagareMilltek sportavgassystem, närmare bestämt “Primary Cat-back Resonated” beställt av Pean Sweden!
20 december, 2012 kl. 12:55 #249364HempoDeltagareKul! Vad gjorde att du föll för Milltek-systemet? 🙂
20 december, 2012 kl. 18:27 #249203Janne248DeltagareKul! Vad gjorde att du föll för Milltek-systemet? 🙂
1. Det finns i Sverige att köpa utan krångel från utlandet.
2. Litchfield Imports i England har kört med Milltek system på deras bilar bla Type 25, vilket borgar för kvalite (känns det som iaf).
3. Skall enligy dyno körningar ge 11,9hk extra på hjulen.
4. Lite rabatt på priset från Pean.27 december, 2012 kl. 11:33 #249365HempoDeltagare1. Det finns i Sverige att köpa utan krångel från utlandet.
2. Litchfield Imports i England har kört med Milltek system på deras bilar bla Type 25, vilket borgar för kvalite (känns det som iaf).
3. Skall enligy dyno körningar ge 11,9hk extra på hjulen.
4. Lite rabatt på priset från Pean.Alright 🙂
Är 11,9hk utan ommapp? Vet att många tillverkare bara ger ut siffran efter även ommapp..
Sneglar själv på Agency Power’s avgassystem, men troligtvis blir det komplett kompressorkit med tillhörande avgas.
27 december, 2012 kl. 17:49 #249184SubarumickeDeltagareVad spar du i vikt millteck kontra orginal?
var sugen på BRZ men eftersom det inte finns i Turbo ännu, så får man vänta 🙁
27 december, 2012 kl. 17:59 #249319TurbovinDeltagareTror inte BRZ kommer med turbo ens? STI:n verkar ju bara bli mer sugtrimmad. Litchfield har kompressorkitt på 280 hk iaf.
27 december, 2012 kl. 20:20 #249388JoakimgabrielssonDeltagare28 december, 2012 kl. 01:10 #249320TurbovinDeltagareI nån annan artikel dementerades den uppgiften och den motorn var bara en test för nästa generations WRX. Kommer ej ihåg var jag läste detta bara. Men den som lever får se, turbomaskin vore såklart ballt.
29 december, 2012 kl. 11:10 #249205Janne248DeltagareVad spar du i vikt millteck kontra orginal?
var sugen på BRZ men eftersom det inte finns i Turbo ännu, så får man vänta 🙁
8kg lättare är Milltek än orginal.
Se Millteks hemsida.(…. a primary cat-back design that saves more than 8kg (27%) over the standard system.)
29 december, 2012 kl. 11:13 #249206Janne248DeltagareAlright 🙂
Är 11,9hk utan ommapp? Vet att många tillverkare bara ger ut siffran efter även ommapp..
Sneglar själv på Agency Power’s avgassystem, men troligtvis blir det komplett kompressorkit med tillhörande avgas.
Japp, 11,9hk utan om-mapp. 25 hk med ny mapp enligt Lichfields (se deras hemsida).
Har emailat med JRM, de påstår de har samma mapp som Lichfields, så vill man få ut alla +25hk får man väl åka en tur till Tokholm i vår.2 januari, 2013 kl. 17:57 #249207Janne248DeltagareInnehållet till Milltek systemet:
PART NO DESCRIPTION QTY
MSSUB164 OVER PIPE 1
M10X35BZP M10 X 35MM LONGBOLT 2
10MMWASHER Ø10MM WASHER 2
M10FLGNUT M10 FLANGE NUT 2
MSM145 GASKET 1
MSSUB165 SECONDARY CAT BYPASS ASSY 1
M10X35BZP M10 X 35MM BOLT 2
10MMWASHER Ø10MM WASHER 2
M10FLGNUT M10 FLANGE NUT 2
MSM145 GASKET 1
MSSUB166 CENTRE SECTION – RESONATED 1
F3082 GASKET 1
M8X35BZP M8 X 35MM LONG BOLT 2
8MMWASHER Ø8MM WASHER 2
M8BZPFLNUT M8 FLANGE NUT 2
MSSUB167 REAR SILENCER ASSY 1
CHC66.5SS Ø66.5MM CLAMP 1
MSSUB168 OUTLET PIPE 2
CHC66.5SS Ø66.5MM CLAMP 2
MSTIP137 GT-115 TIP 2
CHC66.5SS Ø66.5MM CLAMP 2Tolkar detta som att packningen mellan grenrör och “overpipe” ej följer med.
Kanske skall be handlaren ta hem en ny så det finns när han skall montera systemet.
Vill inte ha något läckade system på en fabriksny bil! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.