- Detta ämne har 242 svar, 65,285 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 7 månader sedan av Descooby.
-
FörfattareInlägg
-
23 januari, 2013 kl. 22:47 #249328MarkusDeltagare
Litet bagage blir mindre!
…men jävligt fint! 🙂
24 januari, 2013 kl. 07:16 #249373adam.b.wDeltagarefan va kul att ha en helt ny bil som till och med har den där mysigt frächa lukten. nya goa säten. sen köper du massa godis till den. fy fasen man är ju inte.lite avis må jag seja. 🙂
24 januari, 2013 kl. 07:53 #249389JoakimgabrielssonDeltagareSer ut som om det kan bli tajt med en eftermarknads dp? Mins att det inte gick att montera sådant undre stag med 3″ dp på min impreza. Men kanske bättre plats på dessa. Du kanske inte ens skall byta dp….. Eller fins det ens någon då röret inte behöver gå upp till nån turbo. Kanske går ett rakare rör direkt ifrån grenis.
24 januari, 2013 kl. 10:51 #249214Janne248DeltagareSer ut som om det kan bli tajt med en eftermarknads dp? Mins att det inte gick att montera sådant undre stag med 3″ dp på min impreza. Men kanske bättre plats på dessa. Du kanske inte ens skall byta dp….. Eller fins det ens någon då röret inte behöver gå upp till nån turbo. Kanske går ett rakare rör direkt ifrån grenis.
På min STi -04 hade jag undre stag och 3″ Invida system från turbo och bakåt. No problems!
Se bild på Millteksystemen i post #15 på sida 1. Borde inte vara några problem!
24 januari, 2013 kl. 15:15 #249390JoakimgabrielssonDeltagareMärkte du stor skillnad före och efter staget? Var det mycket utrymme till dpn?
24 januari, 2013 kl. 15:40 #249215Janne248DeltagareMärkte du stor skillnad före och efter staget? Var det mycket utrymme till dpn?
På min STI -04 monterade jag Prodrive sänkfjädrar, undre stag, främre och bakre övre fjäderbensstag i samma veva, och då blev det stooor skilland med allt.
Men jag vet ju inte vad varje pryl gav induviduelt.25 januari, 2013 kl. 23:48 #249216Janne248DeltagareJaha, då har man fått lite bidrag från där man spenderar 8+ timmar varje vardag.
Det betyder man kan fundera seriöst på nästa steg i “måste ha” prylarna innan bilen anländer; DÄCK.Har som sagt (i tidigare post) lurat på några “halv” R-däck och efter diskutioner med lite ex. Impreza folk så har jag nästa bestämt mig för Yokohama AD08 Advan Neova i storlek 225/45-17″.
Yokohama AD08 Advan NeovaOrginal är 215/45-17″ på 7″ bred fälg. STi fälgarna som jag köpt är 7,5″ så plats finns för att gå upp i storlek till 225 mm breda. Dock blir då rullomkretsen +1,3%, vilket är väl inom de rekommenderad +/-5%, men jag har då fått rekomendationer att det inte är bra med ett större däck som ändrar utväxligen åt “plus hållet” så att säga. Acceleration kommer bli sämmre och med en bil som inte har kraft i överflöd så kan det vara dumt tycker de som tipsat.
Men jag kommer nog att gå med 225/45-17″ iaf. För att:
1) Nu tror jag inte jag inte jag känner så stor skillnad på acc’et med en sådan liten ändring.
2) 225/45-17″ är billigare än 215/45-17″
3) 225/45-17″ finns i lager, det gör inte 215/45-17″.
4) Det är alltid bra med grepp, +10mm bred borde ge lite mer grepp.
5) Om man kikar runt på nätet verkar det finns plats i hjulhusen på BRZ för myclet bredare däck….Priser.
Ralphs Däck
225/45-17: 2123,75kr/st (8495 kr för fyra utan ev. frakt)
215/45-17: 1963,75kr/st (7855 kr för fyra utan ev. frakt)Camskill
225/45-17: £120 st (1£=10,5kr -> 1260kr/st) (£526 inkl frakt -> 5523 kr för fyra)
215/45-17: £117 st (1£=10,5kr -> 1228,50kr/st) (£514 inkl frakt -> 5397kr för fyra)Skall kolla med lokala handlaren innan jag lägger order, men tror inte han kan överträffa Camskill’s pris.
29 januari, 2013 kl. 10:26 #249308KvarnisDeltagareBlir nog bra det där 🙂
29 januari, 2013 kl. 12:29 #249313GT99DeltagareDu har inte tittat på re070?
Priset gå ju inte att klaga på.29 januari, 2013 kl. 16:00 #249217Janne248DeltagareDu har inte tittat på re070?
Priset gå ju inte att klaga på.Har ju faktiskt inte det.
Körde RE070 med MY04 STi och var rikigt nöjda med däcken.
Tänkte testa nått nytt denna gång men har inte bestämt mig.1077,50×4=4310kr
5391-4310=1087kr kvar till annat.Ja, det tål att funderas på.
29 januari, 2013 kl. 16:07 #249218Janne248DeltagareSidopanel och radiopanel från Toyota 86 beställda.
Nu skall det silvriga bort.12 februari, 2013 kl. 22:19 #249221Janne248DeltagareIgår fick jag panelerna till insidan av bilen från Toyota.
Självklart är det Subaru logo på baksidan av dem, ingen Toyota logo alls! 🙂14 februari, 2013 kl. 21:33 #249222Janne248DeltagareHar lurat lite mer på däck och tror nog det blir RE070 i alla fall.
Advan A048 måste lagras i temeperaturer varmare än -10C. Det kommer jag inte kunna göra. Har ej varmgarage och jag kan inte ta av hjulen och ta in dem på vintern. På Yokohamas hemsida kan man läsa följande:“The ADVAN A048 was developed using high performance compounds which become brittle at low temperatures, and therefore should not be used in certain conditions. ADVAN A048 tires thus must be stored or used only at temperatures at or above 14°F (-10°C) to maintain performance characteristics and to avoid any damage to the tire or injury to persons or property.“
18 februari, 2013 kl. 13:56 #249223Janne248DeltagareFår du inte med däck till bilen, extrautrustning? 🙂
Bah! Standard däck… stå och lägga om från orginal fälgarna till STi fälgarna, nej tack. Lättare att köpa rikigt däck och lägga på nya fälgarna.
Sedan försöka sälja orginal fälgarna+orginal däck oanvända.18 februari, 2013 kl. 22:12 #249224Janne248DeltagareiDags för lite bilder!
Milltek systemet står och väntar hos handlaren!
STi prylarna (fälgar, fjäderbensstag, sänkfjädrar och hjulmuttrar) väntar i tvättstugan.
Interiör panelerna från Toyota-handlare, med Subaru logor, väntar i datarummet. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.