- Detta ämne har 59 svar, 14,597 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Daniel666.
-
FörfattareInlägg
-
1 januari, 2011 kl. 13:46 #210908ÅnganDeltagare
nya wrc roligt nej 12 bilar till start ev 13 så om du tycker det är skoj så skulle du varit med 02 på svenska
då det var 21 fabriks wrc med samalagt var det 31 wrc
och 03 var det 33 wrc med!
nu är ju citroen riktiga fittor som inte vill sälja bilar till vilka som helst bara för att groddätaren inte ska få att tuft! var så dom gjorde mot petter förra året den sista generationsen växellåda skulle kosta 1 miljon € bara för att petter inte skulle kunna åka med dom värsta grejerna!Menar att de nya bilarna kan vara skoj att se på.
Lär väl vara nåt liknande de högvarviga s2000 bilarna eller?
Hoppas på ett betydligt större startfält till 2012, då borde de flesta teamen ha kommit ut på vägarna ordentligt.
Att fransoser är ena riktiga skitar har jag alltid tyckt 🙂
Har vart på de många svenska rallyn sedan ibörjan/mitten av 80-talet. Fått uppleva de brutala grp-B ilarna osv.1 januari, 2011 kl. 14:24 #210955SnofiDeltagareTa bort inlägg, blev fel!
5 januari, 2011 kl. 07:40 #210958VinceKeymasterMenar att de nya bilarna kan vara skoj att se på.
Lär väl vara nåt liknande de högvarviga s2000 bilarna eller?
Hoppas på ett betydligt större startfält till 2012, då borde de flesta teamen ha kommit ut på vägarna ordentligt.
Att fransoser är ena riktiga skitar har jag alltid tyckt 🙂
Har vart på de många svenska rallyn sedan ibörjan/mitten av 80-talet. Fått uppleva de brutala grp-B ilarna osv.Ni behöver inte sura bara för att inga svenska bilar har haft nån större framgång i rally sammanhang ;).
//En till grodätare 😀
5 januari, 2011 kl. 15:20 #210909ÅnganDeltagareNi behöver inte sura bara för att inga svenska bilar har haft nån större framgång i rally sammanhang ;).
//En till grodätare 😀
Världsmästare på den RIKTIGA tiden är det som räknas.
Nu är det ju bara två team och 4 förare som kan slåss om en titel. Chansen är 25% att man står högst upp, inte mycket att hänga i granen 😉5 januari, 2011 kl. 15:30 #210923andreaswrxDeltagareVärldsmästare på den RIKTIGA tiden är det som räknas.
Nu är det ju bara två team och 4 förare som kan slåss om en titel. Chansen är 25% att man står högst upp, inte mycket att hänga i granen 😉nä 33.3% är det för grodätare nummer 2 får inte vinna om det blir på håret med fordåkarna!
5 januari, 2011 kl. 15:41 #210959VinceKeymasterVärldsmästare på den RIKTIGA tiden är det som räknas.
Nu är det ju bara två team och 4 förare som kan slåss om en titel. Chansen är 25% att man står högst upp, inte mycket att hänga i granen 😉Vad menar du med RIKTIGA tiden? Om du syftar på 80 talets grupp B vill jag bara påpeka att även då blev en grodätar bil världsmästare (2 lr 3 gånger om jag inte minns fel).
Sen håller jag med att det är alldeles för få förare som kan fajtas om att kunna stå högst upp.5 januari, 2011 kl. 15:49 #210924andreaswrxDeltagareVad menar du med RIKTIGA tiden? Om du syftar på 80 talets grupp B vill jag bara påpeka att även då blev en grodätar bil världsmästare (2 lr 3 gånger om jag inte minns fel).
Sen håller jag med att det är alldeles för få förare som kan fajtas om att kunna stå högst upp.och då vill jag påpeka att första grodätare att vinna vm var auriol och det var 94 sen har det bara varit loeb som vunnit vm
5 januari, 2011 kl. 18:21 #210910ÅnganDeltagareoch då vill jag påpeka att första grodätare att vinna vm var auriol och det var 94 sen har det bara varit loeb som vunnit vm
Dvs att en grodätare aldrig vann en vm titel under de fornstora dagarna 🙂
Sen var det väl Björn Waldegård som blev den första utsedda rally världsmästaren? Blomqvist vann ju i sin quattro -84 om jag inte missminner mig.
Finnarna har i stort varit den mest framträdande nationen de senaste 30 åren. Är Loeb som brytit dominansen, men det har varit finnar precis hack i häl.Personligen tycker jag iaf att konkuransen var hårdare förut typ 80-90 talet med flera team och fler personer som hade chans att vinna totalen.
Men som sagt, ingen kan ta ifrån Loeb det han gjort/gör. Det är makalöst säkert.
Inte den roligaste körstilen, men det går fort och säkert. I slutändan är det just det allt handlar om. Tyvärr får man inga poäng för att köra brett hehe.5 januari, 2011 kl. 19:02 #210925andreaswrxDeltagareDvs att en grodätare aldrig vann en vm titel under de fornstora dagarna 🙂
Sen var det väl Björn Waldegård som blev den första utsedda rally världsmästaren? Blomqvist vann ju i sin quattro -84 om jag inte missminner mig.
Finnarna har i stort varit den mest framträdande nationen de senaste 30 åren. Är Loeb som brytit dominansen, men det har varit finnar precis hack i häl.Personligen tycker jag iaf att konkuransen var hårdare förut typ 80-90 talet med flera team och fler personer som hade chans att vinna totalen.
Men som sagt, ingen kan ta ifrån Loeb det han gjort/gör. Det är makalöst säkert.
Inte den roligaste körstilen, men det går fort och säkert. I slutändan är det just det allt handlar om. Tyvärr får man inga poäng för att köra brett hehe.02 på svenska när loeb åkte första gången! så la han igen att på shakedown:) 3 bil var det mins jag, mäkinen kom först i subarun och fick stana för folket sen kom rådis och körde bort vallen sen kom grodätaren i samma spår som rådis men fick aldrig upp den:)
så jag känner mig nöjd som har fått lyfta upp grodätaren ur diket:)5 januari, 2011 kl. 21:43 #210960VinceKeymasteroch då vill jag påpeka att första grodätare att vinna vm var auriol och det var 94 sen har det bara varit loeb som vunnit vm
Ja Didier Auriol var första fransos att vinna ett rally VM och visst var både Waldegård och Blomqvist välrdsmästare före honom. Men nu skrev jag faktiskt inget om förar VM utan om konstruktör VM (grodätar bil:D) och då är grodätarbilar överrepresenterade och det även på den “goda” tiden.
Sen som du säger så är toppfajter inte lika tuffa nu som då men lätt är det nog inte ändå. Loeb håller jag med har inte den mest spektakulära körstilen men han är jä—gt effektiv.
Visst hade det varit mkt roligt med 20 st team med vinnarpotential…vem vet det kanske är på G.5 januari, 2011 kl. 23:00 #210911ÅnganDeltagareSka iaf bli spännande att se hur de nya bilarna står sig mot varandra. Nu har ju verkligen alla team fått börja om från grunden.
Förresten, har letat runt en del, men hittar inte vilka team som är anmälda till svenska rallyt. Har kollat i anmälningslistan till sv rallyt plus letat runt på wrc.com utan resultat. Men nu är det ganska känt att jag är väldans kass på att leta :-p
Ford och citroën vet jag redan. Mini gör premiär senare i år. Men skulle inte skoda vara med? Har för mig att det var ytterligare team, men jag kan ha fel.
10 januari, 2011 kl. 20:43 #210912ÅnganDeltagareNu är tiden för att anmäla sig ute och så här ser startlistan ut.
12 januari, 2011 kl. 19:06 #210926andreaswrxDeltagaredet här kändes skönt:)
12 januari, 2011 kl. 21:28 #210948challeDeltagareE va????????
Kanske lite trögtänkt, men jag fattar inte.
Är det fransosen som har hjälpt till med snöskottning eller?
13 januari, 2011 kl. 07:14 #210927andreaswrxDeltagareE va????????
Kanske lite trögtänkt, men jag fattar inte.
Är det fransosen som har hjälpt till med snöskottning eller?
Japp var första gången han körde svenska! Han vann ju monte men sen blev dom av med segern till Subaru! Han hade ju en lysandes framtid snackades det om då! Första gången jag fick se han hamnade han i diket iallafall:)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.