Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 60 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #210908
    Ångan
    Deltagare

      nya wrc roligt nej 12 bilar till start ev 13 så om du tycker det är skoj så skulle du varit med 02 på svenska
      då det var 21 fabriks wrc med samalagt var det 31 wrc
      och 03 var det 33 wrc med!
      nu är ju citroen riktiga fittor som inte vill sälja bilar till vilka som helst bara för att groddätaren inte ska få att tuft! var så dom gjorde mot petter förra året den sista generationsen växellåda skulle kosta 1 miljon € bara för att petter inte skulle kunna åka med dom värsta grejerna!

      Menar att de nya bilarna kan vara skoj att se på.
      Lär väl vara nåt liknande de högvarviga s2000 bilarna eller?
      Hoppas på ett betydligt större startfält till 2012, då borde de flesta teamen ha kommit ut på vägarna ordentligt.
      Att fransoser är ena riktiga skitar har jag alltid tyckt 🙂
      Har vart på de många svenska rallyn sedan ibörjan/mitten av 80-talet. Fått uppleva de brutala grp-B ilarna osv.

      #210955
      Snofi
      Deltagare

        Ta bort inlägg, blev fel!

        #210958
        Vince
        Keymaster

          Menar att de nya bilarna kan vara skoj att se på.
          Lär väl vara nåt liknande de högvarviga s2000 bilarna eller?
          Hoppas på ett betydligt större startfält till 2012, då borde de flesta teamen ha kommit ut på vägarna ordentligt.
          Att fransoser är ena riktiga skitar har jag alltid tyckt 🙂
          Har vart på de många svenska rallyn sedan ibörjan/mitten av 80-talet. Fått uppleva de brutala grp-B ilarna osv.

          Ni behöver inte sura bara för att inga svenska bilar har haft nån större framgång i rally sammanhang ;).

          //En till grodätare 😀

          #210909
          Ångan
          Deltagare

            Ni behöver inte sura bara för att inga svenska bilar har haft nån större framgång i rally sammanhang ;).

            //En till grodätare 😀

            Världsmästare på den RIKTIGA tiden är det som räknas.
            Nu är det ju bara två team och 4 förare som kan slåss om en titel. Chansen är 25% att man står högst upp, inte mycket att hänga i granen 😉

            #210923
            andreaswrx
            Deltagare

              Världsmästare på den RIKTIGA tiden är det som räknas.
              Nu är det ju bara två team och 4 förare som kan slåss om en titel. Chansen är 25% att man står högst upp, inte mycket att hänga i granen 😉

              nä 33.3% är det för grodätare nummer 2 får inte vinna om det blir på håret med fordåkarna!

              #210959
              Vince
              Keymaster

                Världsmästare på den RIKTIGA tiden är det som räknas.
                Nu är det ju bara två team och 4 förare som kan slåss om en titel. Chansen är 25% att man står högst upp, inte mycket att hänga i granen 😉

                Vad menar du med RIKTIGA tiden? Om du syftar på 80 talets grupp B vill jag bara påpeka att även då blev en grodätar bil världsmästare (2 lr 3 gånger om jag inte minns fel).
                Sen håller jag med att det är alldeles för få förare som kan fajtas om att kunna stå högst upp.

                #210924
                andreaswrx
                Deltagare

                  Vad menar du med RIKTIGA tiden? Om du syftar på 80 talets grupp B vill jag bara påpeka att även då blev en grodätar bil världsmästare (2 lr 3 gånger om jag inte minns fel).
                  Sen håller jag med att det är alldeles för få förare som kan fajtas om att kunna stå högst upp.

                  och då vill jag påpeka att första grodätare att vinna vm var auriol och det var 94 sen har det bara varit loeb som vunnit vm

                  #210910
                  Ångan
                  Deltagare

                    och då vill jag påpeka att första grodätare att vinna vm var auriol och det var 94 sen har det bara varit loeb som vunnit vm

                    Dvs att en grodätare aldrig vann en vm titel under de fornstora dagarna 🙂
                    Sen var det väl Björn Waldegård som blev den första utsedda rally världsmästaren? Blomqvist vann ju i sin quattro -84 om jag inte missminner mig.
                    Finnarna har i stort varit den mest framträdande nationen de senaste 30 åren. Är Loeb som brytit dominansen, men det har varit finnar precis hack i häl.

                    Personligen tycker jag iaf att konkuransen var hårdare förut typ 80-90 talet med flera team och fler personer som hade chans att vinna totalen.

                    Men som sagt, ingen kan ta ifrån Loeb det han gjort/gör. Det är makalöst säkert.
                    Inte den roligaste körstilen, men det går fort och säkert. I slutändan är det just det allt handlar om. Tyvärr får man inga poäng för att köra brett hehe.

                    #210925
                    andreaswrx
                    Deltagare

                      Dvs att en grodätare aldrig vann en vm titel under de fornstora dagarna 🙂
                      Sen var det väl Björn Waldegård som blev den första utsedda rally världsmästaren? Blomqvist vann ju i sin quattro -84 om jag inte missminner mig.
                      Finnarna har i stort varit den mest framträdande nationen de senaste 30 åren. Är Loeb som brytit dominansen, men det har varit finnar precis hack i häl.

                      Personligen tycker jag iaf att konkuransen var hårdare förut typ 80-90 talet med flera team och fler personer som hade chans att vinna totalen.

                      Men som sagt, ingen kan ta ifrån Loeb det han gjort/gör. Det är makalöst säkert.
                      Inte den roligaste körstilen, men det går fort och säkert. I slutändan är det just det allt handlar om. Tyvärr får man inga poäng för att köra brett hehe.

                      02 på svenska när loeb åkte första gången! så la han igen att på shakedown:) 3 bil var det mins jag, mäkinen kom först i subarun och fick stana för folket sen kom rådis och körde bort vallen sen kom grodätaren i samma spår som rådis men fick aldrig upp den:)
                      så jag känner mig nöjd som har fått lyfta upp grodätaren ur diket:)

                      #210960
                      Vince
                      Keymaster

                        och då vill jag påpeka att första grodätare att vinna vm var auriol och det var 94 sen har det bara varit loeb som vunnit vm

                        Ja Didier Auriol var första fransos att vinna ett rally VM och visst var både Waldegård och Blomqvist välrdsmästare före honom. Men nu skrev jag faktiskt inget om förar VM utan om konstruktör VM (grodätar bil:D) och då är grodätarbilar överrepresenterade och det även på den “goda” tiden.

                        Sen som du säger så är toppfajter inte lika tuffa nu som då men lätt är det nog inte ändå. Loeb håller jag med har inte den mest spektakulära körstilen men han är jä—gt effektiv.
                        Visst hade det varit mkt roligt med 20 st team med vinnarpotential…vem vet det kanske är på G.

                        #210911
                        Ångan
                        Deltagare

                          Ska iaf bli spännande att se hur de nya bilarna står sig mot varandra. Nu har ju verkligen alla team fått börja om från grunden.

                          Förresten, har letat runt en del, men hittar inte vilka team som är anmälda till svenska rallyt. Har kollat i anmälningslistan till sv rallyt plus letat runt på wrc.com utan resultat. Men nu är det ganska känt att jag är väldans kass på att leta :-p

                          Ford och citroën vet jag redan. Mini gör premiär senare i år. Men skulle inte skoda vara med? Har för mig att det var ytterligare team, men jag kan ha fel.

                          #210912
                          Ångan
                          Deltagare

                            Nu är tiden för att anmäla sig ute och så här ser startlistan ut.

                            http://www.rallysweden.com/tavlingen-2011/anmalda

                            #210926
                            andreaswrx
                            Deltagare

                              det här kändes skönt:)

                              #210948
                              challe
                              Deltagare

                                E va????????

                                Kanske lite trögtänkt, men jag fattar inte.

                                Är det fransosen som har hjälpt till med snöskottning eller?

                                #210927
                                andreaswrx
                                Deltagare

                                  E va????????

                                  Kanske lite trögtänkt, men jag fattar inte.

                                  Är det fransosen som har hjälpt till med snöskottning eller?

                                  Japp var första gången han körde svenska! Han vann ju monte men sen blev dom av med segern till Subaru! Han hade ju en lysandes framtid snackades det om då! Första gången jag fick se han hamnade han i diket iallafall:)

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 60 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.