› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Rengöra lmm
- Detta ämne har 21 svar, 2,579 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av
killer.
-
FörfattareInlägg
-
15 mars, 2006 kl. 11:10 #994
killer
DeltagareHade tänkt testa rengöra lmm i helgen. Vad ska jag änväda för medel. Funkar bromsrengörningsvätska??
15 mars, 2006 kl. 11:15 #41723Strat
DeltagareMåste du rengöra LMM är det lika bra att du köper en ny. Skulle inte rekommendera att man rengör den på nåt vis. Ska inte behövas.
15 mars, 2006 kl. 11:29 #41732killer
DeltagareHade nästan räknat med ett sånt svar. Ska byta stift i helgen och då tänkte jag bara testa att rengöra den när jag ändå har loss allt. Den kostade ju för fan en förmögenhet.
15 mars, 2006 kl. 11:52 #41720SecretAgentMan
DeltagareNej, nej, nej – risken att du saboterar den helt är kraftigt överhängande.
/J
15 mars, 2006 kl. 11:52 #41721SecretAgentMan
DeltagareFöljdfrågan är – varför vill du göra rent den?
/J
15 mars, 2006 kl. 12:16 #41733killer
DeltagareFöljdfrågan är – varför vill du göra rent den?/J
Har läst på bla scoobynet att det är folk som gjort det när deras bilar ryckt lite med ibland bra resultat.
15 mars, 2006 kl. 12:24 #41729specialized
DeltagareFöljdfrågan är – varför vill du göra rent den?/J
Har läst på bla scoobynet att det är folk som gjort det när deras bilar ryckt lite med ibland bra resultat.
Du blandar inte ihop Lmm med solenoiden nu ? Läser också en hel del på scoobynet, men har aldrig sett en sån tråd där 😮
/ Mattias
15 mars, 2006 kl. 12:28 #41734killer
DeltagareMed reservation för att vara en komplett noob. Är inte MAF samma som lmm??
15 mars, 2006 kl. 12:48 #41730specialized
DeltagareMed reservation för att vara en komplett noob. Är inte MAF samma som lmm??
Jo,det är det. Kanske missat de trådarna då.:o
Men skulle själv aldrig försöka mig på något sådant.Bytte själv Lmm för ett tag sen.Rent visuellt så syns det ingen skillnad på den nya och gamla, etc. olja och dyl på trådarna.
Köp en ny för ~1500 ist. värt varenda krona om det är den som är problemet.
/ Mattias
15 mars, 2006 kl. 12:55 #41735killer
Jo,det är det. Kanske missat de trådarna då.:o Men skulle själv aldrig försöka mig på något sådant.Bytte själv Lmm för ett tag sen.Rent visuellt så syns det ingen skillnad på den nya och gamla, etc. olja och dyl på trådarna.Köp en ny för ~1500 ist. värt varenda krona om det är den som är problemet./ Mattias
Den lokala subaru verkstaden har två liggandes på hyllan. Skulle få provmontera för att se om det blir bättre. Dock så är det ju en wrx my93 jag har och då kostar härligheten 4200 kr 🙂
15 mars, 2006 kl. 13:12 #41722OzO
Men frågan är om du inte ändå menar rengöring av solenoiden… som är helt annat än MAF/MAP/LMM. 🙂
/G
::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::15 mars, 2006 kl. 13:34 #41736killer
Men frågan är om du inte ändå menar rengöring av solenoiden… som är helt annat än MAF/MAP/LMM. :)/G___________________________________________________________::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::
Vad jag har förstått så kan man spreja tex bromsrengöringsspray på trådarna och allt annat i lmm och att det ska vara lugnt så länge man inte är och frösöker torka på trådarna som lätt går av.
15 mars, 2006 kl. 14:14 #41724simo
DeltagareOm nu bilen går dåligt o du misstänker att det är LMM, låna då en o prova..verkstan erbjöd ju detta…om det nu är den som är felet, PM:a Mattias o fråga var han köpt sin för 1500…
/U – – Link rockar 😀
15 mars, 2006 kl. 14:31 #41737killer
DeltagareOm nu bilen går dåligt o du misstänker att det är LMM, låna då en o prova..verkstan erbjöd ju detta…om det nu är den som är felet, PM:a Mattias o fråga var han köpt sin för 1500…/U – – Link rockar 😀
Ska göra det om det inte hjälper att byta stiften. Angeånde priset så är det tydligen dom nyare lmm som kostar 1500
15 mars, 2006 kl. 14:34 #41731specialized
DeltagareJag utgick av någon orsak från att bilen var en GT my 99-00
🙁 My wrong 🙁Och till dem så kostar den 1520kr om jag inte minns fel 😉
Hoppas du hittar en till bra pris hur som helst.
/ Mattias
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.