Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #291554
    Ful Tomt3n
    Deltagare

      Hejsan mina kära Subaru enthusiatster, äger en: [2oo4 WRX/STi] (USDM) Importerad från USA med 2.5L (Ej257) motorn vilket är nyligen utbytt mot likadan.

      Har stött på ett litet problem nyligen, när jag startar bilen och den ligger och puttrar på 750-1500 varv så börjar det ryka lite under huven efter c.a 3-5 minuter på tomgång. (precis under Turbon så lite svårt att lokalisera exakt vart.) Det kommer små halv genomskinliga partier av svag rök. Även vid kallstart bollmar det ut lite blå mustig rök samt lite vit rök om man gasar på för mycket efter en stund.

      Jag hade kunnat skicka med en video om det hade hjälpt för både min mekaniker här lokalt förstår sig inte på problemet men jag misstänker att det är en PCV ventilen som sitter strax under turbon som jag förstått det.

      Mekanikern trodde direkt att det kunde vara kolvvringen som brustit men har knappt kört henne sen jag införskaffade henne 2020 allt har fungerat prima tills dess. Hon har fått ny turbo, ny övre kylare och ny radiatior fram. Kan jag missat att ha kopplat in något?

      Ska försöka tag kort och bilder för att vidarebefodra det här för att se om någon har varit med om liknande problem och kan göra en snabb överblick åt mig så jag vet vad jag behöver införskaffa och installera för att få henne att gå fint igen.

      / Tack för en underbar hemsida & community. Hoppas på en fortsatt fin sommar med era Subbar.
      \ Mvh: Tomasz B, smått ledsen ägare av sin Subba. Min absoluta drömbil #1.

       

       

      PS: Videos & Bilder kommer inom kort för bättre översikt så fort jag lärt mig hur man implementerar länkarna till det här.

      ¤ Tack för er tid, dedication & passion er som läst detta. Uppskattas innerligt! <3

      Ingen Subba som en riktigt Subba.

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.