Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #41513
    specialized
    Deltagare

      Problemet löst.

      Plockade ur de nya stiften på ena sidan.Blev förvånad då ett av dem var helt utan grå/brun beläggning och visade inga stora tecken på att ha gett en bra gnista. Det såg helt nytt ut. Satte tillbaka ett av de gamla stiften och ut och provade.
      Misständningarna borta.

      Var ute och¨åkte en sväng för att testa vidare. Stannade för att nolla boxen.Lyfte av plussen och höll nere bromsen tills ‘öppen dörr lampan’ slocknade. På med plussen och i väg.

      Och vad händer , Jo misständningarna är tillbaka.
      Stannar igen och känner på tändkablar och dyl.
      Får se att strömkabeln till slutstegen (24 mm2)ligger mot en av tändkablarna. Flyttar på den och iväg igen.

      Och tro det eller ej – nu är alla misständningar borta
      :7 :7 🙂

      Är inte org.tändkablar avskärmade ?

      Hur som helst, tack för alla svar 😛

      / Mattias – 3 brännsår rikare 😉

      #41494
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Där ser man, gött att det löste sig så enkelt. 🙂

        OT – Det finns MASSOR av anledningar att inte mecka i en massa Skit ™ i Imprezan, här har vi en till! 😀 😉

        /J

        #41492
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Där ser man, gött att det löste sig så enkelt. 🙂

          OT – Det finns MASSOR av anledningar att inte mecka i en massa Skit ™ i Imprezan, här har vi en till! 😀 😉

          /J

          #41514
          specialized
          Deltagare

            Dags för en update här då :

            Några mil senare så var ryckningarna och misständningarna tillbaka:(

            Ringde till Subaru-verkstaden.Kunde komma förbi dagen efter för att kolla med Select Monitor. Kopplade in den och ja, den larmade för LMM.
            Hade tur, de hade en hemma. Bytte ,ut och prova och satan vad bilen gick nu då 😀

            Verkar som den gamla Lmm varit halvpaj hela tiden sen jag köpte bilen för satan vad bra den gick nu. Dessutom helt UTAN ryckningar 🙂

            Lmm var alltså paj utan att CE-lampan tände sig.

            Nu är det skoj att köra Subba igen 😀

            / Mattias

            #41499
            Manor
            Deltagare

              Det var samma/lika för mig för några år sedan. Ingen CE-lampa men bilen gick ändå på någon form av nödprogram…och laddade som mest 0.4 (om ens det). Bytt LMM och 1500:- senare så gick bilen som ett troll :).

              mvh Mats N

              #41515
              specialized
              Deltagare

                Min laddade ju som vanligt (1,22 bar) trots trasig Lmm. Det var det jag tyckte var lite konstigt.

                Den går ju så mkt bättre nu och det vid samma laddtryck som innan.
                Kan väl vara tecken på bränsle/luft blandningen varit långt ifrån optimal misstänker jag.

                Jaja, nu är jag en glad skit igen iaf:D 😀

                / Mattias

                #41504
                regado
                Deltagare

                  Har precis samma problem med min bil,med på min så händer det bara på 3´ans växel,,ska kolla ifall det finns felkoder nu under veckan,,någon som vett priser på lmm??

                  Mvh Patrik regado

                  #41516
                  specialized
                  Deltagare

                    Lmm:en gick på mellan 1500-1600 kr, minns inte det exakta beloppet.

                    / Mattias

                    #41505
                    regado
                    Deltagare

                      Va ute o körde igår,,gick perfekt fattar inte vad det kan vara,,

                      #41495
                      Strat
                      Deltagare

                        Va ute o körde igår,,gick perfekt fattar inte vad det kan vara,,

                        LMM 😉

                        #41517
                        specialized
                        Deltagare

                          Min gick också utan misständningar och ryck periodvis, trots att LMM var trasig 🙁

                          Åk och kolla med Select monitor och den kommer förmodligen visa på LMM.

                          / Mattias – trött på snön:-(

                          #41506
                          regado
                          Deltagare

                            Körde runt 30mil idag igan problem,,men jag ska kolla det nu under veckan,,konstigt.

                            #41519
                            IMPREZA FOREVER
                            Deltagare

                              Hittade en tråd som passar in precis som jag har det.
                              Men har ej bytt tändstiften.
                              Bytte en tändkabel till en annan beg kabel idag på 4an för den såg svart och kolad ut nere
                              i hatten till stiftet.
                              Men det blev värre.
                              Vet ej om det var just för den för jag va å grävde på 1&3ans kablar oxå.Och då är man ju på och rasslar med lmm samtidigt
                              Men har dock en fråga Vad ska det vara för värde (motstånd) på tänd kablarna.

                              Fick lite olika värden 1ans ca 10,5kohm 2an 9,5kohm 3ans10,5kohm 4an 8,9kohm kan ha skrivit fel men den som vet va det handlar om förstår
                              Är inte så haj på ohm.
                              ____________________________
                              BROOOOOOOOOOMTCHH
                              GT-00

                              #41518
                              specialized
                              Deltagare

                                Hittade en tråd som passar in precis som jag har det.Men har ej bytt tändstiften.Bytte en tändkabel till en annan beg kabel idag på 4an för den såg svart och kolad ut nerei hatten till stiftet.Men det blev värre.Vet ej om det var just för den för jag va å grävde på 1&3ans kablar oxå.Och då är man ju på och rasslar med lmm samtidigtMen har dock en fråga Vad ska det vara för värde (motstånd) på tänd kablarna.Fick lite olika värden 1ans ca 10,5kohm 2an 9,5kohm 3ans10,5kohm 4an 8,9kohm kan ha skrivit fel men den som vet va det handlar om förstårÄr inte så haj på ohm.____________________________BROOOOOOOOOOMTCHHGT-00

                                Haft ur eller kanske knäckt till något av stiften kanske ?

                                Om man inte är försiktig när man sätter på/tar av tändkablarna så kanske man kan knäcka isoleringen på stiftet med misständningar som följd.

                                Lärde mig detta i samband med ovanstående tråd :+
                                _Väldigt_ lätt att knäcka ett skift när du drar åt det i motorn.

                                Tycker inte detta låter som ett LMM problem, men åk annars och kolla felkoder hos din Subaruhandlare.

                                #41520
                                IMPREZA FOREVER
                                Deltagare

                                  Japp precis kommit hem från subaru verkstan som kollade med
                                  select men han hittade inga felkoder.
                                  så nu har jag beställt nya tändstift ngk platina.
                                  Och jag får hoppas att det nu är dom så man kan åka till älvsjö i
                                  imprezan :+

                                  Det kan väl hända att det blir lite fet blandning i bland när man inte har en hybrid dump. All luft som den dumpar är ju uppmätt
                                  en gång och soppan som var tänkt till den har väl drängt stiften
                                  antar jag. Stift kommer hem i morrn 🙂 🙂

                                  Tack för hjälpen
                                  /Björn
                                  ____________________________
                                  BROOOOOOOOOOMTCHH
                                  GT-00

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.