Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #42948
    vskogh
    Deltagare

      Låter ju kanon. Va ju nöjd med Skylinens ATESSA system då borde detta vara kanon 🙂
      Ska sätta mig någon kväll och lusläsa annonser.

      Vad det gäller import så fixar jag det själv. Har hämtat två bilar tidigare i UK. Visserligen slutade sista gången i engleskt häkte 😀

      Edit: Varför kan jag inte ta bort min väldigt gammla signatur?

      #42963
      Mats
      Deltagare

        Berätta mer.
        Om du har lust alltså.

        Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

        #42938
        syke
        Deltagare

          Jag tippar på att du körde bilen utan försäkring i UK? 🙂

          #42949
          vskogh
          Deltagare

            Jag tippar på att du körde bilen utan försäkring i UK? 🙂

            Stämmer bra. ;(
            Och hade det inte varit för att en lasbil körde på mig en mil utanför Newcastle så hade det gått kanon.
            Tror jag har hela berättlesen nedskriven hemma, klistrar in den när jag kommer hem.

            #42950
            vskogh
            Deltagare

              Detta va berättlsen jag angav på ett annat forum:

              Som de flesta säkert redan listat ut så va jag över i England i helgen för att hämta mig en Nissan Skyline R32 GT-R.
              Vi flög över på torsdag eftermiddag och hade för avsikt att ta färjan från Newcastle lördag eftermiddag. Vi landade iaf i Glasgow, Skottland för att plocka upp den första bilen. En vit R33 GT-R. Detta gick lätt och smidigt och vi kunde nu fortsätta söderut för att hämta upp den andra bilen, en grön R33 GTS-25T. Även detta gick snabbt och smidigt och vi hade nu två timmar att köra till Grimsby där min bil stod. Klockan va nu 23.00.
              00.30 anlände vi till Grimsby och jag möttes då av min nya älskling (jävlar vad jag älskar denna bilen). Pga den sena timmen så tog vi in på hotell.
              Dagen efter va jag uppe med tuppen för att göra upp affären. Pengar, nyckal och dokument bytte ägare och jag va lyckligare än någonsin
              Nu hade vi bara 2-3 timmar att köra innan vi skulle vara framme vid färjelägret i Newcastle. Vi stod på hyffsat bra för att hamna i kö vid 13.00 (färjan skulle gå 15.00 men vi va tvugna att vara där 14.00) bara 5 minuter från färjan. Kön flöt på bra tills vi skulle byta fil och en lastbil fick för sig att köra på mig Jag flög ut fort som fan för att granska skadorna och till min förvåning har “endast” två mindre repor uppstått. Tack gud för detta.
              Iaf, chaffisen gapar å skriker och hävdar att det är mitt fel… Ja ja tänkte jag kan jag åka nu eller?
              Inte, snart kom polisen. Snart satt Viktor i polisbilen. Snart hade Viktor handfängsel. Snart satt Viktor i en cell någonstans utanför Newcastle.
              ####!!!
              Va fan händer tänkte jag. De kan väl fan inte sätta någon i cellen för att man varit inblandad i en trafikolycka. Mycket riktigt, det kunde man inte. Gisslet va försäkringen. Jag hade av säljaren blivit informerad att jag kunde åka på hans försäkring upp till färjan. Så det fungerar i sverige men andra ord. Problemet är att försäkringen är personlig i England
              Surt för mig. Jag blev istället frihetsberövad i 21 timmar, kunde inte käka på 29 timmar, missade färjan, fick boka ny färja, fick boka flygbiljett till Köpenhamn, sitta i rättegång, åka bilbärgare i halva Newcastle, blev dömd för att ha kört utanförsäkring, fick 6 prickar i engelska trafikregistret (dessa preskiberas om 6 månader, med 12 prickar får man inte längre köra bil i england).
              Well well. Jag släpptes ut på lördag morgon efter rättegången vid 10-tiden och jag satt på flyget till Köpenhamn klockan 17.30.
              Fick spendera en natt i Köpenhamn för att ta mig hem till Sverige, Göteborg och Metallica på söndag. Va iaf hemma 15.00 lagom till första ölen!!!…

              Nu står bilen iaf utanför jobbet välbehållen men med dålig koppling.

              #42964
              Mats
              Deltagare

                Varför kan jag inte ta bort min väldigt gammla signatur?

                User Menu -> Edit your profile -> I rutan “Signature” ändrar du till vad du vill. Kom ihåg att trycka på Update knappen.

                Mats GBG
                Regionsansvarig Göteborg

                #42951
                vskogh
                Deltagare

                  Har nu kikat igenom flera sidor med annonser.
                  Priserna för en Ver.5 Type-R verkar ligga ganska stabilt kring 10 000 GBP.
                  Funderar på om jag ska hämta själv eller låta Kent Terry på Jap-City fixa hem den till sverige, vad tror ni?

                  #42942
                  simo
                  Deltagare

                    Är det från England man ska hämta den så skulle nog iaf jag hämtat den själv. Däremot från Japan så kanske man hade tagit hjälp. Mina 50cent…

                    /U

                    #42939
                    syke
                    Deltagare

                      Har nu kikat igenom flera sidor med annonser. Priserna för en Ver.5 Type-R verkar ligga ganska stabilt kring 10 000 GBP.Funderar på om jag ska hämta själv eller låta Kent Terry på Jap-City fixa hem den till sverige, vad tror ni?

                      Kent Terry har hjälpt mig med importen från Japan, har inget att klaga på där .. förutom att DVLA jävlas med mig. Han är grym! Det är ju onekligen smidigt att låta någon där borta göra jobbet 🙂

                      #42965
                      Mats
                      Deltagare

                        Hämta själv. Helt klart!
                        Resan blir en oförglömlig upplevelse och du kan ta på bilen innan du köper den. Skulle den se ut som ett ras så är det bara o ta sina pengar o flyga hem igen. Bättre o göra en “förlust” på 3000kr på flygresa än o sitta medd en bil som “inte riktigt var som jag tänkt mig”.

                        Du hade väl hämtat andra bilar själv? Då tycker jag inte det finns något alternativ. Du vet ju hur det funkar, och hur häktet i uk ser ut… 😀

                        Mats GBG
                        Regionsansvarig Göteborg

                        #42952
                        vskogh
                        Deltagare

                          Har nu kikat igenom flera sidor med annonser. Priserna för en Ver.5 Type-R verkar ligga ganska stabilt kring 10 000 GBP.Funderar på om jag ska hämta själv eller låta Kent Terry på Jap-City fixa hem den till sverige, vad tror ni?

                          Kent Terry har hjälpt mig med importen från Japan, har inget att klaga på där .. förutom att DVLA jävlas med mig. Han är grym! Det är ju onekligen smidigt att låta någon där borta göra jobbet 🙂

                          Precis vad jag menar. Jag har haft kontakt med Kent innan och han verkar vara en hyvens kille. Även folket på skyline.se verkar ha väldigt bra erfarenhet av honom.
                          Jag hade väl inte tänkt att hämnta hem en specifik bil från japan utan köpa en som redan står i england, mest pga tiden.
                          Han skall trots allt “bara” ha 6 papp för att köpa och skicka hem bilen sen hävdar han att han i många fall lyckas pruta runt 10%. Sköna pengar när man skall mappa om.
                          Sen slipper jag gärna häktet igen;-)

                          #42953
                          vskogh
                          Deltagare

                            Hämta själv. Helt klart!Resan blir en oförglömlig upplevelse och du kan ta på bilen innan du köper den. Skulle den se ut som ett ras så är det bara o ta sina pengar o flyga hem igen. Bättre o göra en “förlust” på 3000kr på flygresa än o sitta medd en bil som “inte riktigt var som jag tänkt mig”.Du hade väl hämtat andra bilar själv? Då tycker jag inte det finns något alternativ. Du vet ju hur det funkar, och hur häktet i uk ser ut… 😀 Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

                            Jo jag har hämtat själv innan och ser inga problem med det.
                            Dock är man en bekväm man som har ont om tid och ser därför en hel del fördelar med att låta någon annan göra jobbet.
                            Därför tror jag att Kent är mannen för det jobber efter allt gott man hört om honom. Inte hört om någon som varit missnöjd, bara tvärtom.

                            #42954
                            vskogh
                            Deltagare

                              Har ytterligare en sak som jag vill få klargjord.
                              Om jag vill ha DCCD och 2-dörrars så är det endast Type-R som gäller, inte sant?
                              Gäller det för alla STi versioner?
                              Finns det tex Ver 2 Type-R med DCCD?
                              Anledningen till att jag frågar är att jag redan nu börjat fundera på trevliga modifieringar såsom bur och så vidare. Alltså skaffa mig ett billigare utgångsobjekt att förädla.

                              #42966
                              Mats
                              Deltagare

                                Om du vill ha 2 dörrar och DCCD så är det Type R eller 22B som gäller.
                                Type R finns från Ver 3 till Ver 6. 22B byggdes endast 98 och baserades på en Type R Ver 4.

                                Mer nyttig info finns på denna sida: http://www.northursalia.com/techdocs/history/history.html

                                Mats GBG
                                Regionsansvarig Göteborg

                                #42943
                                simo
                                Deltagare

                                  Här finns en som redan är färdig med bur plus att den är 22b breddad, vilket gör att du slipper åka med smala däck 🙂
                                  http://www.pistonheads.com/sales/115872.htm

                                  /U

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.