Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 33 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #40636
    soemp
    Deltagare

      Ok, tack så mkt 😉

      #40648
      Martinr
      Deltagare

        min ryckte lite runt 120 när jag köpte bilen. rycken har blivit värre och nu känns det verkligen – bilen har även börjat ladda 0.7-0.8 med. brukar ligga på 1.35 vanligtvis…

        har beställt lmm och hoppas innerligt att det hjälper
        kör med öppet filter i skärmen, kan inte köra med annat pga tryckrören 🙁

        Mvh Martin

        #40624
        backfeed
        Deltagare

          Bra lista!

          Ryck vid laddtryck har jag haft, bytte LMM och det funkar perfekt.

          Ryck vid lugn körning men inte vid laddtryck, det är vad jag upplever nu (det har blivit mer och mer med tiden).

          Min fråga? Rycken försvinner nästan helt när motorn blivit ordentligt varm, och vid senaste mätning hos bilprovningen hade jag lambdavärdet 1.01 (ordentligt varm motor), vilket ju är normalt. Frågan är om det kan vara lambdan ändå, att den enbart k*kar ur när den är kall? Kanske går att mäta sensorspänningen vid tomgång och se om den är paj, eller måste man göra det vid körning? Skulle haft mig en Delta Dash… och en bärbar dator också för den delen. 🙂

          #40646
          Sasse
          Deltagare

            Upplever samma tendens som dig. Men bara när bilen är helt kall. Och det är inga våldsamma “ryck” utan snarare gungningar.
            Detta försvinner så fort bilen blir varm och händer endast innan ladden och märks vid “milt” gaspådrag.

            #40625
            backfeed
            Deltagare

              Precis, det handlar mer om regelbundna gungningar än egentliga ryck. Det har långsamt blivit värre och värre (gungnignarna är rätt kraftiga nu) och jag vägrar godta att det “är som det ska vara”, som det pratats om i andra trådar. Jag hoppas det beror på en oscillerande pucko-lambda, undrar bara hur jag kan påvisa det utan att måsta köpa en ny bara för att testa.

              -= Impreza GT -99 =-

              #40634
              subban
              Deltagare

                Precis, det handlar mer om regelbundna gungningar än egentliga ryck. Det har långsamt blivit värre och värre (gungnignarna är rätt kraftiga nu) och jag vägrar godta att det “är som det ska vara”, som det pratats om i andra trådar. Jag hoppas det beror på en oscillerande pucko-lambda, undrar bara hur jag kan påvisa det utan att måsta köpa en ny bara för att testa.-= Impreza GT -99 =-

                går väl å mäta på någon verkstad?

                #40647
                Sasse
                Deltagare

                  Precis, det handlar mer om regelbundna gungningar än egentliga ryck. Det har långsamt blivit värre och värre (gungnignarna är rätt kraftiga nu) och jag vägrar godta att det “är som det ska vara”, som det pratats om i andra trådar. Jag hoppas det beror på en oscillerande pucko-lambda, undrar bara hur jag kan påvisa det utan att måsta köpa en ny bara för att testa.-= Impreza GT -99 =-

                  Om du köper en ny eller testar på annat sätt, meddela gärna här om du upplever någon större skillnad.

                  #40629
                  Building Micke
                  Deltagare

                    Min legacy turbo började rycka vid olika laddtryck, men alltid över 0.5 bar alla fall.. Kollade det mesta, köpte en whalbro bränslepump,, skulle ändå ha större, nytt bränslefilter, kollade lmm, men nu så chansade jag, åkte å köpte Såna där NGK PFR7B stift. och idag fick man dom ditsatta på subaru, inte billigt kan jag säga, men nu går bilen som en dröm igen, Nu vet jag varför man köpte subaru 😉

                    Det hade suttit i Bosch stift i min förut. Han på subaru sa att de var känslig för ryck..

                    men nu när jag fått dom här rycken, vad har det tagit för skada på motorn??

                    #40628
                    Mecman
                    Deltagare

                      Har också en ryckade impreza speciellt vid kall motor. Detta låter kanske lite töntigt men när jag tankade Shells V-Power så är ryckningarna borta på lägre varv och kall motor, testa får ni se (om ni inte redan kör på den soppan). Mer effekt av den bensinen är inget jag känt av men däremot lugnar och jämnare gång vid lägre varvtal.:9

                      #40649
                      MariaimprezaGT
                      Deltagare

                        Har också en ryckade impreza speciellt vid kall motor. Detta låter kanske lite töntigt men när jag tankade Shells V-Power så är ryckningarna borta på lägre varv och kall motor, testa får ni se (om ni inte redan kör på den soppan). Mer effekt av den bensinen är inget jag känt av men däremot lugnar och jämnare gång vid lägre varvtal.:9

                        ja!! visst går bilen bättre med v-power! inte fortare kanske…men bättre:)

                        #40630
                        Building Micke
                        Deltagare

                          Bytte ju tändstift och så på Legacy turbon till pFr7b, gick som en dröm, men nu när den är kall har den börjat små rycka lite som ni andra har problem med, Går pefekt när man drar på men ju st vid 2-3000varv.

                          Jäkligt irriterande..

                          #40631
                          Building Micke
                          Deltagare

                            En lamba kostar??

                            #40622
                            ExOrdis
                            Deltagare

                              Lysande sammanställning Ola!

                              Har en ny lambda liggandes i garaget btw.
                              Säljes till behövande.

                              det finns ett knippe gamla tråder om detta, men vi kör väl en gång till…småryck kommer från1, LMM2, Lambda3, Tändning (stift,kablar, spole)4, nåt annat ;-)tex ryck vid fullt laddtryck tyder på stiftenryck när o hur som helst med och utan laddtryck tyder på spole eller kablar, eller jättedåliga stift…ryck vid lung körning med går fint vid ladd tyder på lambdaryck vid laddtryck med går fint vid lung körning tyder på lmmsen kan lmm ge ryck hur som helst med, men det “ska” börja som ovan…har man kollat igenom allt ovan som verkar rimnligt så är det dags att leta halmstrån, tex kan soppapumpen svaja lite, det kan ha kommit vatten i bensinen, den kan vara glapp på en givare, det kan vara….detta gäller i praktiken alla bilar;-)/Ola

                              #40619
                              SecretAgentMan
                              Deltagare

                                Och originalbilarna går faktiskt jäkligt orent lite allmänt.

                                /J – har precisionsmappat en linkad bil ett par dagar, och den går mjuuuuuuuuukt. 😀

                                #40626
                                backfeed
                                Deltagare

                                  Har du den kvar? Eventuellt intresserad ifall det visar sig vara den som är trasig för mig. Pekar på det just nu, måste testa lite mer.

                                  -= Impreza GT -99 =-

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 33 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.