SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor soppaval

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1941
    Henrik
    Deltagare

    Det kanske står i nån faq eller nått men har inte hittat d i så fall.

    Nån som vet exakt vilken skillnad (om någon) det blir med att köra 98 oktan isf blyfri 95? Har en WRX-01 otrimmad.

    #48063
    Mange
    Deltagare

    Bilen går lite mjukare med 98 tycker jag iaf.

    /Mange

    #48065
    honkster
    Deltagare

    98 ska vara ett “bättre bränsle”, men jag e för snål för att använda det!!! hehe

    #48053
    Subbarist
    Deltagare

    Då bör du gå en Kurs hos Ordis och FELbil så ska vi se att du har både 98 Oktan och gaalet med Booster i tanken 😉

    Subbarist javisst!

    #48064
    Mange
    Deltagare

    >Du får garanterat några grader mer förtändning med 98.

    bra eller dåligt?

    /Mange

    #48045
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Mer förtändning utan spikning är en Good Thing ™.

    Vad skiljer det i reda slantar på en tank 95, och en tank 98?
    Exakt… 😉

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

    Banträffsansvarig SSI

    12,726 @ 177,17 😀

    #48046
    OzO
    Deltagare

    Om jag inte är ute och cyklar så smörjer väl 98:an mer?

    ________________________________________
    http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

    “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

    #48066
    honkster
    Deltagare

    >Då bör du gå en Kurs hos Ordis och FELbil så ska vi se att du har både
    >98 Oktan och gaalet med Booster i tanken 😉
    >
    >Subbarist javisst!

    Vad menar du? Mår subba galet av 95…snubben jag köpte den hade kört på det…sedan start, har gått 3000 nu. Tycker du “helt allvarligt ” att jag skall byta?

    #48043
    SecretAgentMan
    Deltagare

    LAST EDITED ON Oct-16-02 AT 07:11AM (GMT)
    Jag tycker du skall köra den på 98, tag bort jorden från batteriet en halvtimme (nollar styrboxen), och tanka 98.
    Motorn går bättre, behövs det fler anledningar?

    Att köra en RIKTIG turbobil medvetet på 95 oktan enkom för att spara slantar klassas väl som en dödssynd i vissa länder? 😉

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

    Banträffsansvarig SSI

    12,726 @ 177,17 😀

    #48062
    FELbil
    Deltagare

    Tanka om möjligt 100oktanig bensin. 😉

    Loggningar gjorda på imprezan visar tydligt att ju högre oktantal,
    desto bättre går bilen.

    Nolla ECU:n enligt Jerrys beskrivning ovan.
    Köp lacknafta på OK i deras egen förpackning.
    Häll i minst 2,5dl per tankning.
    OK:s lacknafta är ett (mycket billigare)substitut för sk oktanboosters.

    Skillnaden är att OK:s kostar 27kr/liter, STP:s oktanbooster ca 240kr/litern.
    Båda innehåller tung nafta med hög aromathalt.

    Vips har du minskat risken för spikningar för en liten slant. 🙂

    Mvh
    Mikael R

    #48067
    honkster
    Deltagare

    Ok ok ok! Jag e övertygad…Nollar nu och tankar sen…bra bra..

    #48069
    Niklas
    Deltagare

    Jag tankar allt som oftast 95 då macken närmast bara har 95 (JET). När jag “fyller på” hos Tanka så brukar det även då bli 95 fastän de har 98. Detta för att jag allt som oftast är snål och tänker att de örena kan jag köpa massa grejor för… :p

    http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif Subaru – All we’ll drive! http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif

    #48044
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Då du aldrig egentligen kör din bil spelar det väl ingen roll ändå Äljen? :p

    Seriöst – räkna på skillnaden per tank….skall ni snåla på soppan har ni GARANTERAT valt fel bil.

    JÖSSES! 😮 :'(

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

    Banträffsansvarig SSI

    12,726 @ 177,17 😀

    #48054
    Kvarnis
    Deltagare

    >Köp lacknafta på OK i deras egen förpackning.
    >Häll i minst 2,5dl per tankning.
    >OK:s lacknafta är ett (mycket billigare)substitut för sk
    >oktanboosters.
    >
    >Skillnaden är att OK:s kostar 27kr/liter, STP:s oktanbooster ca
    >240kr/litern.
    >Båda innehåller tung nafta med hög aromathalt.
    >
    >Vips har du minskat risken för spikningar för en liten slant. 🙂
    >
    >Mvh
    >Mikael R

    Så OK ‘s nafta är det ing skumma gerjer i då mao…???
    Jag hade för mig att den var lågaromisk…???
    Ordis, Felbil..??
    Men jag kan ha fel…ska fara ned på Ok å läsa tror jag 😀

    I så fall har jag ett problem mindre 😀

    /Kvarnis som gillar hög oktan till rätt pris 😀

    #48055
    Kvarnis
    Deltagare

    Ordis jag är på G mot OK 😀
    Problemet är att det inte finns nå Jula här i stora Ö-vik..;)
    Å Jula som var centralt i Stockholm är väl flyttat på…

    Dom hörde kanske talas om nån galen norrläning som tänkte komma å köpa upp all
    lacknafta dom hade..så dom flyttade..?? 😀

    För inte fanns det kvar när jag var på besök i slutet på September..utan då var jag tvungen å be ge mig en bit längre…å inge tid fanns ju heller 🙁

    Var det den där fin dunken för 400:- ???, hur mycket kostade i så fall frakten för en sån ena dunk..??

    /Kvarnis snart nere på OK å köper all deras nafta 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.