- Detta ämne har 41 svar, 5,012 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 10 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
29 november, 2018 kl. 19:12 #287876BjörneDeltagare
Har varit stiltje bra länge nu. Jag har inte direkt mekat någonting i sommar, kört litegrann bara.
Men nu är meksäsongen här och som av en händelse trillade det in en ny turbo igår!
En GTX3576R genII med T3 twin entry A/R 1,01 och v-band ut.Tanken är att bygga eget grenrör osv. Men jag vette tusan var man får tag på flänsarna mot toppen
4 december, 2018 kl. 09:37 #287843KvarnisDeltagareOj oj, här blir det åka av 😀
Blir riktigt intressant att se vad snurran pallar med 🙂
Du kommer måste köra mned ett CDB om blocket ska hålla, endera köper du en färdig motor alt stängt block. Alt över 500 kommer döda fodren tyvärr utan förstärkning.7 januari, 2019 kl. 20:42 #287877BjörneDeltagareOj oj, här blir det åka av 😀
Blir riktigt intressant att se vad snurran pallar med 🙂
Du kommer måste köra mned ett CDB om blocket ska hålla, endera köper du en färdig motor alt stängt block. Alt över 500 kommer döda fodren tyvärr utan förstärkning.Ja det kommer ju inte gå att kräma på något märkvärdigt förstås. Lite trist. Men får köra så denna sommar i alla fall
7 januari, 2019 kl. 20:43 #287878BjörneDeltagareTja!
Har nu beställt lite rör till grenrörsbygget! Ska väl försöka snida ut lite flänsar i helgen.8 januari, 2019 kl. 09:19 #287844KvarnisDeltagareOh bygga eget det är seriöst, blir det eq-length då 🙂
Vad blir det för sprut(skulle personligen kört Syvecs) ?
Det jag sporadiskt tänker när det väl kommer till mappning är att ta det lite lugnt med laddtrycket om blocket inte är förstärkt.Runt 500 brukar original fodren spricka tyvärr. Så jag förstår att du tänker ta de lite easy 🙂Men kanske 1.5>1.6bar bar lär ändå flåsa ut 500Bhp 😀
8 januari, 2019 kl. 19:16 #287879BjörneDeltagareOh bygga eget det är seriöst, blir det eq-length då 🙂
Vad blir det för sprut(skulle personligen kört Syvecs) ?
Det jag sporadiskt tänker när det väl kommer till mappning är att ta det lite lugnt med laddtrycket om blocket inte är förstärkt.Runt 500 brukar original fodren spricka tyvärr. Så jag förstår att du tänker ta de lite easy 🙂Men kanske 1.5>1.6bar bar lär ändå flåsa ut 500Bhp 😀
Ja det blir ett eq-length twinscroll
8 januari, 2019 kl. 19:23 #287849TurbovinDeltagareLink lär va lättare att få mappat lite var som helst till skillnad från Syvecs där du blir begränsad till ett fåtal. Där för jag valde Link G4+.
9 januari, 2019 kl. 20:14 #287845KvarnisDeltagareJa Link är nog fler som mappar, men en duktig mappar lär inte ha problem.
Per gjorde ju Mattias bil nyligt första gången med ett Syvecs och han var nöjd med hur det var att ställa in. Och resultatet var långt mycket bättre än original sprutet.9 januari, 2019 kl. 20:54 #287880BjörneDeltagareJag ska kika lite på syvecs i alla fall och se vad det är.
10 januari, 2019 kl. 09:25 #287846KvarnisDeltagareJag ska kika lite på syvecs i alla fall och se vad det är.
Det är den mest använda ecu för Subaru i tävlingssammanhang alla fall.
Men det kostar helt klart mer så är detdet är generellt Tony på AG som mappar Syvecs, men som sagt Per på Trollspåeed har ävn gjort det. Man får ändå hyfsad support från Syvecs. Mattias fick testa ecu’n då det inte provat den i en STI-16, bara 15 som skilde sig lite.
Det är igentligen mer eller mindre bara fanstasin som sätter begränsningar vad man kan hitta på(och antal in/utgångar).Jag komer som ex köra med E-Gas, styra DCCD och ha TC på min 00. Kommer nytja bla G-sensor och GPS samt ABS signal för att styra TC.
Allt styr via ecu’n och Toucan display för att välja inställningar visa lite givar värden m.m, jag kompletterar ecu’n med expansionsenhet för att få GPS, G-sensor och fler ingångar.
Allt kostar ju en slant men det är f-n så kl att försöka få ecu’n att styra så mycket som möjligt 😀
10 januari, 2019 kl. 21:51 #287881BjörneDeltagareDet är den mest använda ecu för Subaru i tävlingssammanhang alla fall.
Men det kostar helt klart mer så är detdet är generellt Tony på AG som mappar Syvecs, men som sagt Per på Trollspåeed har ävn gjort det. Man får ändå hyfsad support från Syvecs. Mattias fick testa ecu’n då det inte provat den i en STI-16, bara 15 som skilde sig lite.
Det är igentligen mer eller mindre bara fanstasin som sätter begränsningar vad man kan hitta på(och antal in/utgångar).Jag komer som ex köra med E-Gas, styra DCCD och ha TC på min 00. Kommer nytja bla G-sensor och GPS samt ABS signal för att styra TC.
Allt styr via ecu’n och Toucan display för att välja inställningar visa lite givar värden m.m, jag kompletterar ecu’n med expansionsenhet för att få GPS, G-sensor och fler ingångar.
Allt kostar ju en slant men det är f-n så kl att försöka få ecu’n att styra så mycket som möjligt 😀
Aha coolt! Detta går inte med link alltså?
11 januari, 2019 kl. 08:09 #287847KvarnisDeltagareDu kan köra med en Toucan med link, men att köra med riktig TC skulle tro det saknnas ingångar/utgångar till.
Dock så styr ju link DBW det finns i pnå ECU’n för 06> skulle jag gissa.
MEU enheten med gps&g-sensor är en expansion till Syvecs.
Ju mer man vill göra ju dyrare blir det dock var på gränsen att behöva en S8 bara för att man vill leka med så mycket saker 😀Men grattis blir det ju inte men det är ju fel hobby man har i så fall 😉 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.