- Detta ämne har 304 svar, 47,864 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av Gloremir.
-
FörfattareInlägg
-
4 maj, 2015 kl. 06:15 #265096GloremirDeltagare
det er ut o vara ett jävla pillande. blir rädd att man ska ge sig in på de sen lol
Ja det är lite pillande. Men man lär sig mycket när man håller på 🙂
4 maj, 2015 kl. 06:41 #265211JaviisstDeltagareJa jo det tror jag på 🙂 vill förstå mig faktiskt mer på motorn och tror detta är en av bästa sätten
4 maj, 2015 kl. 14:38 #265097GloremirDeltagareJa jo det tror jag på 🙂 vill förstå mig faktiskt mer på motorn och tror detta är en av bästa sätten
Ja det är det nog garanterat. Detta är första subarun jag äger, och första boxern. Så är en hel del huvudkliande för att komma på hur saker och ting fungerar. Men sakta men säkert växer kunskaperna
4 maj, 2015 kl. 17:12 #265212JaviisstDeltagareJa det är det nog garanterat. Detta är första subarun jag äger, och första boxern. Så är en hel del huvudkliande för att komma på hur saker och ting fungerar. Men sakta men säkert växer kunskaperna
haha låter bra de!
12 maj, 2015 kl. 16:19 #265098GloremirDeltagareÄntligen så kom mitt paket efter en del strul.
Fick sms tidigt imorse om att jag kunde hänta ut mitt paket, i köpenhamn. Tanken var bara, VAD I HELVETE.
Började ringa runt, bland annat till parcelforce som då är den som transporterat det i england. Fick veta att något företag som heter GLS-Group har tagit över frakten från och med danmark. Tydligen kör Schenker för detta bolag.
Enligt GLS så har dom gett order till Schenker att köra upp det till Katrineholm, men så var inte fallet.
Slutade med att Parcelforce krävde att GLS skulle skicka mitt paket med snabb bud.
Så kl 16:40 stod fedex utanför min dörr med mitt paket =)
Glömde ta kort innan jag slet bort embalering, men ja vem bryr sig. innehållet som räknas =)
Och innehållet då.
2x insugspackningar.
2x Regskyllts belysning ink fäst plåtarna.
1x Bränsle filter
1x Hållare för Pitch mount fästet
16 maj, 2015 kl. 15:03 #265099GloremirDeltagareEn helg av med och motgångar.
Börjades med att få dit fästet för nytt pitch mount.
Sen sattes det nya bränslefiltret på plats. (och ja det ligger glas kvar ifrån blästring, så fort motorn är ihop ska bilen ut och blåsas av)
Insuget på plats med diverse kablar och slangar inkopplade.
Motgångarna då? mjo enligt do88 ska insugs slangen vara bolt on förutom att man kanske får kapa slangen lite. men NÄ.
Svarta röret ska gå utanpå slangen. och ja som ni ser gör den inte det.innan mått på svarta 74mm, utanmått på slangen 76mm. och nej det går inte att pressa 😛
Blir att beställa hem ett alu rör och modda lite så jag får dit grejerna.
Bjuder väll på en bild av expansionskärlet som råkat bli vitt 😛
Vet ej vad som har hänt med mobilen. kvaliteten på bilderna har blivit dåliga av någon anledning. får forska vidare i det senare och kanske köpa mig en kamera istället.
Allt för denna gång.
16 maj, 2015 kl. 20:01 #265100GloremirDeltagare21 maj, 2015 kl. 14:28 #265101GloremirDeltagareLiten update då.
Ni kanske minns att nya turbo slangen inte passade ihop med den befintliga röret som går från burken.
Lösning på detta gjordes idag.Tagit ett rostfritt rör som var 3″ i ytterdiameter, Sparade en kant längst ut som då är 76mm (3″) samt 25mm in på den sparades en bit som även den är 76mm.
Resterande svarvades ner till 74mm, samt biten är 55mm lång.Allt för att kunna passa ihop svarta mot blåa =)
Tyvärr vart det ingen bild på hur hela ser ut, skulle bara testmontera den innan jag började ta kort.
Och ja nu får jag inte ur kopplingen ur det svarta röret.
Men färdiga resultaten kan jag iaf bjuda på, (förutom slangklämmor)Här syns passformen på insidan, samt kanten mot svarta ytterkanten (den som ligger emot blåa slangen)
Allt för denna gång då!
21 maj, 2015 kl. 20:16 #264957FladricDeltagareBlev ju bra det där 🙂 Bör ju sitta fast då det är som sämst 0 bars övertryck i den slangen 🙂
22 maj, 2015 kl. 05:16 #265102GloremirDeltagareBlev ju bra det där 🙂 Bör ju sitta fast då det är som sämst 0 bars övertryck i den slangen 🙂
Ja fast sitter den, får ju inte ur den. Är ju som ett litet spår i svarta plaströret. Där hakade den i o ja nu sitter den nog där för alltid 🙂
24 maj, 2015 kl. 08:12 #265103GloremirDeltagareVarit en ganska så produktiv helg, även fast det bara vart 5 timmar i garaget.
Tillverkat ett Pitch mount eftersom original var av, och även att jag tycker att ca 100£ är lite väl dyrt för något som är så enkelt att tillverka.
Grundad
Lackad
Monterad
Sen även monterat tillbaka turbo, luftburken och intercoolern.
Lösningen mellan gamla röret från luftburken och nya turbo slangen, ända skillnaden som man ser är att det numera är 2 slangklämmor.
Lite nya slangar. passformen på dessa var helt ok.
Även nya slangar till Intercoolern
Och en helbild så som det ser ut just nu.
Lite små saker kvar att göra i motorutrymmet.
Några slangklämmor, generator, lite skydd och sen skulle den behöver en riktig tvätt.24 maj, 2015 kl. 14:31 #265213JaviisstDeltagareDet ser bra ut 🙂
24 maj, 2015 kl. 18:21 #265104GloremirDeltagareDet ser bra ut 🙂
Tackar.
Börjar likna något, men blir ju deprimerad av att se hur skitig den är i motorutrymmet, men men får bli en tvätt där när jag flyttar runt bilen till främre garaget =)31 maj, 2015 kl. 15:34 #265105GloremirDeltagareJa vad har hänt sedan sist?
Inte är det allt för mkt inte. haft mkt annat att göra.Fick Iaf hem Glykol och slangklämmor.
Sista på motorn plockades ihop (förutom spolarburken)
Och sedan var det uppstart i lördags.
O ja det gick ju inte enligt planerna. I med batteriet, vrider om nyckeln, hör hur pumpen börjar låta, startar inte bilen utan gör så några ggr eftersom jag bytt bränslefilter. sen när jag vrider på nyckeln står det som en fontän av bensin snett upp från förarsidan mot passagerar sidan.
Jaha bara börja leta fel.
Mkt riktigt så har en slang som jag bytte gått sönder, bytte den innan jag drog dit insuget eftersom det är trångt som fan. men ja jag fick ju göra bytet på plats en gång till.
Men idag så byttes slangen, samt så startade jag upp skönheten, motorn går som en klocka igen, ingen ojämn tomgång eller något.
Så får nog tycka att det är en framgångsrik helg ändå.23 augusti, 2015 kl. 16:53 #265107GloremirDeltagarevarit väldigt kasst med uppdateringar.
har faktiskt inte hänt så mycket saker som är värt att visa.försökte göra rent spolarvätske burken, men det var ju omöjligt eftersom 90% av skiten satt på insidan.
så den fick helt enkelt bli svart, tills jag köper en ny.
Sen har vingen blivit lagad, varit en spricka i den ända sen jag köpte bilen.
Slipat, på med fin spackel och slipat lite mera.
sen till sist, sprutspackel och slipat den jämn och fin 🙂
visst det har hänt en del andra saker. men mycket jag inte har kort på och sen saker jag gjort om eftersom jag inte varit 100% nöjd.
jaja mer kommer att hända! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.