Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 305 totalt)
  • Författare
    edbe
    Deltagare

Ser ju bra ut med vingen. Har själv en vinge som ska lagas…dock lite större skador än vad du hade. Får se när jag hinner med det 🙂

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Gloremir
      Deltagare

Ser ju bra ut med vingen. Har själv en vinge som ska lagas…dock lite större skador än vad du hade. Får se när jag hinner med det 🙂

Tackar.
        ja min var inte så svår att laga. mer att det är pest och pina att slipa glasfiber 🙁

edbe
        Deltagare

Tackar.

ja min var inte så svår att laga. mer att det är pest och pina att slipa glasfiber 🙁

Har aldrig lagat glasfiberprylar så det blir till att läsa på lite och sen testa sig fram 🙂

Gloremir
          Deltagare

Tyvärr är inte min vinge glasfiber. Utan en original. Men glasfiber spackel var ändå jag kom på som kunde hålla. Får se fall det funkar. Annars får jag jaga efter en ny vinge.

Gloremir
            Deltagare

Ja då det inte händer så super mycket i garaget just nu, så har det blivit dåligt med updates. (mycket skit runtom)
              Men en liten kan jag bjuda på.
              Köpte på mig andra fälgar nu. Ska åka och hämta dom på lördag, blir en fin dags utflykt på 42 mil enkel resa 😛 (köpt av Oskar)
              Kass bild jag vet, nya bilder kommer efter jag hämtat dom.

Igge
              Deltagare

Schyssta fälgar 🙂
                Passar bra på subbor

Gloremir
                Deltagare

Schyssta fälgar 🙂
                  Passar bra på subbor

Dom gör ju det.
                  Ska bara köpas däck till dom också. men blir senare när bilen börjar bli mer färdig =)

Fladric
                  Deltagare

Attans att du köpte dem, ville ha hans guldiga 17″ likadan fälgar! 😀
                    Men som tidigare talare, snygga fälgar på en Subaru! 🙂

Gloremir
                    Deltagare

Attans att du köpte dem, ville ha hans guldiga 17″ likadan fälgar! 😀
                      Men som tidigare talare, snygga fälgar på en Subaru! 🙂

Haha, ja ibland måste man vara snabb. Har velat haft sånna här fälgar länge. Men inte det lättaste att få tag i. Om man nu inte köper dom som är 8″ breda.
                      Ja dom passar jäkligt fint på Subaru, mer rally stuk än dom jag har på just nu.
                      Se fall jag behåller dom som ban fälgar, eller om jag säljer dom

Gloremir
                      Deltagare

Här kommer iaf lite fler bilder på fälgarna.
                        Åkte i lördags ner och hämtade fälgarna, en nätt resa på 91.3 mil tur & retur.

Förra ägaren (Oskar) låste ju upp hjulen i 180km/h pga abs strul, och då blir inte däcken så fina.

Sen en bild när ena fälgen är på. Och ja jag ska köpa nya hjulmuttrar senare =)

Gloremir
                        Deltagare

Fina fälgar, kommer sitta som en smäck på stuket du tänkt d—0.o—b

Yes. Tror även dom får vara gråa, hade tänkt annan färg egentligen. Men passar så bra med grått 🙂

Gloremir
                          Deltagare

Har väll inte hänt så jätte mycket grejer.

Men roat mig med att ta bort plasti dip från gamla fälgarna.

Sen “hänger” väll bilen som vanligt.

Men har nu fått lite mera utrymme i garaget.

Farsgubben sålde iväg rallybilen, synd på en gammal grupp a bil (bytt kaross)

Så mycket tid har gått till packning av alla jäkla grejer till audin, men men ska väll försöka få något ryck och fixa med subban också.

BrOtTaRe
                            Deltagare

Riktigt bra projekt att läsa om:) kommer bli grymt brs när du blir klar!:)

Gloremir
                              Deltagare

Riktigt bra projekt att läsa om:) kommer bli grymt brs när du blir klar!:)

Tackar. Kommer en update senare ikväll 🙂

Gloremir
                                Deltagare

Lovade ju en update.

Har gått o dragit på att fixa bakskärmarna För länge. Så nu denna helg börjades det.
                                  Har ju tidigare Kapat ur en bit ur vänster skärm för att “checka läget”
                                  Konstaterade då att man skulle bli tvungen att svetsa dit ett stag på baksidan medans man höll på. Plåten är ju hela 0.7mm tjock.

Och ja jag vet att staget är rostigt som satan.

Stansade ur några hål i skärmen. lättare att punkta fast nya kanten.

Börjat få dit ena biten.

Hörnbiten på plats + slipat ner svetsfogen.

Där har även staget på insidan avlägsnats, sen har innerskärmen blästrats från insidan. = inga rost partiklar kvar. och även fått sig lite grund. (glömde ta bild)
                                  Även utsidan har fått grund på sig. men bara för att det ej ska rosta tills jag ska tennspackla.

Sen har det börjats på andra sidan, Urkapat. (även ditsvetsat ny plåt. ej bild på detta)

Mer urkapat. här kan ni även se att jag lagt grund över nya plåten. kommer slipas bort sen när jag ska jämna till plåten.

Påbörjat att svetsa dit ny plåt. Sen ska det kapas bort mer enligt bilden.

Men tyvärr orkade inte kroppen mera.. Ryggen är fortfarande inte bra.
                                  Men men det kommer fler garage helger.

Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 305 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.