Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 305 totalt)
  • Författare
    Gloremir
    Deltagare

Föregående helg spenderades med hammare, block, svets och slip..
      Så ja händerna har värkt hela veckan.
      Men resultatet? Vi kan säga att jag är jävligt nöjd över min prestation. (första gången jag gör detta)
      Låter dom 2 bilderna tala för sig själva.

Men kommer väll behöva lite spackel för att få det 100% jämt.

tendency
      Deltagare

Ser bra ut, grymt jobbat! 🙂

Gloremir
        Deltagare

Ser bra ut, grymt jobbat! 🙂

Tackar 🙂

Gloremir
          Deltagare

Imponerande! Snyggt!

Tackar =)

Gloremir
            Deltagare

Denna helg har det blivit att spackla, slipa och grunda vänster bakskärm.
              + Svetsat ihop höger bakskärm. (ej bilder på höger skärm då jag glömde telefonen)
              Men bjuder iaf på vänstra sidan som är klar.

Kan förövrigt säga att jag är värdelös att lägga på spackel. lägger på minst 3 gånger så mkt mot vad jag behöver, så får ju slipa till dödagar.
              Bild bevis på detta? ja ni varsågoda.

Men ja förutom att jag fått slipa ihjäl mig, så är jag mycket nöjd med denna helg.

Suber Imprezzed
              Deltagare

Jag blir grymt jävla imponerad av att se hur mycket tid och omsorg du lägger ner på bilen och hur välgjort du gör allt. Det är riktigt intressant att se vilka kreativa lösningar du kommer med för att lösa olika problem. Att se hur engagerad du är i det du gör motiverar en starkt att försöka göra detsamma!
                Igen, grymt imponerad av det du gör!

Gloremir
                Deltagare

Jag blir grymt jävla imponerad av att se hur mycket tid och omsorg du lägger ner på bilen och hur välgjort du gör allt. Det är riktigt intressant att se vilka kreativa lösningar du kommer med för att lösa olika problem. Att se hur engagerad du är i det du gör motiverar en starkt att försöka göra detsamma!
                  Igen, grymt imponerad av det du gör!

Får tacka för dom fina orden. Min far har stor del i lösningarna jag gör, han är ett perfekt bollplank. Sen att jag har tillgång till garage, verktyg och maskiner är tack vare honom.
                  Lusten att hålla på har varit sisodär senaste året. Men är ju mkt pga att jag vart dålig. Sen är ryggen fortfarande inte bra.
                  Så saker tar lång tid att genomföra.
                  Dock det positiva med det, är att jag kan fundera bra länge på hur jag ska lösa vissa problem.

Något jag fortfarande har problem med är svajjande tomgång. Pendlar mellan 6-800. Sitter ny tomgångs sensor, ny maf. Nya slangar + läck testad.
                  Kanske är det att bilen är omappad.. någon mer begåvad på detta kanske har svar?

Gloremir
                  Deltagare

Gammal bensin, sketet bränslefilter, ECU-reset, taskiga stift?

Tömd tank, ny soppa, nytt bränslefilter, nya tändstift, bilen står utan batteri förutom när jag har provstartat.

Lutar mot att låna en annan tomgångs sensor för att testa. återstår att se vad som händer med det senare. prio ligger på kaross jobb =)

Gloremir
                    Deltagare

Ännu en liten update. inte så jätte mycket att visa egentligen.

Har blästrat/slipat bort den gula färgen som legat som skydd där ren metall varit framme.
                      Och då lagt på riktig grund på dessa ställen.

Så numera finns det inge gult på bilen =)

Sedan har jag påbörjat att rikta och spackla/slipa höger bakskärm.
                      Men jag mitt arsle har råkat svetsa så det blivit lite för varmt. så plåten bucklade in sig. Vilket har resulterat i att jag fått stå och värma/kyla ner skärmen hela tiden + rikta den.
                      Vilket har resulterat i en jävla massa onödig tid, samt en väldigt frustrerad ägare.
                      Kan säga att jag totalt glömt ta kort under tidens gång, men bjuder på 2 bilder iaf.
                      Skärmen är långt ifrån klar.

Allt för denna gång

Igge
                      Deltagare

Som vanligt. Imponerande!!!

Gloremir
                        Deltagare

Som vanligt. Imponerande!!!

Får tacka!! Gör mitt bästa med att få det bra 🙂

Gloremir
                          Deltagare

Dåligt med uppdateringar. Har problem med ryggen igen, så projektet får stå sålänge!

Igge
                            Deltagare

Tråkigt att höra. Krya på dig!

Gloremir
                              Deltagare

Dags för en liten update då.

Vart inte direkt mkt skruvande med Subban i helgen. Åkte på att hjälpa o dra elsystem i en rallybil istället. Klagar inte alls, får ju lära mig något nytt =)

Skruvade iaf bort denna.

Skickades ner till farsans jobb idag, se fall dom kan göra 2 åt mig i aluminium istället. Blir det lite styvare =)

Men sedan idag så har jag jävlats med detta:

Jävulens påfund!!

Och vad ska jag då använda detta till?

Man får alltså sitta och nöta med aceton dränkt tops mellan plast skivan och tavlan. = tar en jävla tid. Men som tur är gör acetonen så färgen krackilerar.
                                Men ja det görs inte på 2 minuter direkt 😛

GHAAAAA SPRICKA, nä skojjar bara, den fanns förut med, men jäkligt svår att se då.

Var allt för denna gång!!

Igge
                                Deltagare

Schysst! Den gröna färgen är inte jättesnygg

Rött är dock bäst för mörkerseende så släng i en röd lampa om du vill ha det 🙂

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 305 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.