- Detta ämne har 304 svar, 47,864 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av Gloremir.
-
FörfattareInlägg
-
8 februari, 2016 kl. 21:55 #264981IggeDeltagare
Han skrubbade bort den gröna färgen från instrumenteringen
8 februari, 2016 kl. 21:56 #265127GloremirDeltagareSchysst! Den gröna färgen är inte jättesnygg
Rött är dock bäst för mörkerseende så släng i en röd lampa om du vill ha det 🙂
Har funderat på en dov vit färg, men får se, har absolut inte bestämt något ännu!
8 februari, 2016 kl. 21:58 #264982IggeDeltagareHar funderat på en dov vit färg, men får se, har absolut inte bestämt något ännu!
Kör med vit färg, då kan du ju styra färgen genom att byta till t.ex. en röd lampa 🙂
Om färg nu ens behövs
8 februari, 2016 kl. 21:59 #265128GloremirDeltagareKör med vit färg, då kan du ju styra färgen genom att byta till t.ex. en röd lampa 🙂
Om färg nu ens behövs
Menade alltså en LED lampa som lyser svagt vitt. så det inte blir så starkt ljus rakt upp i ansiktet 😛
8 februari, 2016 kl. 22:18 #264983IggeDeltagareAha, ska nog gå och lägga mig märker jag… 😛
Gonatt!9 februari, 2016 kl. 19:07 #265129GloremirDeltagareSå nu ligger det nya droplinks i garaget, Tyvärr ingen bild på dom, då jag själv ej sett dom ännu. Så ja bild kommer väll nästa gång jag är där ute =)
21 februari, 2016 kl. 19:18 #265130GloremirDeltagare1 mars, 2016 kl. 19:36 #265131GloremirDeltagareSom sagt, denna skulle ju få samma behandling som instrumentet!
Och längre än så vart det inte. Prövade lite lätt att ta bort det gröna, men det svarta runt om följer med.
Så jag tvättade av den iaf, så slipper den vara täckt av 7 ton damm. nu är det bara 1 ton 😛
Får ta och göra stickers som klistras på istället. som har hålen för markeringarna.
Men detta får något proffs göra och det vid ett senare tillfälle.1 mars, 2016 kl. 22:06 #264928tendencyDeltagareHur blir det om man putsar bort det svarta också då? Blir hela ringen runt vreden vit så att symbolerna inte kommer att synas?
2 mars, 2016 kl. 08:08 #265132GloremirDeltagareHur blir det om man putsar bort det svarta också då? Blir hela ringen runt vreden vit så att symbolerna inte kommer att synas?
Precis! Allt blir genomskinligt. Så ingen bra idé
3 april, 2016 kl. 11:54 #265133GloremirDeltagareVäldigt dåligt med uppdateringar här.
Men händer mycket saker i livet som hindrar mig från att vara i garaget så mycket som jag vill.Sen nu har jag spenderat lite tid i garaget, men inte arbetat på subarun.
Utan det hålls på med ommöblering och städning där inne. Vi måste fasiken få någon ordning snart.
(sett ut som ett bombnedslag i flera år)Har påbörjat möblering, utrensning och städning i mittendelen utav garaget.
Svarv, Skåp, Pelarborr, Bandslip, 100 ton´s press (overkill) och svets =)
(skåpen står ej på varandra längre, ena står brevid svarvens kortsida)
Skåp för skruvar, bultar, muttrar, verktyg o ja en jäkla massa annat.
Och här i hörnet kommer Däckmaskin+ balanseringsmaskin stå tillslut.
Ska dras el till allt, samt byggas ny arbetsbänk som ska stå vid verktygsskåpet.
Träningsgrejerna är absolut inte mina, och kommer inte vara där för evigt =)
Fortsättning följer
1 maj, 2016 kl. 14:36 #265134GloremirDeltagareJaha lite dåligt med updates.
För 2 helger sedan stod hon på hjul för första gången på väldigt länge.
Skulle tas ut och blåsas rent från damm, blästerglas osv. samt lastas på kärra för att transporteras till lackeraren.
Han ska nämligen lägga slipgrund och slipa det sista innan han lackerar.
Men vad får jag då se…
Jo på A-stolpen som jag fixade, så finns det 3 pyttesmå prickar.
Nojjig som jag är så slipar jag lite. o ja mycket riktigt så har det kommit fram rost.
Blästring räckte tydligen inte.
Så denna gång kapas det och läggs i ny plåt.
Kapar och svetsar om vartannat, för att inte stolpen ska ge sig någonstans. För kan ju säga att hela konstruktionen original är ju lapptäcke med punktsvets. inget mera!
Glömde ta kort när allt var ihopsvetsat, men här är det iaf slipat.
Allt för denna gång då!
1 maj, 2016 kl. 15:12 #264984IggeDeltagareOtroligt att du orkar. Blir riktigt Nice! 🙂
1 maj, 2016 kl. 15:29 #265135GloremirDeltagareOtroligt att du orkar. Blir riktigt Nice! 🙂
Orkar o orkar… Kan ärligt säga att jag har haft tankar på att sluta.
Men fan skulle jag sälja den så skulle jag bara ångra mig.
Bättre göra klart den o sen tuta o köra =)1 maj, 2016 kl. 16:07 #264985IggeDeltagareJa, sälja den vore bara dumt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.