- Detta ämne har 304 svar, 47,864 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av Gloremir.
-
FörfattareInlägg
-
1 maj, 2016 kl. 16:21 #265136GloremirDeltagare
Ja, sälja den vore bara dumt
Yes. finns bara 1 annan bil jag skulle vilja ha istället för denna. men fel prisklass. så chansen att jag byter är VÄLDIGT liten 😛
Nä göra klart den o sedan ut på smala, krokiga vägar o njuta =)
1 maj, 2016 kl. 19:50 #265137GloremirDeltagareSveriges rostfriaste gc8 :). Kommer kännas riktigt bra sen när du ser den stå där färdiglackad och glänsande. Keep the dream alive!
Ja det kanske det blir 1 dag. Är väll bara framvagnsbalk, stag o samma bak som är kvar att göra något åt. men det kommer väll senare någongång!
Ja det kommer bli super skönt. även om det tar ett bra tag till!!2 maj, 2016 kl. 15:17 #265220TheSwedishPetrolheadDeltagareGrymt imponerande jobb! Hoppas verkligen du kör klart. 🙂
2 maj, 2016 kl. 16:55 #265138GloremirDeltagareGrymt imponerande jobb! Hoppas verkligen du kör klart. 🙂
Klart jag kommer göra klart henne. Motivationen har dock gått upp och ner ibland. Men mycket beror på smärtan i ryggen.
Men bara inse att ta saker i den takt som kroppen klarar av, och strunta i sommar hetsen som alla andra har 😉8 maj, 2016 kl. 18:08 #265139GloremirDeltagareIstället för att åka på Barkaby, så stannade jag “hemma” och höll på med bilen på kvällarna, och på dagarna var jag med sonen + släkt. Njöt i solen och tröck i sig alldeless för mkt grillat =)
Nog om det, nu bil jäkeln som ni faktiskt läser tråden för.Fortsättning på den jäkla A-Stolpen då.
Lagt sprutspackel och slipat om vartannat, samt lagt grund. (epoxy under spacklet)
Måste faktiskt säga att jag är nöjd med jobbet.
(taskig bild kvalitet)
Sen har jag arbetat med bakskärmarna, blivit några timmar, men har nu lagt svart färg som sedan ska slipas för att se vart jag behöver arbeta mera.
Om ni granskar bilderna så ser ni att det finns lite ojämnheter, men men dom ska åtgärdas nästa garage helg, eller om lackeraren ställer upp och fixar dom.
Sen är det mycket små saker som ska ordnas innan lack, men det börjar närma sig =)24 maj, 2016 kl. 15:36 #265140GloremirDeltagare29 maj, 2016 kl. 17:55 #265141GloremirDeltagareDags för en liten update iaf.
Iväntan på något annat så har jag slitit bort vissa detaljer jag lackade vita förr.
Konstaterat att jag inte ska ha dom vita eftersom jag inte ska ha vita fälgar längre.
Men ja sagt och gjort så monterade jag bort sakerna.
Och Såg då en sak jag inte tänkt på förut.Vet att det står Mitsuboshi istället för Mitsubishi. Men det är för likt, så kommer bytas ut senare.
Nog om denna sak.Har haft lacksläpp på balken under kylaren. så detta har blivit åtgärdat. slipat som en galning, grundat och lagt lack =)
Grund:
Kylarskydd
Servopump/generator rems skydd, samt batteriklämma
Kylarfläkt plåtar
Lackade:
Detta är samma blå som jag lackade mina coilovers i. så det kommer passa in bra =)Har hänt små framsteg iaf!
29 maj, 2016 kl. 18:45 #265221TheSwedishPetrolheadDeltagareSnyggt! Vill också kunna lacka sådär bra. Ska ge mig på lite grejer på min Impreza under sommaren men är nojjig för att det ska bli lika kass som vanligt…
29 maj, 2016 kl. 18:49 #265142GloremirDeltagareSnyggt! Vill också kunna lacka sådär bra. Ska ge mig på lite grejer på min Impreza under sommaren men är nojjig för att det ska bli lika kass som vanligt…
Dom vart inte så bra. plåten i alla bitar är ojämn, och jag vet inte vart jag har lagt mitt block och plåthammaren.
Garaget är en väldigt stor oreda just nu, håller på att flytta om och rensa ut massa saker.Men ja någon gång ska jag väll kanske göra om dessa igen. och då ska det göras 100% seriöst.
26 juni, 2016 kl. 16:55 #265143GloremirDeltagareJaha det har inte hänt så mycket med bilen faktiskt. bara gjort små saker som inte är värt att visa.
Men några bilder kan jag visa då jag monterat tillbaka vissa detaljer jag lackade!
OBS allt är skitigt!! motortvätt skulle vara uppskattat egentligen 😉Inte så mycket att visa egentligen, men bättre än att tråden dör mer än vanligt 😛
3 juli, 2016 kl. 15:19 #265144GloremirDeltagareDå fortsätter vi väll på temat: våga vägra svindyra grejer.
Här är då nya droplinks som en på min fars jobb så snällt skurit ut åt mig =)
Som sedan fått grund + lack. klarlacken var slut så får bli nästa garage vända.
Sen har det blivit små saker gjorda som jag glömt tagit kort på. ja ni får helt enkelt vänta 😉
16 augusti, 2016 kl. 15:19 #265145GloremirDeltagareFår ursäkta som vanligt att det är dåligt med uppdateringar. Men har faktiskt inte hänt något alls.
Har haft semester och tagit det lungt, ryggen har inte varit den bästa.
Samt har jag varit tvungen att kasta massa pengar på bruksbilen så den fungerar.MEN kan glädja dom som följer min tråd, att tid är bokad för o skicka bilen till lackeraren. Som även ska göra sista finspacklingen och kolla över hela bilen, så går inte på 1 dag direkt. Men den som fortsätter läsa tråden kommer att bli uppdaterade.
30 september, 2016 kl. 21:52 #265146GloremirDeltagare16 oktober, 2016 kl. 12:16 #265147GloremirDeltagareDå var det dags för en liten större update igen då.
Och jag hoppas ni inte blir besvikna.Igår (Lördag) så klev man upp kl 06:00, käkade frukost och sedan bar det av 9 mil till han som ska lacka bilen.
Väl uppe så pratade vi en stund och sedan kl 9 drog vi igång.
Mkt slipande och småspacklande, han visade mig hur man skulle göra och jag fick göra mycket utav jobbet. (vilket kändes jävligt roligt, och också drog ut på tiden)
Och ja timmarna flög iväg, Vips så ställdes bilen in i båset och sista avtorkningen med klibbduk påbörjades.
Färg blandades, och självklart är det subaru 74f som gäller.
Lite taskig skärpa att ta en bild genom rutan.
Här kommer dock en bild när basen är lagd, ingen klarlack.
Och ja redan här vart jag exalterad =)
Förmodar att ni vill se hur resultatet blev med klarlack också, så här kommer lite bilder.
Så vad tycker folket?
Jag är iaf jäkligt nöjd, det är inte klart ännu då massa andra saker ska lackas, men själva karossen är ju klar.Sent vart det iaf, jag åkte hem runt 01:40 och var hemma kl 03:00, så vart en LÅNG dag.
Men jag sov som en gris med ett leende på läpparna!!16 oktober, 2016 kl. 12:42 #264986IggeDeltagareRiktigt kul att se! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.