Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 305 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #264921
    Kvarnis
    Deltagare

      Riktigt snyggt 🙂

      #265218
      Baardh
      Deltagare

        Vackert!!

        #265148
        Gloremir
        Deltagare

          Ja visst är det. 3 års med och motgångar börjar att belöna sig.

          #264937
          whitestripe
          Deltagare

            Bra jobbat! =)

            #265149
            Gloremir
            Deltagare

              Bra jobbat! =)

              Tackar =)

              #265150
              Gloremir
              Deltagare

                Dags för en liten update idag då.

                Kärran kopplades åter på igen och nu bar det av till lackeraren.
                Hämtning utav själva bilen stod på schemat.
                Väl uppe så pratades en del, men tillslut så var det bara att köra ut bilen och sedan upp på kärran, Fasiken så smidigt det är att få låna ett täckt släp.

                2½ timme senare medmycket skitprat och glada miner så lastades pärlan av vid garaget. Och ja nu har jag sett den ute i dagsljus.
                Är väldigt nöjd över jobbet som gjorts, och kan inte klaga på prislappen heller!!
                Bjuder som avslut en bild när hon lastats av.

                #264930
                Surbarbro
                Deltagare

                  Så snygg!
                  Bra jobbat.
                  Ska bli spännande att se kärran i verkligheten.

                  #265151
                  Gloremir
                  Deltagare

                    Så snygg!
                    Bra jobbat.
                    Ska bli spännande att se kärran i verkligheten.

                    Tackar. Målet är storträffen nästa år, beroende på var och när den hålls =)

                    #264959
                    Fladric
                    Deltagare

                      Underbart med nylackerad bil 🙂

                      #264922
                      Kvarnis
                      Deltagare

                        Riktigt snyggt 🙂

                        #265152
                        Gloremir
                        Deltagare

                          Tackar!!

                          #265153
                          Gloremir
                          Deltagare

                            Då var det dags för update igen då. Och denna gång är det en liten bildbomb, tror inte ni som följer blir besvikna.

                            Igår Lördag så for jag upp till lackeraren igen.
                            Vad som egentligen var på schemat var att fixa några rinningar som blivit i klarlacken som han lagt senast.
                            Men oj så mycket mer det blev.

                            Jag kom iaf upp dit och satte igång. han instruerade mig hur jag skulle göra och sedan fixk jag göra allt jobb förutom själva lackningen. fasiken så mycket man lär sig på detta.
                            Men ni kanske vill se några bilder?
                            Här kommer några av dom större bitarna som lackades förra gången jag var uppe, (obs huv/baklucka hade rinningar på sig. därav ingen bild på dom bland dessa.
                            Stötfångare bak:

                            Stötfångare fram:

                            Vinge:

                            Sen var det ju detta med rinningar. Huven slipades på flera ställen med 240 papper först för att få bort just dom. sedan slipades allt med 500 papper för att få det jämt.

                            Resultatet:

                            Baklucka:

                            När huv baklucka och läppen var klara (obs glömde ta kort på läppen)
                            Så börjades alla små saker att göras iordning. och ja det tog en jäkla tid att rengöra, hänga, använda klibbduk osv.
                            Men ja allt vart lackat.

                            Basfärg lagd:

                            Klarlack lagd, obs dessa kort är tagna kort efter att klarlacken är lagd, så den har inte flytit ut till 100% ännu.

                            Dimljuskåpor:

                            Taklucka/huvgäl:

                            Kjolar:

                            Grill:

                            Scoop:

                            Glömde ta kort på väldigt många saker eftersom man var skapligt trött.
                            Jag åkte från lackeraren 03:30 och stod på parkeringen hemma kl 04:50.
                            Mest komiska just då var att jag hade med mig vingen hem, direkt jag lyfter ut vingen ur bilen, så tänds ett par blåljus.
                            Ut kommer 2 poliser och börjar fråga vart jag stulit vingen, fick då förklara för dom i 10 minuter att jag precis kommit hem från lackeraren, samt att ja det är till min bil. Och dom tittar på mig o säger, men du har ju en beige bil. (dagliga volvon)
                            Fick iaf förklara att jag hade 2 bilar samt visa en jävla massa foton på subban så dom lät mig gå tillslut. Väl inne så däckade jag rätt fort kan jag lova.

                            Får ge ett STORT jäkla tack till Magnus som lackat allt åt mig, samt visat och lärt mig massa saker, samt låtit mig göra mycket utav jobbet själv. Ingen lackfirma hade gjort detta!

                            Allt för denna gång =)

                            #264987
                            Igge
                            Deltagare

                              Har inte så mycket att flika in med, men grymt fint! 🙂

                              #265222
                              Wittte
                              Deltagare

                                Fint ?

                                #265154
                                Gloremir
                                Deltagare

                                  Kan tillägga att jag har skruva ihop abstinens 😛

                                Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 305 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.