Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 305 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #264920
    LegacyLarsa
    Keymaster

      Ser bra ut!

      #265165
      Gloremir
      Deltagare

        Ser bra ut!

        Tackar =)

        #265166
        Gloremir
        Deltagare

          Ännu en update då =)
          Ska försöka få dom att komma lite tätare numera iaf!

          Igår fokuserades det under och fram. Idag körde jag bak + lite andra saker som ej är subaru relaterat.
          Men hur som haver så vill ni väll se bilder.

          Krockbalk monterad med regskyltsbelysning som jag köpte för över 1 år sedan. om det nu inte är 2 år sen!

          Sen åkte kofångaren på!

          Och sedan bakljusen!

          Och sedan resultatet bakifrån.

          Och jag kommer att ha vingen på. saknade bara lite grejer för att montera den.

          Kan ju summera helögen såhär, Hur jävla noga jag än var med att märka upp alla grejer, skruvar i påsar med markering osv osv, så får jag leta satan efter alla grejer. och ja ibland när något blivit monterat så ligger det skruv kvar i påsen. så ja alla saker som blir kvar sparas för någonannanstans ska dom ju vara 😛

          #265167
          Gloremir
          Deltagare

            Ännu en helg i garaget har kommit till ända. Och ja det har väll inte gått så jätte bra denna helg. Men lite saker har jag allt hunnit med.

            Kan börja med att tacka Martin (Dowzy92 på garaget) och hans bror Viktor (mopar_man på garaget) för deras hjälp med ving monteringen.

            Så ja som jag avslöjade så monterades vingen!


            Det var det ända som hände på fredagen, var förjävla kallt att hålla på när det är -20 ute, o sen strular värmeskiten med att man sköt proppar på löpande band, så ja jag gav helt enkelt upp.

            På lördagen så vart det nya tag, då var det inte lika kallt heller.
            Började med att leta reda på inredningen till skuffen, och ja jag fick LETA efter ena biten. men ja jag fann grejerna iaf!


            Och här har vi den groteskt fula blåa mattan.. Nya mattor ska köpas!! Man ser även att gummilisten till skuffen är på plats!

            Även låset kom på plats!

            Taklucka/luftintag monterades också, dock ej listen runt luckan samt innandömmet. Vill ha dit listen först och för att den ska sitta kvar måste jag köpa hem lite listlim.

            Den nya antennen hittade sin plats i astolpen.

            Klistrade dit Type R loggan också, och ja det gick åt helvete… man ska inte göra sånt här när ljuset är kasst och man inte ser vart själva märket är. Jaja får köpa en ny senare och montera!

            Här är då dom yttre “glidkuddarna” som döörrens rutor glider emot när man öppnar och stänger dom. Något dåligt skick på dessa!

            Vänster gammal, höger ny, rätt skaplig skillnad!

            Och såhär sitter dom i dörren.

            Motgångar då? jo förutom värmeaggregatet så har vi då letandet av delar. Jag spenderade säkert 2 timmar med att leta efter innerskärmarna. Men ja tillslut hittade jag dom.

            Men tror ni att jag har kommit ihåg att beställa hem nya clips till dom! Svar NEJ.

            Då tänkte jag montera listerna runt dom bakre sidorutorna istället, tji fick jag. Där hade jag inte ens kollat om clipsen var hela, och nä det var dom självklart inte.

            Så nu måste jag även beställa hem sådana!

            100kr styck är fin fint för något såhär litet. Jaja det kostar att ligga på topp tydligen!

            Allt för denna gång!

            #265168
            Gloremir
            Deltagare

              Vart en beställning på clips till inredning, innerskärmar, sidokjolar lagd nyss. Dom till sidorutslisten får jag beställa hos subaru imorgon!

              #265169
              Gloremir
              Deltagare

                Ny vindruta beställd också!!

                #265170
                Gloremir
                Deltagare

                  Ännu en garage helg har passerat, och får väll anse att denna varit godkänd!

                  Lördagen börjades med att montera innerskärmar.

                  Sen Reggskyltar, någon annan som också har liten skylt både fram och bak, (även i papprena på bilen)

                  Sen monterades handtagen ihop och sedan monterades på bilen, Ni som följt sedan start vet att jag tvingades såga isär själva staget som håller ihop handtaget, så nya stag konstruerades utav min far medans jag hittade på lite annat. hur som så är dom på plats iaf.

                  Sen var det dags att montera dörrarnas fönster. Hade mycket motgångar med att få dit dom, men tillslut så!
                  Obs dom är jävligt skitiga!

                  Även hållarna till speglarna åkte på plats.

                  Detta var lördagens projekt.

                  #265171
                  Gloremir
                  Deltagare

                    Dagens projekt då.

                    Backspeglarna monterades ihop + monterades på plats, ej glaset då jag vill att det ska vara varmare innan jag börjar med det.



                    Sedan byttes boxen ut mot en med ecutek licens.

                    Mattan kom på plats!

                    Skön liten detalj, även om den är jäkligt sliten.

                    Fler än jag som tycker original knoppen är SÅ mycket snyggare.

                    Mittkonsolen är på plats!

                    Bjuder på en sista bild!

                    Var allt för denna gång!

                    #265172
                    Gloremir
                    Deltagare

                      Då ska vi se vad man kan bjuda på idag då!

                      Medans jag höll på med annat (längre ner i posten)så tillverkade farsan bussningar till mina droplinks.
                      Som senare monterades =)

                      Och vad har jag själv hållt på med? förbered er på en liten foto bomb.

                      Bakre sidorutslister blev monterade!

                      Dörrens plåtlist + gummilist!

                      Instegslister.

                      Påbörjat sätta dit inredning.

                      Baksätet åkte in.

                      Delnings filter fann en plats.

                      passagerar stol hittade dit också.

                      Och brandsläckar fästet.

                      #264923
                      Kvarnis
                      Deltagare

                        Jäklar så stiligt det blir 🙂

                        #265173
                        Gloremir
                        Deltagare

                          Jäklar så stiligt det blir 🙂

                          jajjemän =)

                          #265174
                          Gloremir
                          Deltagare

                            Detta blir en kort update. var bara i garaget 2 timmar.

                            Skickade i förarstolen!

                            Sen monterades insidan utav takluckan/luftintaget.

                            Sen bråkades det som FAN med högtalaradaptrarna. och jo jag fick dom allt att passa. moddade dessa istället för att tillverka i mdf.
                            Hål 1

                            Hål 2

                            Hål 3

                            Som ni såg passade dom inte alls. alla 3 hål var tvungna att ändras för att själva högtalar hålet skulle spela med bilens hål.
                            Monterade dom också med monteringsmassa bakom för att det skulle bli tätt.
                            Sen gjordes faktiskt inget mera, men bjuder på 1 sista bild iaf.

                            #264924
                            Kvarnis
                            Deltagare

                              Men det går framåt, härligt 🙂

                              #265175
                              Gloremir
                              Deltagare

                                Men det går framåt, härligt 🙂

                                Yes, har man ett mål så får man allt ligga i =)

                                #265176
                                Gloremir
                                Deltagare

                                  Ja vad ska man säga, hade tänkt hinna med MASSOR igår, men tji fick jag.
                                  Farsan hade lovat att hjälpa en vän att byta 1 hjullager och ville ha lyften då det är smidigare.
                                  Så då fick subban allt komma ut en sväng, sen att det tog över halva dagen för det visade sig att båda hjullagren var paj, och att jaga rätt på 1 till lager tog sin tid.
                                  Så ja det ända som egentligen hände med subban var att instrumentet åkte in. och jag började spåna på vart jag ska dra högtalarkablarna.

                                  Men bjuder på lite bilder iaf.




                                  Och solen tittade fram också. Underbart att se henne nylackad i solsken, dock dammig samt opolerad.

                                  Sen fick hon allt åka in till lyften igen.

                                  Men att sätta sig bakom ratten och faktiskt KÖRA henne dom där 70 metrarna, vilken känsla!!

                                Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 305 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.