Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 305 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #264925
    Kvarnis
    Deltagare

      Härligt 🙂

      #265177
      Gloremir
      Deltagare

        Ja vad ska man säga. jag är förjäkla kass på att hålla trådar uppdaterade!

        Så ja vad har hänt sedan sist?

        Det största är väll egentligen att framrutan är imonterad,
        Sen har även lite lister kommit på plats.
        Alla vätskor är bytta, (bakdiff = pain in the ass)

        Påbörjat bygga värmeskyddet för katten, och i samma veva sitter jag och velar på om jag ska beställa ett annat avgasystem!! Tanken är att få bort japsdämparen.
        Känner att jag är för gammal för sådant + att har jag lagt ner så mkt tid och energi på att bilen ska se så original ut som möjligt, så sabbar japsdämparen den looken! Tiden får helt enkelt visa vad det blir.

        Sen har det ju hänt mer små saker som är obetydliga för allmänheten, men dom tar tid!
        Hur som helst så kan jag väll bjuda på några bilder!


        Kan inte påstå att jag är imponerad av hur dom designat valet att fylla på växellådsolja! Genom oljesticks röret. Så ja det tog en stund.

        Listerna är dit på båda sidorna, hade glömt att dom skulle dit innan speglarna, så ja det vart lite extra jobb.

        inte så mkt mer att bjuda på!

        #265178
        Gloremir
        Deltagare

          Ännu en helg har passerat, Inte mkt gjort då grabben varit hos mig.
          Men lite har jag allt hunnit.

          Kom in i garaget på lördagen, och farsan överraskade mig med att han hade hämtat hem motorhuven!
          Så ja det var väll bara att börja montera dit den.

          Även scoop och “gälar” fann sin plats.



          Sen har det påbörjats att tillverka ett värmeskydd för katten, så var ju tvungen att slita ner avgasystemet igen. Planerna är att köpa ett annat catback system senare iaf.

          Kan även berätta att mappning är på gång =)

          #265179
          Gloremir
          Deltagare

            Då har det spenderas mkt tid i garaget denna helg, på saker som tar tid som fasiken, men inte mkt att visa egentligen. men hoppas dom som följer detta blir nöjda ändå.

            Lördagen börjades med att bygga ett värmeskydd för katten, samt fästen för skyddet. Glömde ta kort under arbetets gång, men resultatet kan jag väll visa! Inte det snyggaste, men funktionellt.

            Sen åkte det på stänklappar bak, fram har ej monterats ännu!

            Och givetvis så åkte sidokjolarna på nu när jag faktiskt är klar på lyften!!


            Detta är vad som gjordes på lördagen, visst det ser inte ut att ta tid, men jo det gör ju tyvärr det. speciellt värmeskyddet och sidokjolarna, för inte gick det lätt att få dit dom med nya clips, men men dom är på plats!

            Idag (söndag) så har jag kämpat med att dra högtalarkablar till dörrarna, och detta mina vänner är inget jag vill göra om igen.

            Snitta gummitutorna i båda ändarna. Dra en ståltråd igenom och sedan tejpa fast kablarna i den. och sedan lirka tillbaka den UTAN att kablarna släpper. jag kan säga att jag har använt dom flesta svordommarna idag.

            Syns ej på denna bild, men kablarna till skrikaren har jag lött, och dom till högtalaren har jag satt kabelskor + lött.

            tog mig ca 2 timmar att göra första dörren, dörr nr 2 gick lite fortare då jag visste hur jag skulle göra.

            Ena delningsfiltret, undanstoppat bakom instrumentpanelen.

            Dörrsidor på plats!

            Börjar bli klar invändigt också. bara lite småpill att göra.

            Även monterad framrutans övrelist samt dom 2 listerna som går från bakrutan fram till framrutan.

            Bjuder väll på en avslutningsbild!!

            #265180
            Gloremir
            Deltagare

              Har inte gjort så mkt denna helg, då grabben varit hos mig.
              Men jag tog faktiskt tag i att städa och tvätta subban invändigt.
              Nog för att jag inte gjorde något super seriöst, men tröttnat av att se snart 4 år gammalt damm ligga på instrumentpanelen!

              På bilderna är allt fortfarande fuktigt, är ej sådär glansigt & flamigt nu.
              Lite bättre iaf!


              Sen har jag även beställt hem lite produkter!
              Tänkte testa något nytt för mig, så valet vart Chemical Guys.
              Köpte bland annat detta kitt, som innehåller 2 olika tvättmedel, 1 fälgrenföring, 1 avfettning,

              Och sen köpte jag även detta, lackförsegling + vax!

              #265181
              Gloremir
              Deltagare

                Då kom leveransen idag då, så i helgen blev man väldigt upptagen då!

                Något tight i lådan iaf.

                Och alla produkter då!



                Köpte inget polermedel då jag har både Sonax och Meguiar’s hemma, så viull ta slut på det innan jag köper något annat.

                Se fall man kan lyckas få till detta bra då!!

                #265182
                Gloremir
                Deltagare

                  Då gör vi om detta då, skrev hela inlägget och klickade på skicka, vad händer? jo error 404! så nu är det andra gången jag skriver detta. jaja nog tjatat.

                  Update för er som följer då, även om responsen är lite kass.

                  Planen var att ta ut henne på fredagen och tvätta henne, men vad vaknar jag till? jo detta lappmögel!

                  Så det ända jag gjorde på hela den dagen var att städa lite i garaget.

                  Lördagen kom och den mesta tiden spenderades på kalas, men smet iväg på kvällen och hann tvätta av skönheten.
                  Innan:



                  Efter; tänk på hur rena fälgarna är här!!!

                  För nu när jag fått åka runt hela garaget i gyttjebadet till gräsmatta så ser dom ut såhär! (måste åka runt för att komma in till utrymmet med lyften)

                  Nog om det, hon vart avtorkad för att inte få vattenfläckar till dagen efter. motorutrymmet vart betydligt renare! inte ens gnuggat med något. utan bara dränkt med medel, låtit verka och sedan spolat av!

                  På söndagen så plockades den uråldriga polermaskinen fram, mest för att få lite bättre yta. egentligen skulle bilen behövas våtslipas, men jag vågar mig ärligt talat inte på det. dumt att chansa i detta stadie.
                  Bilder under tidens gång glömdes totalt bort, men här är hon polerad iaf.

                  Sen spritades hela bilen, och efter det lades lackskydd.

                  Jag själv vart nöjd med resultatet, väldigt lätt att torka av och gav en glatt yta.

                  undrar om det är poppis med något ljusreflekterande regskylt 😛

                  Nu skulle bilen stå orörd i 12 timmar, och fick absolut inte komma vatten på den.
                  Så ja då var det bara vänta tills det vart måndag.

                  Så idag så har bilen vax:ats.
                  väldigt väldoftande vax, blandning mellan banan och karamell, farsan kom in i garaget och frågade vad fan jag höll på med, luktade tydligen ut till andra utrymmet 😛

                  nästa gång ska jag nog använda handskar som dom rekommenderar, vart något svårt att få bort!

                  Resultatet?




                  Konstig färg på bilen här, ljuset eller telefonen som är skum.
                  https://www.youtube.com/watch?v=IJwbESwWCdM

                  Så nu är det bara 1 sak kvar att göra innan den ska iväg på mappning. Och det är att montera dom främre stänklapparna. tror nog jag ska hinna med det!

                  #264942
                  Koffe
                  Keymaster

                    Grym lyster i lacken, snyggt jobbat!
                    Sitter mest stum av beundran, därav kass respons från min sida. Följer i det tysta helt enkelt 🙂

                    //Koffe

                    #264960
                    Fladric
                    Deltagare

                      Riktigt snyggt! Väldigt bra djup i lacken 🙂
                      Måste vara skönt att äntligen få mappa och kanske köra bilen efter allt slit?

                      #265183
                      Gloremir
                      Deltagare

                        Lacken skulle dock behöva en våtslipning. Men ärligt talat vågar jag mig ej på det, speciellt inte när det är så nära att få ut henne.
                        Kan säga att mappning sker den 26e april, hjulinställning och besiktning dagen efter. Så ja det är nära nu 🙂

                        #265223
                        Karre
                        Deltagare

                          Är också imponerand av bygget. Tack för rapporterna.

                          #265184
                          Gloremir
                          Deltagare

                            Är också imponerand av bygget. Tack för rapporterna.

                            Tack själv =)

                            #265185
                            Gloremir
                            Deltagare

                              Fyfan så glad man kan bli =)

                              Idag har jag faktiskt tagit ut henne och ÅKT en sväng, dock bara för att kolla allt innan mappning.
                              Men just känslan att få köra henne efter 3½ – 4 års skruvande!

                              Nog pladdrat, här kommer några bilder på henne!





                              Sen togs det ju som sagt en åktur, såg 1 fel vilket syns i nästa bild! Dccd är ställd på open, den beter sig som att den står i open, men i instrumentet står den som locked! Varvar förövrigt rätt friskt vid 95km/h

                              Bara peta upp knappen för dccd:n och vända på polerna, och vips så fungerar det som det ska göra!

                              Sen har jag förövrigt beställt hem däck till mina Revolution fälgar. Valet vart Toyo Proxes T1R

                              #264961
                              Fladric
                              Deltagare

                                Härligt! Bra val med Revolution till den 🙂
                                Känner du nervositeten krypa på inför onsdag? 😉

                                #265186
                                Gloremir
                                Deltagare

                                  Härligt! Bra val med Revolution till den 🙂
                                  Känner du nervositeten krypa på inför onsdag? 😉

                                  Mjo är något nojjig. Har gått igenom alla slangar o grejer säkert 20ggr. Vill inte att något går fel. Effekten är oviktig

                                Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 305 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.