- Detta ämne har 304 svar, 47,864 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av Gloremir.
-
FörfattareInlägg
-
12 maj, 2017 kl. 23:47 #265195GloremirDeltagare
Hahaha du e hopplös :p
Skickat från min ONE E1003 via Tapatalk
Vadå! En bil blir aldrig klar 😛
28 maj, 2017 kl. 19:34 #265196GloremirDeltagareVad har hänt denna helg då?
Jo kopplings byte stod på schemat!
Så upp med skorven!
Och börja riva, detta är nog det viktigaste att komma ihåg på en subba. Bakom startmotorn sitter det en plugg. bakom den sitter staven som kopplingsgaffeln sitter i. Tar man inte bort den så får man inte isär motor och låda.
Lådan nere på backen. var inte så tung som jag trodde, (har ingen växellådslyft) Vi var dock 2 som lyfte ner den.
Kopplingen var inte mycket att hurra för, och tryckplattan rörde sig inte 1mm när den skruvades bort.
Så jag grejerna var helt slut.
Själv tycker jag det är lite konstigt att exedy inte skickar med något centreringsdon, men jag tänkte inte så mycket på det när jag beställde grejerna. jag har ju ett kit med massa olika don i.
Olyckligt så passade inget utav dom, Så ja då får man väll tillverka ett eget helt enkelt!
När lådan, kardan med mera ändå var borta, så passade jag på att stryka på tektyl i tunneln där jag ej kom åt förut.
1 lager lagt på bilden. la ett lager till senare på kvällen.
Pga detta hade vi ingen lust att lyfta upp lådan på kvällen, så vi väntade till imorse istället.Gick grymt smidigt att få dit lådan igen.
Sen svetsades det dit en ny gänga för lambdan, så blir det lättare vid mappning!
När allt var klart så vart det en liten tvätt också =)
Sen vart det självklart en liten tripp med henne, 10 mil vart avverkade, och kopplingen funkar hur bra som helst!
1 juni, 2017 kl. 18:15 #265197GloremirDeltagareDå var om,mappning bokad då. sämsta tänkbara senario när det är högsäsong 🙁
Jaja LÅNG väntetid iaf16 juli, 2017 kl. 20:31 #26519814 augusti, 2017 kl. 16:59 #265199GloremirDeltagareja då ska vi se vad vi har att förtälja denna gång.
I lördags var det ju lite event här i stan, samt bilträff på kvällen.
Väl på träffen så gick man runt o prata skit med alla möjliga.
Lite dramatik med herr blå för 2, Men dom klarade sig.
Efter den lilla händelsen så gick jag tillbaka till min bil, och vad ser man? jo en tidigare ägare till bilen, våran egna BOBBAN.
Pratar en hel del och sen vill jag självklart bjuda han på en åktur!Vi hinner inte mer än några hundra meter innan bilen börjar gå skit, dock ingen motorlampa. stannar och kliver ur, ser att en tändkabel har lossnat lite.
Fixar det och åker iväg, bilen går lika illa. stannar och startar om bilen och då kom check engine lampan!
FAN FAN FAN tänkte jag.
Puttrar tillbaka till parkeringen och kör självdiagnostiken som finns i bilen, felkod 23 = MAF.
Skit kul när man hade mappning IDAG måndag.Ut med inlägg på fb, tar kontakt med alla jag känner som kan ha en. Och självklart ställer en SSC medlem upp och lånar ut sin. Våran Kära Baardh!!
Så söndag drar jag ner till mjölby och hämtar den, monterar på kvällen och vips så funkar bilen!
Måndag morgon kommer och jag kliver upp tidigt och drar iväg mot Sandåsen.
2 timmar senare är man på plats. Dom installerar allt dom behöver och sedan åker dom ut och tittar så allt funkar denna gång.
Dom är borta säkert 30-40 minuter och jag blir bara mer och mer nojjig, men tillslut så dyker dom upp och Jimmy har ett leende på läpparna. Allt funkar som det ska, eller ja en liten justering på tomgången behövdes.
Så bilen kördes in och upp i dynon.
Får inte inbäddningen att funka. så länkar istället.
https://www.youtube.com/watch?v=UzTplBTIb_8&feature=youtu.beJag gissade på att jag skulle ha ca 300hk i motorn, vilket visade sig stämma rätt bra. 257,6hp/334nm på naven.
Dock började kylaren läcka under bänkning, så ny ska beställas och även en ny MAF.
Efter hemkomsten var det bara slita ut MAF:en och åka ner till linköping med den, eftersom ägaren av den behövde den.
Så just nu funkar inte bilen. men ja det är bara att vänta på delar =)
15 augusti, 2017 kl. 16:06 #264935TurbovinDeltagareHar en LMM som nog inte gått alltför många mil och som varit liggandes sen 2010 eller när jag nu bytte sprut.
15 augusti, 2017 kl. 19:21 #265200GloremirDeltagareHar en LMM som nog inte gått alltför många mil och som varit liggandes sen 2010 eller när jag nu bytte sprut.
Tack för erbjudandet, men beställde grejer igår 🙂 så lmm, kylare och sedan mattor kommer så småningom hem 🙂
Sen ska jag försöka njuta några mil, innan nästa grej pajjar 😛
15 augusti, 2017 kl. 20:34 #264936TurbovinDeltagareVilken kylare beställde du? Original Calsonic ska ju va riktigt bra men ruggigt dyrt att köpa en original.
16 augusti, 2017 kl. 04:49 #265201GloremirDeltagareVilken kylare beställde du? Original Calsonic ska ju va riktigt bra men ruggigt dyrt att köpa en original.
Köpte en mishimoto kylare. Orkade inte köpa en original som riskerar att spricka i plasten igen. Så ja det vart en alu 🙂
16 augusti, 2017 kl. 06:12 #264963FladricDeltagareKul att mappningen gick bra 🙂
Inte dåliga siffror med tanke på att det är originalturbo och originalspridare! 🙂16 augusti, 2017 kl. 07:07 #265202GloremirDeltagareKul att mappningen gick bra 🙂
Inte dåliga siffror med tanke på att det är originalturbo och originalspridare! 🙂Ja den gick bra förutom kylaren, men men bara fortsätta byta grejer.
Mjo för att i stort sett vara original, så är jag nöjd med siffrorna. Räcker med denna utväxling 🙂
17 december, 2017 kl. 18:44 #265203GloremirDeltagareVarit VÄLDIGT dåligt med uppdateringar här.
Men åkte mest runt i somras och fick njuta lite utav bilen.Men lite saker hände iaf, ny kylare kom alltså hem.
Så det var väll bara börja slita ur den gamla och i med den nya!
Kör fortfarande med original fläktarna.
Och ja det blir jävligt tight, men det funkar
Och resultatet får jag vara nöjd med.
Sen fick jag hem mitt mattset, som hamnade på villovägar ett tag, men tillslut så!
Sen blev det såklart en hel del träffar att åka på. men avslutade min sommar säsong med att hälsa på en polare i dalarna
17 december, 2017 kl. 18:54 #265204GloremirDeltagareEfter både Barkaby träffen och trippen till dalarna så har jag råtröttnat på det taskiga helljuset som dessa bilar har.
så då vart det att skaffa lite prylar som kommer monteras när jag har tid, lust och ork =)
Dimljuskåpor som ska lackas.
Och idag var jag och hämtade ett par hella lysen hos en polare.
Så ska väll tillverka några fästen som jag även kan justera vinkeln på lyset.
Allt för denna gång iaf!
18 december, 2017 kl. 06:46 #264944Christian SDeltagareEfter både Barkaby träffen och trippen till dalarna så har jag råtröttnat på det taskiga helljuset som dessa bilar har.
ja ljuset suger tyvärr rätt hårt på dom bilarna, därför skaffade jag xenon då vart det iallafall lite bättre.
jag har kvar xenon kittet om du är intresserad.18 december, 2017 kl. 11:23 #265205GloremirDeltagareja ljuset suger tyvärr rätt hårt på dom bilarna, därför skaffade jag xenon då vart det iallafall lite bättre.
jag har kvar xenon kittet om du är intresserad.Tänkte köpa ett nytt till extraljusen. H7 70w speedstart.
Är ju rena döden för mötande att åka xenon i vanliga lysena, eftersom det är samma lampa till hel och halv (h4)
Har en plan på vad som kanske händer senare med lysen. Men det håller jag för mig själv 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.