Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 305 totalt)
  • Författare
    Gloremir
    Deltagare

PMa en moderator så löser det sig nog.

Vad var det för mått på fälgarna?

Vet ej mer än att dom är 17″, Mätte aldrig. Men dom stack ut lite väl mkt.
      Kan även säga att jag köpte Gyvers ecu, så mappning blir lite billigare nu.

Gloremir
      Deltagare

Inlägg nr 1 är uppdaterat med bakgrunds story. gjort om tråden till projekt tråd för bilen istället för bara coilover renovering.

Fladric
        Deltagare

Kul läsaning!
          Blir intressant att se fortsättningen 🙂

Gloremir
          Deltagare

Tackar. ja vi får helt enkelt se vad som kommer att hända med bilen.
            Nästa steg är iaf detta.

Kapa denna downpipe och svetsa dit en racekatt. Alternativt sätta katten direkt efter downpipen.

Gloremir
            Deltagare

Fick hem ecun jag köpte av Gyver idag. Satte i den nyss och vred om nyckeln.
              Startade direkt. Så det som är kvar är just downpipe och mappning som nämnts tidigare

Gloremir
              Deltagare

Har inte hänt så jätte mkt. väntar på att få in lite cash så jag kan köpa en katt. då kommer det göras lite mera.
                Ända som gjorts denna helg är finjustering av höjden på subban.

Syns lite bättre vilken höjd det kommer vara på denna bild. obs har ingen front läpp. Har någon en liggandes så hojta till.

Gloremir
                Deltagare

Jaha liten update iaf.
                  Har ju inte hänt jätte mkt nu senaste tiden. inte pga tidsbrist men penga skäl.
                  I lördags fick iaf subban komma ut en sväng i solen.
                  Vet inte hur många ggr jag rev bort däcken från henne. Fin inställning utav höjd, hårdhet och vinklar.
                  Men detta vart iaf resultatet.

Lagom låg. Ser sänkt ut och kan fortfarande ta mig fram överallt.
                  Nu står hon parkerad i en annan del av garaget o väntar på lyften.

Gloremir
                  Deltagare

Varit lungt här alldeles för länge!!

Senaste tiden har det bara o blivit att spara pengar.
                    Katt är inköpt men väntar på att farsgubben ska få hem gas. då ska det bygget sättas igång.
                    Just nu har det bara blivit lite kosmetisk fix, och kommer bli lite saker till.

Direkt efter jobbet i fredags så vart det att åka ut i garaget. bilen hissades upp i arslet.
                    Bort med däcket. göra rent som en idiot och sedan lacka broms ok.

Suddig bild jag vet 🙁

Samtidigt så las det några lager plasti dip på Fälgarna.
                    Vart 5 lager lagda, och ja jag vet att Alutec loggan lyser igenom. men det är så jag vill ha det.

Innan jag la av för kvällen så var jag ju tvungen att se hur det skulle bli.

Och här avslutade jag Fredagen.

Lördagen kom, bara ut i garaget direkt och kasta på bakfälgarna.
                    Sen åkte fronten upp i luften och jag började fram.

Fram ok målat.

Även fyllt i Subaru med samma färg som jag hade till mina coilovers.

Bilen sänktes även några milimeter till. och nu är jag nöjd med höjden.
                    Resultatet?
                    Bilen är grymt skitig…

Här syns även parkerings skadan som fann när jag köpte bilen. denna ska åtgärdas =)

Liten jämförelse, här har bilen orginal dämpare och fjädrar.

Gloremir
                    Deltagare

Kan även avslöja att efter att jag fixat rosten på henne.
                      Så kommer hon få ny lack. Dock samma färg. för älskar denna blåa färg.

Gloremir
                      Deltagare

Vart helt ok resultat för att ha använt plasti dip för första gången.

Gloremir
                        Deltagare

Jaha åter en helg i garaget.

Fast inte hunnit så mkt denna helg då jag hade grabben med mig.

Började med att slita bort lysen + bakdelen.

Vilket jävla klägg detta är 🙁

Där är bakdelen borta också, balken är ju inte direkt vacker.

Närmare titt på balken.

Är ju nästan helt rostfri här.

Och har även värmt och slipat hörnet. har ju haft en parkeringsskada.

Härnäst blir det att plasta och slipa lite.
                          Balken ska iväg på blästring. men får bli när jag även plockat bort fram också.
                          ska även tillverka nytt fästa för regskylts belysningen. dom är totalt genomrostade.

Gloremir
                          Deltagare

Ännu en helg som har passerat.
                            Denna helg bestod av motgångar. många bultar som jävlades helt enkelt.

Men men delar med mig vad jag fått gjort ändå.

Började med att ta bort grill, lysen och blinkers, (1 skruv till varje lyse drogs av)

Därefter togs kofångaren bort. o denna jävel ska vi knappt prata om. är nog lättare att skriva vad som gick bra. clipsen och det är ja det ändå.

Även sidokjolarna togs bort. med ja mindre lätthet.
                            Två bultar på varje sida som bara snurrade. med vad kan man förvänta sig när skruvarna dras i plastpluggar.

Huven rensades även den. (detta med lätthet)

Helgen avslutades i ren frustration. Försöker få bort vingen.
                            Sitter 8st muttrar i luckan. och när man skruvar på dom snurrar gängstaven. Har iallafall fått bort 4st med hjälp av svetstång och lirkande med ringnyckel. Det blir värre med dom återstående 4 då dom sitter för jäkla taskigt till.

Så har ni tips så mottages dom med glädje.

Gloremir
                            Deltagare

Då ska vi se vad jag åstakommit denna helg.

Började med den förbannat tråkiga vingen. den jävlades för mig hela förra helgen.
                              Röd locktight är inge vidare.

Tog en 10ans ring och böjde till för att jag skulle kunna komma åt.
                              Tog sedan och värmde den så den vart illröd. Satte på muttern och väntade. sedan var det bara att skruva försiktigt, och bullten snurrade inte.
                              Och för övrigt var det inte 8 muttrar som jag trodde. det var 10st + 3st clips.

Tycker det ser för jäkla skumt ut utan vingen.

Hur som helst så är det skönt att den är borta för stunden.
                              Här näst började jag tampas med inredningen. alla dessa jäkla clips 🙁
                              Först ut med säten och alla plast paneler för att kunna få ur mattan. Ni som har gjort detta vet hur tråkigt det är.
                              Här kommer iaf lite bilder.

Åh vad roligt det ska bli att få bort klägget 😛

Och nu har jag okuperat en del i ett hus för att förvara min inredning.
                              Inte direkt ordning. men jag vet vart grejerna ligger iaf.

Någon som för övrigt vet något om dessa högtalare?
                              Hittar typ nada info om dom när jag googlar.
                              Focal 3, 6vj står det på dom.

Detta är vad jag hade att bjuda på för denna gång.

Tyrfing
                              Deltagare

Focal gör bra prylar är säkert något av deras 2-vägskit du har,
                                vad är det för tum på högtalaren?

Gissar på att det någon av deras polyglass serie typ Focal Polyglass 165.

Gloremir
                                Deltagare

Focal gör bra prylar är säkert något av deras 2-vägskit du har,
                                  vad är det för tum på högtalaren?

Gissar på att det någon av deras polyglass serie typ Focal Polyglass 165.

Dessa låter dock inge vidare. dålig ljudbild helt enkelt.
                                  Så dom åker in i volvo skrotet och sedan köper jag nya till subban

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 305 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.