- Detta ämne har 304 svar, 47,864 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av Gloremir.
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2014 kl. 20:38 #265060GloremirDeltagare
Ska du rocka den omålad som den är eller?
Nix. även denna kommer bli lackad.
5 augusti, 2014 kl. 06:40 #264969IggeDeltagareÄr kjolarna lackade röstar jag på lackad läpp
5 augusti, 2014 kl. 23:16 #265061GloremirDeltagareKommer lackas i samma färg som bilen. Är vad jag tycker är snyggt 🙂
6 augusti, 2014 kl. 09:51 #265062GloremirDeltagarekommer väll en liten uppdate om vad som hände i garaget igår kväll.
Sprutspackel lagd, fick slipas och läggas med spackel 3ggr för att få bort alla jäkla stenskott.
Även bakdelen är klar. visst den vart inte 100%, men var fasiken inte lätt med dom bulorna som fanns i den. bulor både innåt och uttåt.
Även bakluckan har blivit fixat från rost samt lacksläpp och skador.
Bara fixat utsidan av den då jag ej monterat bort den från bilen ännu. blir precis innan bilen skickas på lack.
Sen medans saker har torkat så vart det att slipa ytrost från frambalken, tog sin lilla tid men det var det värt.
Lagt grund och sedan lack. samma färg som jag lackade mina coilovers i.
Allt för denna update. men ska ut i garaget om en timme igen =)
6 augusti, 2014 kl. 22:36 #265063GloremirDeltagareJaha denna dagen har i stort sett bestått utav en sak. SLIPA, eller ja jag drog på lite spackel innan jag gick in från garaget.
Huvudet orkade inte med mera, så får ta kvarvarande dörren imorgon.
Måste skaffa en annan primer till huven eftersom den är i aluminium.
Men när allt väl är slipat så ska allt gås igenom super nogrant och leta efter bulor, stenskott osv. innan bilen ska slipas med ett finare papper.
Sen ska ju självklart lite annat slipas som inte syns. som tex bakom bak kofångarn, bak lysen o ja lite annat.24 augusti, 2014 kl. 14:14 #265064GloremirDeltagareLänge sedan jag la en update, har faktiskt inte hänt så mycket.
Mest spackla/slipa så är väll inte så intressant att se.Även tagit ur rutan, tyvärr sprack den. men men ny ruta är ordnad.
Tog ur rutan för att fixa detta.
Även skaffat etch primer så jag kunnat slipa motorhuven. Dock inte klar med den helt, där luftintagen sitter återstår.
Sen imellan åt så har det blivit att fixa lite små prylar.
Bland annat dessa.
31 augusti, 2014 kl. 19:32 #265065GloremirDeltagareJaha en helg har åter gått och vart bara lördagen som spenderades på subban.
Först ut med henne och maskerade upp lite så jag slapp få allt blästerglas in i bilen.
Och här kommer några bilder på när det blivit blästrat på diverse ställen.
Bilderna är tagna under arbetets gång, och inte precis innan jag la på färg för att det inte skulle rosta tills jag kapat ur skärmarna bak.
Och här är den väldigt tråkiga astolpen 🙁
Sedans las det på rostskyddande färg som kommer blästras bort senare iaf, hade nämligen ingen epoxy hemma då leveransen vart försenad.
Huven har fått på sig etch primer
Vad som står närmast på schemat är:
Svetsa igen 2st hål i astolpen.
Tenn spackla astolpen.
Kapa ur bakskärmarna och svetsa i ny plåt.
Ta ur dörr rutor
Slipning av dörrkarmar + insidan av dörrar.
Slipning utav hela karossen igen.
Sen ska den skeppas iväg till lackeraren som lägger slipgrund och gör slut slipningen och lägger lack.
Han monterar även bort dörrar/huv/skuff/skärmar så det behöver jag inte tänka på.Allt för denna stund
6 september, 2014 kl. 16:50 #265066GloremirDeltagareJa ni. updates kommer inte att komma förän jag gjort klart det mesta och fått bilen tillbaka från lack.
Av den enkla anledningen att ingen verkar bry sig iaf.
Så ni som tycker detta är intressant får helt enkelt vänta o se vad som händer.6 september, 2014 kl. 19:26 #264932TurbovinDeltagareJag läser men är seg på att svara, är nog fler som är såna. A-stolpen såg inte så kul ut, hoppas det inte börjar gro där igen. Har bilen gått i salt mycket?
Kommer bli läckert med ny lack på den hur som helst 🙂
7 september, 2014 kl. 07:59 #264970IggeDeltagareKlart man läser! Kul att följa sen har jag inte mycket att tillägga så jag skriver inget 😛
7 september, 2014 kl. 15:05 #265067GloremirDeltagareMjo även jag ser att FB gruppen verkar ta över rätt mkt. även om jag postar någon bild där så dyker den alltid upp här.
Men men ny update kommer efter lack. kan förövrigt avslöja att lackning inte är så långt bort ändå.
7 september, 2014 kl. 15:45 #264953FladricDeltagareTycker det är kul att följa!
Och jag som inte har Facebook uppskattar forumet oerhört mycket 😉7 september, 2014 kl. 15:54 #264971IggeDeltagareForumet över fb, alla dagar i veckan 🙂
14 september, 2014 kl. 13:48 #265068GloremirDeltagareEftersom jag är alldeles för snäll så kommer det väll en update då.
Fixat runt baklysena, såg lite halvtaskigt ut innan.
Fixat vid tanklocket.
Nummerskyllts hållaren var lite halvdålig med lacksläpp.
Så den vart nerslipad och grundad.
Astolpen var fruktansvärt dålig. hade rostat hål igenom.
Här är den svetsad och kommer sedan att tennspacklas.
Vänster bakskärm som är den utav dom som såg bäst ut, har börjat kapats.
här ses hur det ser ut inifrån på höger bakskärm. rost såklart men inte så överdrivet mycket.
Sen måste ju självklart chefen vara med och godkänna jobbet jag lägger ner på subban.
Allt för denna gång
14 september, 2014 kl. 14:05 #264972IggeDeltagareBra jobbat! Kommer kännas bra att ha en åtgärdad impreza sen! Törs du åka vinter sen då? 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.