Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 305 totalt)
  • Författare
    Gloremir
    Deltagare

Kul att det går framåt iaf 🙂

ja något händer iaf…
      Men det är en hel del funderingar.
      Spånas även på fälg byte. setat o funderat på ett par revolution millenium fälgar. men inte bestämt mig.

Gloremir
      Deltagare

Kanske ska göra en liten update då om varför det inte händer så mkt.

Har blivit rätt mkt sjukhus vistelser senaste tiden och kommer vara en del framöver.
        Visat sig att jag har en tumör i ryggen. så därav står projektet helt stilla, och kommer göra tills detta är över och jag kan tjäna pengar igen. sparkontot har minskat drastiskt.

Men men bilen kommer absolut inte att säljas, utan den ska göras klart och köras med =)

Fredsson
        Deltagare

Krya på dig mannen. Hälsa går ju före bilen 😉

Gloremir
          Deltagare

Krya på dig mannen. Hälsa går ju före bilen 😉

Precis, hälsan går först. bilen finns allt kvar till senare =)

Igge
            Deltagare

Segt att höra. Kämpa på och krya på dig!

Gloremir
              Deltagare

Fy fan, hoppas det löser sig snabbt och smärtfritt. Bilen kommer ju bli fantastisk och jag hoppas du får njuta av den i sommar.

Löser sig gör det alltid.
                Tyvärr tror jag inte subban får komma ut i sommar heller 🙁
                Spar pengarna går åt fort när man är borta från jobbet titt som tätt.
                Jobbar dock fortfarande. men vissa dagar ska man ju till sjukhuset och förlorar då inkomst.
                Suger att ha lön / timme.

Men men får sikta på tidigt 2016 =)
                Men har jag tur kanske den åker ihop nu under året och är körklar till nästa år.

Turbovin
                Deltagare

Oerhört tråkigt att höra, man hör bara mer och mer om sånt här i ens omgivning känns det som 🙁

Krya på dig och prioritera hälsan till 100%, bilar är bara materiella ting i slutändan.

Gloremir
                  Deltagare

Jadå hälsan prioriteras.
                    Bilen får bli klar när den blir klar helt enkelt =)

Gloremir
                    Deltagare

Ja en liten update då.
                      Operationen gjordes i tisdags förra veckan. All tumör togs bort.
                      Nu har det mest varit o käkat tabletter och tagit det någorlunda lugnt.
                      Får inte lyfta något märkvärdigt på 4 veckor (3 återstår)

För övrigt mår jag rätt ok, öm i ryggen fortfarande och stygnen kliar satan.
                      Men men har börjat jobba iaf, men fått ta det väldigt lungt. Snäll områdeschef som tar bort allt för jobbiga körningar.

Ska väll gå på massa kontroller o skit i mars och april nu.
                      Seb efter det så börjas det sparas ihop pengar till subban igen eftersom jag dom senaste månaderna har fått tömma sparkontot sakta men säkert.

Men men nu går livet vidare =)

Igge
                      Deltagare

Som Johan sa 🙂

Gloremir
                        Deltagare

Tackar.

Ja ni, vi får helt enkelt se. förhoppningen är att få ihop nog med pengar att få bilen lackad, ihop plockad och mappad iår. Och sen köra nästa år.
                          Ekonomin är ju inte på topp så att säga.
                          Men men sakta men säkert ska det gå framåt

Gloremir
                          Deltagare

Liten update.

Eftersom jag inte kan göra något mer avancerat just nu så hade jag tänkt att bilen skulle startas och låta henne gå en stund.
                            Sagt och gjort så startades hon och inte långt efter började det lukta soppa.
                            Mkt riktigt hittade jag en läcka.

Bara börja att skruva då så man kommer åt.
                            Först bort med några skydd.

Sedan bort med generator, samt så lossades ac pumpen så jag kunde vika upp den.

Efter det byttes slangen, men ej skruvat dit den då jag vill ha en annan sorts slangklämma. Dessa är inköpta och kommer monteras i helgen.

Allt för denna gång

Fredsson
                            Deltagare

Så där ja! Nu kommer suget snart tillbax o fixa 🙂

Gloremir
                              Deltagare

Sedär ja, kommit igång och skruva lite, underbart att se! Du får Väl lossa lite grejer och putsa på för lite terapi 🙂

Haha ja det är väll ungefär det man får hålla på med. måste ta det lungt ett tag framöver.
                                Men men gör små saker tills dess =)

Gloremir
                                Deltagare

Fått lite gjort iaf.

Nya bränsleledningen på plats, men var ju ett jäckla mickel att få dit den.

Men nu är den ihop plockad och har startat bilen nu. (utan bränsleläcka) Senast bilen var igång och gick en längre tid var för över 1 år sedan.
                                  Just nu dras det om lite kablar i motorutrymmet och kommer ta små saker bitvis.

Kvar att dra är just nu motorvärmar kablarna, kablarna till olje tempen, och ur med strömkabeln som gick till slutsteget.
                                  Sen ska det väll fräschas upp totalt. men det får bli efter att bilen har blivit lackad.
                                  Bjuder på en bild på motorn. o ja den är VÄLDIGT skitig

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 305 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.