- Detta ämne har 39 svar, 8,275 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 6 månader sedan av Vincent Berglund.
-
FörfattareInlägg
-
28 mars, 2012 kl. 07:48 #240177MäkiDeltagare
Som jag förstått det finns det nåt som heter Spec C Type RA på newage. Borde finnas info på http://www.typera.co.uk
Stenhård bil för övrigt 🙂
Tydligen byggdes RA’n i ett år innan Spec C’n byggdes. För RA’n fick pisk av Evon 😉 Tur min inte är så himla original då hehe.
Liten uppdatering nu:
Sitter på Dahlbäck Racing nu, och vi stötte på problem direkt. Dom hittade inte all info om sprutet, så efter telefonsamtal till Simtec i England och serienummret på boxen så visar det sig att det behövs en speciell dongel. Dom beställde den nu och den kommer senare i veckan eller början av nästa vecka så det blir några komptimmar från jobbet och åka hit nästa vecka istället. Men DBR har varit grymt trevliga och tillmötesgående och jag är hemskt nöjd med behandlingen.Over & out 😉
//Marcus
28 mars, 2012 kl. 08:44 #240160Fricke.wDeltagareSom jag förstått det finns det nåt som heter Spec C Type RA på newage. Borde finnas info på http://www.typera.co.uk
Stenhård bil för övrigt 🙂
Jo men den modelen var vell extra allt, och kom långt senare, och har nog inget med tidiga RA modeler att göra?
28 mars, 2012 kl. 12:31 #240155TurbovinDeltagareKanske står nåt nyttigt i den här tråden http://www.type-ra.co.uk/vB/showthread.php?t=5115
28 mars, 2012 kl. 22:26 #240178MäkiDeltagareSubaru och alla deras specialare 😉
Har fått bort motståndet vid växellådan nu så nu visar bilen Kilometer igen, skönt att veta precis hur fort man åker.
Sitter även och forskar i att fixa egna kontakter till framlyktorna då det är helt olika när jag har xenon på halv original (utan nivåreglering och spolning) motför vanliga halogen som det blir i framtiden.Passade även på att beställa en ny ratt från Rallyimport, då OMP ratten i bilen inte var en äkta OMP utan nån mjuk skit-historia..
Så nu beställde jag en OMP WRC ratt med 35mm navdjup, i svart läder, med svarta ekrar och en röd rand.
Sitter även och mailar med Turninconcepts om en sats Kartboy bussningar till växellänkaget.
Någon här som har något tips på en enkel tankstrypning? 😉
1 april, 2012 kl. 07:08 #240185PelleengstrandDeltagarepelleengstrand här på forumet har ju ett tankrör över har jag hört snacka med han så tar han säkert bort det åt dig med. ricktigt bra kille att köra affärer med..;P
1 april, 2012 kl. 08:54 #240161Christian SDeltagarevarför måste man ha en tankstrypning? förstår verkligen inte varför man måste montera det, det hade ju varit skillnad om det va tvärtom dvs. man måste byta det för att kunna tanka.
1 april, 2012 kl. 09:53 #240153555_STIDeltagarevarför måste man ha en tankstrypning? förstår verkligen inte varför man måste montera det, det hade ju varit skillnad om det va tvärtom dvs. man måste byta det för att kunna tanka.
Jag fick köpa en för att kunna regga in bilen, osäker om man måste ha för en vanlig besiktning men regbesiktningen krävde det iaf. Har hört folk som använder allt möjligt till detta, jag fick en bra pris på en riktig rör från SC när bilen var där och passade på 🙂
När det gäller strålkastare och löda/mecka med kablaget, det känner jag igen tyvärr mycket väl 🙂 Jag fick bort allt som inte behövdes iaf, en gammal HID kit, så nu kör jag med standard halogen lampor också.
1 april, 2012 kl. 23:50 #240179MäkiDeltagareÄr inte så sugen över huvud taget att behöva lossa tanken och ha mig för att byta det där jävla röret 🙂
Fick lite bilder idag från när jag tvättade bilen sist, jag fick låna en kompis kamera.
Sen såg jag även att den fastnade på Janne248’s kameralins idag 🙂
Hade väl inget mer att säga nu, inte fått några grejer över helgen, väntar ju på kontakter än, och ursprungsprotokollet kommer väl i slutet på veckan/nästa vecka.
Mvh Marcus
4 april, 2012 kl. 06:44 #240186PelleengstrandDeltagarevila ifrid marcus mäki källström
23 maj, 2016 kl. 19:02 #240187Vincent BerglundDeltagareRip mäki
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
#1767
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.