Etiketter: , ,

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #291924
    retserof
    Deltagare

      Hejsan alla Subaru vänner.

      Kanske någon här kan hjälpa mig med ett problem jag fått efter byte av (bakre) dämpare på min SG “facelift”.

      Efter att en av mina dämpare pajade köpte jag – efter att noggrant försäkrat mig om att de passade – två nya och lämnade in för installation på välkänd auktoriserad verkstad. Och visst passade de. Problemet är bara att bakre delen av bilen nu blivit dubbelt lägre än fram, så pass att jag får problem med att min  släpvagn nu tar i vägbulor.

      Jag pratade med verkstaden och enligt dem skall det inte ha att göra med själva installationen utan med delen. Saken är dock den att jag både kollade på företagets hemsida och ringde supporten för att få korrekt del. Samt även tillverkarens hemsida.

      Min undran är då, vad är det sannolika felet här, dålig del och reklamation eller fel montering? Inte skall man väl behöva acceptera sådan drastisk förändring både till utseendet och till funktion.

      Tacksam om någon kunnig medlem kanske kunde hjälpa mig få klarhet hur jag skall gå vidare.

       

      Mvh jbg

       

       

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.