Hej jag har precis köpt min första subaru. När jag accelererar så rycker den litegran inte mycket men det är störande. Har bytt lmm och lambdasonder rengjort gasspjället. Har gjort felsökning utan resultat. Börjar tro att tändspolarna är problemet kan man mäta dom på något vis. Tacksam för svar 🙂
Hej jag har precis köpt min första subaru. När jag accelererar så rycker den litegran inte mycket men det är störande. Har bytt lmm och lambdasonder rengjort gasspjället. Har gjort felsökning utan resultat. Börjar tro att tändspolarna är problemet kan man mäta dom på något vis. Tacksam för svar 🙂
Låter som ett bränsleproblem eller problem med gnista. Hur ser tändstiften ut?
Tändspolarna är nog den vanligaste orsaken till ryckig gång.
Har inte kollat stiften då dom är svåra att komma åt. Måste man göra någon grundinställning på varje då mina sitter direkt på stiften
Stiften är inte svåra att komma åt. Det är bara att du måste in under.
Kan du kolla på stiften så kan du nog avgöra vad felet är också. Är bara ett sotigt så kan du misstänka tändspole, är flera dåliga kan du misstänka tändstiften själva eller luft/bränsle-blandningen.
Tjena igen idag kollade jag mina stift tyckte dom var väldigt ljusbruna som att den skulle gå magert. Det fjärde stiftet var även det vita keramiken spräckt.
Hej igen jag vill tacka er för dom råd och tips jag fick. Bytte det trasiga stiftet och nu gick den som jag ville även även tomgången var som den skulle.
Författare
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.