Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34904
    Sillen
    Deltagare

      Hej jag har precis köpt min första subaru. När jag accelererar så rycker den litegran inte mycket men det är störande. Har bytt lmm och lambdasonder rengjort gasspjället. Har gjort felsökning utan resultat. Börjar tro att tändspolarna är problemet kan man mäta dom på något vis. Tacksam för svar 🙂

      #283529
      SmilesPerHour
      Deltagare

        Hej jag har precis köpt min första subaru. När jag accelererar så rycker den litegran inte mycket men det är störande. Har bytt lmm och lambdasonder rengjort gasspjället. Har gjort felsökning utan resultat. Börjar tro att tändspolarna är problemet kan man mäta dom på något vis. Tacksam för svar 🙂

        Låter som ett bränsleproblem eller problem med gnista. Hur ser tändstiften ut?

        Tändspolarna är nog den vanligaste orsaken till ryckig gång.

        #283532
        Sillen
        Deltagare

          Har inte kollat stiften då dom är svåra att komma åt. Måste man göra någon grundinställning på varje då mina sitter direkt på stiften

          #283530
          SmilesPerHour
          Deltagare

            Har inte kollat stiften då dom är svåra att komma åt. Måste man göra någon grundinställning på varje då mina sitter direkt på stiften

            Stiften är inte svåra att komma åt. Det är bara att du måste in under.

            Kan du kolla på stiften så kan du nog avgöra vad felet är också. Är bara ett sotigt så kan du misstänka tändspole, är flera dåliga kan du misstänka tändstiften själva eller luft/bränsle-blandningen.

            #283533
            Sillen
            Deltagare

              Då ska jag kolla upp det tack för er hjälp

              #283525
              Christian S
              Deltagare

                Stiften är inte svåra att komma åt. Det är bara att du måste in under.

                in under? man byter ju tändstiften uppifrån.

                #283531
                SmilesPerHour
                Deltagare
                  #283534
                  Sillen
                  Deltagare

                    Det var en lärorikt video

                    #283535
                    Sillen
                    Deltagare

                      Fick inget svar på tidigare fråga jag ställde. Måste jag göra någon grundinställning på tändspolarna om jag byter någon?

                      #283526
                      Christian S
                      Deltagare

                        ställa in tändspolarna?

                        #283536
                        Sillen
                        Deltagare

                          Ja jag har en tändspole Per stift. Måste man ställa in dom om man byter till en ny. Hur gör man det.?

                          #283527
                          Christian S
                          Deltagare

                            varför skulle dom gå att ställa in?
                            det är bara att skruva bort och sen på igen när man tex byter tändstift.

                            #283537
                            Sillen
                            Deltagare

                              Tjena igen idag kollade jag mina stift tyckte dom var väldigt ljusbruna som att den skulle gå magert. Det fjärde stiftet var även det vita keramiken spräckt.

                              #283528
                              Christian S
                              Deltagare

                                . Det fjärde stiftet var även det vita keramiken spräckt.

                                om det är spräckt är det inte konstigt att den rycker.

                                #283538
                                Sillen
                                Deltagare

                                  Hej igen jag vill tacka er för dom råd och tips jag fick. Bytte det trasiga stiftet och nu gick den som jag ville även även tomgången var som den skulle.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.