Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 193 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #256906
    TomK
    Deltagare

      Ser riktigt najs ut! 🙂

      #256890
      Markus
      Deltagare

        Grymt! Mera mera 😉

        #256954
        emilboylarsson
        Deltagare

          Du får slänga upp lite mer bilder! 😉
          Jag gillar hur turbon sitter d—0.o—b

          Jo det fångade mitt öga med, gillar’t!

          Fler bilder och uppdateringar tack 🙂

          Ser riktigt najs ut! 🙂

          Grymt! Mera mera 😉

          Tack så mycket. Jag tycker att det rett ut sig rätt bra jag med 🙂

          Här kommer lite fler bilder;

          " />

          " />

          " />

          " />

          " />

          " />

          " />

          " />

          " />

          " />

          " />

          " />

          " />

          " />

          #256955
          emilboylarsson
          Deltagare

            Tjena!

            Svårt att hitta tid att dra till garaget, mycket i skolan kombinerat med flytt.

            Hur som; jag har dragit runt motorn på startmotorn med frånkopplade pumpar bara för att se att den går runt och det gör den! Jävligt kul i pch med att det är min första motor jag plockat ihop.

            Men jag har ett litet problem som gjorde att jag inte starta sista jag var där. Jag har ingen ström till mätarna i bilen vilket jag gärna vill ha för att ha lite bättre kontroll när jag startar. Jag har ström till fläkt, lysen inne i bilen men inga mätare. Klart jag kan titta så jag har oljetryck utan mätare men jag tänkte att jag ville ha koll iaf. Har kollat över skärningarna runt om och de ärr okej. Har två kablar med stift som kommer ut under säkringsboxen vid motorn. Funderar på vad det ska någonstans. Har kikat i ett utskrivet elschema men jag hittar inte på något.

            Uploaded with ImageShack.us" />

            Någon som har någon idé?

            #256956
            emilboylarsson
            Deltagare

              Har inte hunnit skruva något på sistone, mycket i skolan 😉

              Men jag var iväg igår å köpte en leksaksbil, vinterbil, donatorbil eller vad vi nu ska kalla det. En Impreza GT -99. Går bra och underhållande å köra. Har redan beställt nya vit/röda JDM baklysen. Sen ska dekalerna bort och allt ska fräschas upp. Sen ska bromsarna från denna flyttas över till min andra räser. K-sport 8-kolvs med 330 skivor fram och 4-kolvs med 330 skivor bak!

              [IMG]" />

              #257064
              lill_fredd
              Deltagare

                riktogt brutal bil!! spännande å se hur fälgarna kommer bli sen!

                #256957
                emilboylarsson
                Deltagare

                  Har inte hunnit skruva mycket på sistone, mycket i plugget och sånt. Men snart har ja tentat av handelsrätten och då hinner jag med att skruva lite. Kan bjuda på en bild på nya bromsarna i alla fall. K-Sport 8-kolvs med 330mm skivor fram och 4-kolvs bak. Brottas fortfarande med elproblem då jag inte fåt ström till spridarna så de öppnar. Men jag har inte vart sugen eller haft tid att lösa det.

                  Köpte mig en isräser för några veckor sen

                  #256958
                  emilboylarsson
                  Deltagare

                    Har fått hem nya däck, federal 595 rs-r 255/35-18, som nu är hos en bekant för krängning och balansering. Har även fått hem lite småprylar, fått igång mätare i bilen och hittat elfel och plockat ihop lite grejer. Monterat dragöglor fram och bak, köpt karosserilim till ABW breddarna som ska börja passas in när jag får tillbaka hjulen. Ska beställa nya fästen till bakre k-sport oken så de passar. Tänkte köpa lite plasti dip idag efter föreläsningen. Sen har jag beställt lite, snabbfästen till fronten, huvlås, trycklock till kyl och lite annat småkrafs.

                    Sen ska jag be en bekant komma och hjälpa mig att komma in i sprutet och se över mappen och kolla på spridarna. Har konstant ström på tändning men de bryter inte mot gjord så de öppnar. Nått knas är det men det är på gång 🙂

                    Har även fått en idé att bygga om fronten lite, det får vi se när det blir. Bjuder på lite bilder;

                    #256959
                    emilboylarsson
                    Deltagare

                      Har fått hem hjulen nu. Var tvungen att sticka iväg och prova dem på bilen och jävlar vad bra det blev! Riktigt nöjd!

                      Blir bra med ABW breddarna när de kommer på!

                      #256960
                      emilboylarsson
                      Deltagare

                        Rullade ut han en sväng när jag skulle ha in mitt nyförvärv en stund i garaget. Tycker den börjar få lite attityd.





                        Här är en bild på den nya GTn. Trevlig vardagsbil i rätt fint skick faktiskt. Smidd motor, STI Type RA växellåda och drivlina, 3″dp och HKS 3″ avgas, JRM ECUtek och lite sånt. Går rätt bra, skapligt med mos i alla fall.

                        #256961
                        emilboylarsson
                        Deltagare

                          Har börjat hotta upp min GT som jag kör till vardags.

                          #256962
                          emilboylarsson
                          Deltagare

                            Å nej, den andra blir värre. Det är lite mer än bara motor i den.
                            Men visst, GTn är ball.

                            #257062
                            TommyToad
                            Deltagare

                              Har börjat hotta upp min GT som jag kör till vardags.

                              Är “fender flaresen” från ABW?

                              #256963
                              emilboylarsson
                              Deltagare

                                Är “fender flaresen” från ABW?

                                Yes

                                #257063
                                TommyToad
                                Deltagare

                                  Yes

                                  Tack!
                                  Är jag jobbig om jag frågar hur du fått dit dom sådär snyggt?

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 193 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.