• Detta ämne har 6 svar, 5,336 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år sedan av Börjesson.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31882
    Börjesson
    Deltagare

      Tja! Ny här men har mekar Subaru i ett par år. Har haft en projekttråden på ett annat forum å tänkte att ja skulle slänga upp det även här 🙂 för att se riktigt gamla inlägg så km man ju hå in och titta på denna länken : http://swesubaru.forum24.se/swesubaru-about976.html

      I höstas fick jag tag i en Legacy som endast rullat 9500 mil. Bytte lmm, tankrör och nån lampa sen åkte jag å besiktiga. Efter att den blev godkänd så kom jag till själva tanken me bilen, att köra offroad 😀

      Det kommer bli höjning, terrängdäck, extraljus, LED ljus, militärgrön lack?, vinsch? takräcke och annat smått 🙂

      [/url]

      Jag kopierar från ett annat forum.

      Fick bågen lackerad och monterad. 🙂 Efter det så började jag lite med extraljus montering. Har ju lite dilemman med var man ska sätta alla arbetsljus för att dom ska lysa bra och inte lysa in i bilen/på motorhuven osv, en ide är att ett ska sitta nånstans på sidobackspeglarna typ. Sen så gick ja även lös med tigersågen i fronten och tog en gammel Aludurk å bocka till som hasplåt 🙂

      Interiör.

      Frontbågen lackad å dit monterad.

      Testar en polare reservhjul. Här ser man även hasplåten. Det ska bli hasplåt ända bak till vxllådan är det tänkt sen när bilen är hjöd.

      Helhetsbild

      Kan bli fränt!

      Hasplåt 🙂

      Update:

      Har inte uppdaterat nått på sistone men det har hänt en del. Höjningsatsen är tillverkad och monterad.

      Så här blev det.

      I måndags la jag iväg en beställning på 4 st däck.

      205/70-15

      För att få dem att sitta bättre och bredda på bilen så har jag centrumvänt ett par plåtfälgar.

      Uppdate:

      Nu börjar de hända saker. Fick vinschen i förra veckan så den har blivit monterad 🙂

      Kapade lite i fronten så de inte tar i när man kör i skogen 🙂

      Update:

      Har satt en balk mellan rambenen fram och sen monterat winschen i den. har dragit upp både min och polarens bil så det verkar hålla rätt bra 🙂

      Liten update.

      Va ute å nästan körde fast häromdagen.

      Kofångaren lossade så den fick en tillfällig lösning så ja kom till garaget 🙂

      Fanns inget som va bärande där 🙂

      Skruvat ihop ett snöblad. Ska bli skojj å testa när de blir lite snö:)

      Lite färg.

      Update!

      Fixat vidare lite på snöbladet 🙂 Lite lampor mm

      Bilder på höjningssatserna här.

      Update:

      Har hänt en del. Gjort en karosshöjning på 50mm efter att ja hitta en rostskada i bakvagnen. Monterat snorkel och köpot lite nytt ljus.

      Igår kväll så fick den äntligen stå på egna hjul igen efter att ha hängt på liften i nästan 3 veckor. Karosshöjd 50mm och sen har jag bytt ut höjningen på fjäderbenstornen mot några som är 50mm längre, så nu är den höjd lite mer än 140 mm. Fick 36-40 cm till tröskel och 30cm till bak och framvagn. Har lånat och testar med 30 tummare istället för 27 tummarna jag hade innan. BRUTAL!!!! Nu blir det garaget och slänga ihop det sista i bakvagnen å banka lite i hjulhuset fram och sen testa 🙂

      Karosshöjning med 50mm Alukloss till vxllådsfäste 🙂

      Byggde mig en snorkel också 🙂

      haha.

      Blev en sån här me 🙂

      En polare var och köpte nya däck till sin honda. Dem va lite stora så jag testade dem på min bil istället. 30 tummare ist för mina 27er som ser exakt likadanna ut fast mindre och smalare.

      30″

      [/img]

      #265258
      LegacyLarsa
      Keymaster

        Häftigt bygge! d—0.o—b

        /Larsa

        #265259
        TomK
        Deltagare

          Fan va fräsigt! 😀

          #265261
          Börjesson
          Deltagare

            Tack! 🙂 allt är kopierat från annat forum så de kanske är lite rörigt. Dem sista bilderna är tagna i fredags 🙂 Har lite fler bilder från igår som ja ska slänga upp ikväll 🙂

            #265262
            Börjesson
            Deltagare

              Så här ska en subaru se ut! 😛

              Så här kan det se ut när man sänker ner motorpaketet 🙂

              Här är en bild innan Karosshöjning

              #265260
              Grovsnus
              Deltagare

                Sjukt fräckt projekt du har!

                SSC #1596
                Oyp_Oyp

                #265263
                Börjesson
                Deltagare

                  Efter en riktigt rolig och lyckad dag i skövde på Terräng touringen så är man tillbaka hemma 🙂

                  Lite bilder och även två filmer.

                  https://www.youtube.com/watch?v=oJtyLylDPLs

                  https://www.youtube.com/watch?v=pTY_zexXjTU

                  Omlackat. Även polarens bil är med. Vi har stress mekat hela veckan för att få klar den också 🙂

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.