• Detta ämne har 356 svar, 34,234 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år sedan av Fladric.
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 357 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #284863
    Igge
    Deltagare

      Kul att följa 🙂

      #284600
      Kvarnis
      Deltagare

        Blir fint de 🙂

        #284658
        Fladric
        Deltagare

          Tack! Ja jag hoppas det 🙂 ska stoppa dit mina 810 cc spridare så jag inte blir utan soppa. Ska även skaffa en DW200 pump så klarar jag E85 i framtiden också 🙂

          Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

          #284602
          Kvarnis
          Deltagare

            Ja lika bra att fixa så mycket som möjligt innan mappning:)

            #284663
            Fladric
            Deltagare

              Ja lika bra att fixa så mycket som möjligt innan mappning:)

              Ja jag tänker så jag med 🙂 får se hur mycker jag hinner också!

              Funderar av och till på att byta till en annan växellåda då den som sitter där är en helt original 5-växlad låda… Har en låda på G som kan bli kul 🙂

              Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

              #284664
              Fladric
              Deltagare

                Hallå igen!

                Veckan har passerat och jag inte lyckats vara i garaget så mycket som jag tänkt mig… Har iaf lyckats inse att växellänkaget som satt i bilen var väldigt nött i lagringen till kulleden så bestämde att byta ut hela länkaget. Använde ett jag hade liggande och bytte bussningar på det 🙂

                Fick hem ett paket från England med de delar jag beställde, trevligt!

                Bytte bultarna till framvagnsbryggan som blivit skadade när den var lös:

                Sen har jag en väldigt rolig nyhet, har lagt handpenning på en Samsonas dogbox i en 6-växlad låda med DCCD 😀 bestämde att det är lika bra att ha en riktig låda från början 🙂 blir levererad till Sundsvall den 16 december när jag är nere och mappar bilen! Kommer nog byta den innan första tävlingen… Den nya lådan har en utväxling till bakaxeln på 3.9 så måste byta pinjong och kronhjul på diffen som jag har nu, plockar från en sugmotorbil jag har stående som ska ha rätt utväxling. Mellanaxeln kommer jag använda en från en automatväxlad gen 1 Legacy, har rätt längd och splines mot den 6-växlade 🙂

                Det var allt för ikväll, på återseende!

                #284584
                LegacyLarsa
                Keymaster

                  Ett bra beslut, då de 5-petade lådorna inte håller för så mycket, lyckades rensa tvåans drev, på min första legacy turbo, men det är sisådär en 16-17 årsen..

                  Har en jdm 6 petare som ska i min när den blivit hopmonterad..

                  /Larsa

                  #284665
                  Fladric
                  Deltagare

                    Ett bra beslut, då de 5-petade lådorna inte håller för så mycket, lyckades rensa tvåans drev, på min första legacy turbo, men det är sisådär en 16-17 årsen..

                    Har en jdm 6 petare som ska i min när den blivit hopmonterad..

                    /Larsa

                    Var nästan oundvikligt 😉 lådan har Grupp-N utväxling så den är rätt nära JDM 6-pet vill jag minnas 🙂

                    #284603
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      Grupp N är nog helt perfekt i skogen.
                      Standard utv måste vara lite jobbigt, då lägena kanske är lite långa i bland

                      #284659
                      Fladric
                      Deltagare

                        Grupp N är nog helt perfekt i skogen.
                        Standard utv måste vara lite jobbigt, då lägena kanske är lite långa i bland

                        Det tänker jag mig också 🙂

                        Ska ta mig en funderare på DCCD-styrning också… Antingen skaffar jag mig en MapDCCD eller så gör jag bara en enkel brytare så diffen antingen är öppen eller låst 🙂 i båda fallen kopplas handbromsen in så den öppnar diffen när man drar i handbromsen!

                        Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

                        #284666
                        Fladric
                        Deltagare

                          Fick äntligen hämta ut min IC idag från Dynotech, DHL hade lyckats tappa bort den…
                          Passade på att köpa en Innovate MTX-L samt lite andra givare såsom insugstempgivare samt MAP-sensor 🙂

                          Hämtar ut rör till IC-systemet imorgon så blir att börjar klura på det under morgondagen 🙂

                          #284667
                          Fladric
                          Deltagare

                            Ikväll har jag fått ett antal timmar i garaget, var behövligt! Fick även hämta ut tryckrören så nu kan bygget börja på allvar. Åstadkom hyfsat mycket faktiskt 🙂 Borrade bort punktsvetaar och fick bort steget i fronten till övre kylarbalken för att rymma IC:n innanför karossen 🙂 ställde dit den och la några av tryckrören där jag vill ha dem, ser ut att funka bara fint!

                            Bestämde mig för att byta kamrem när jag lika hade kylare borta, visade sig ta längre tid än jag hade hoppats! Två av bultarna till kamremskåpan hade rostat fast så fick såga av dem för hand… Fick lös dem tillslut men insåg då att jag inte hade någon mutterdragare att få lös remhjulet med! Försökte lägga i en växel och bromsa fast den men drivlinan flaxade så mycket så fick den aldrig att släppa. Fick bli morgondagens bekymmer, ska låna mig en mutterdragare och köra ett nytt försök. Mycket plats i fronten utan steget till övre kylarbalken iaf 🙂

                            Hämtade även ut en uppsättning 17″ Speedline ST2 från bussgods 😀 riktigt snygga och tidsenliga 🙂

                            Ska skaffa bättre bilder på dem sen när bilen står på marken.
                            Nya tag imorgon, känns att det var ett tag sen man skruvade innan jag köpte rallybilen men börja sakta men säkert få upp tempot igen 🙂

                            #284668
                            Fladric
                            Deltagare

                              Hej!

                              Har varit tyst ett tag men har varit i garaget av och till 🙂

                              Har monterat tillbaka växelelänkaget med några nya bussningar (kommer ju ändå måste byta det när jag får hem dogboxen) så bilen går att köra. Har bytt motorfästena till Hardrace-motorfästen som jag hade liggande. Kommer nog förmodligen stoppa dit Hardrace växellådsfästet jag har liggande också, även om jag måste byta det när jag byter låda 🙂

                              Slutförde kamremsbytet efter lite strul med olika längder på bultar. Byggde om spännaren till den nyare versionen som sitter på t.ex. EJ205-motorn i en GT 🙂 Är en uppdaterad spännare, se skillnad bild 1 och 2 🙂

                              För att byta till den nya versionen behöver man byta ett fäste som sitter bakom spännaren, hade ett liggande sen tidigare 🙂

                              Bytte även vattenpumpen när jag liks höll på.

                              Har även hållit på med styrsystemet och kabelhärvan. Återanvänder original kabelhärva så långt som möjligt när jag kopplar in de givare jag behöver. MAP-sensor och laddtrycksstyrning kommer sitta på samma ställe som original och använda samma kablage. IAT hade jag tänkt utnyttja MAF-kablaget men har insett att den ingången inte på ett enkelt sätt kan utnyttjas som en temp-ingång så kommer dra ny kabel till IAT:en från utbyggnadshärvan 🙂

                              En lite sneakpeak bakom instrumenteringen, ett riktigt råttbo!

                              Ikväll tänker jag ge mig på FMIC-systemet, nu när kamrem och det mesta i fronten är klart. På återseende!

                              #284604
                              Kvarnis
                              Deltagare

                                Snyggt, blir bra det där 🙂

                                #284669
                                Fladric
                                Deltagare

                                  Snyggt, blir bra det där 🙂

                                  Tackar! Ja jag tror det jag med 🙂 Har som mål att få IC-systemet svetsat i början av nästa vecka så ikväll blir det en attack på det, blev fortsatt el-dragning igår! Har gjort det mesta av elen nu, det som är kvar har jag en plan för så det ska bara kopplas in. Saknar kabelskor samt att min lödpenna är spårlöst borta så hann inte klart som jag hade hoppats 🙂

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 357 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.