- Detta ämne har 356 svar, 34,234 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år sedan av Fladric.
-
FörfattareInlägg
-
14 november, 2016 kl. 19:54 #284863IggeDeltagare
Kul att följa 🙂
15 november, 2016 kl. 10:35 #284600KvarnisDeltagareBlir fint de 🙂
15 november, 2016 kl. 10:46 #284658FladricDeltagareTack! Ja jag hoppas det 🙂 ska stoppa dit mina 810 cc spridare så jag inte blir utan soppa. Ska även skaffa en DW200 pump så klarar jag E85 i framtiden också 🙂
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
15 november, 2016 kl. 20:38 #284602KvarnisDeltagareJa lika bra att fixa så mycket som möjligt innan mappning:)
17 november, 2016 kl. 10:51 #284663FladricDeltagareJa lika bra att fixa så mycket som möjligt innan mappning:)
Ja jag tänker så jag med 🙂 får se hur mycker jag hinner också!
Funderar av och till på att byta till en annan växellåda då den som sitter där är en helt original 5-växlad låda… Har en låda på G som kan bli kul 🙂
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
20 november, 2016 kl. 22:55 #284664FladricDeltagareHallå igen!
Veckan har passerat och jag inte lyckats vara i garaget så mycket som jag tänkt mig… Har iaf lyckats inse att växellänkaget som satt i bilen var väldigt nött i lagringen till kulleden så bestämde att byta ut hela länkaget. Använde ett jag hade liggande och bytte bussningar på det 🙂
Fick hem ett paket från England med de delar jag beställde, trevligt!
Bytte bultarna till framvagnsbryggan som blivit skadade när den var lös:
Sen har jag en väldigt rolig nyhet, har lagt handpenning på en Samsonas dogbox i en 6-växlad låda med DCCD 😀 bestämde att det är lika bra att ha en riktig låda från början 🙂 blir levererad till Sundsvall den 16 december när jag är nere och mappar bilen! Kommer nog byta den innan första tävlingen… Den nya lådan har en utväxling till bakaxeln på 3.9 så måste byta pinjong och kronhjul på diffen som jag har nu, plockar från en sugmotorbil jag har stående som ska ha rätt utväxling. Mellanaxeln kommer jag använda en från en automatväxlad gen 1 Legacy, har rätt längd och splines mot den 6-växlade 🙂
Det var allt för ikväll, på återseende!
21 november, 2016 kl. 21:34 #284584LegacyLarsaKeymasterEtt bra beslut, då de 5-petade lådorna inte håller för så mycket, lyckades rensa tvåans drev, på min första legacy turbo, men det är sisådär en 16-17 årsen..
Har en jdm 6 petare som ska i min när den blivit hopmonterad..
/Larsa
21 november, 2016 kl. 22:07 #284665FladricDeltagareEtt bra beslut, då de 5-petade lådorna inte håller för så mycket, lyckades rensa tvåans drev, på min första legacy turbo, men det är sisådär en 16-17 årsen..
Har en jdm 6 petare som ska i min när den blivit hopmonterad..
/Larsa
Var nästan oundvikligt 😉 lådan har Grupp-N utväxling så den är rätt nära JDM 6-pet vill jag minnas 🙂
22 november, 2016 kl. 07:15 #284603KvarnisDeltagareGrupp N är nog helt perfekt i skogen.
Standard utv måste vara lite jobbigt, då lägena kanske är lite långa i bland22 november, 2016 kl. 07:56 #284659FladricDeltagareGrupp N är nog helt perfekt i skogen.
Standard utv måste vara lite jobbigt, då lägena kanske är lite långa i blandDet tänker jag mig också 🙂
Ska ta mig en funderare på DCCD-styrning också… Antingen skaffar jag mig en MapDCCD eller så gör jag bara en enkel brytare så diffen antingen är öppen eller låst 🙂 i båda fallen kopplas handbromsen in så den öppnar diffen när man drar i handbromsen!
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
22 november, 2016 kl. 22:22 #284666FladricDeltagare23 november, 2016 kl. 22:26 #284667FladricDeltagareIkväll har jag fått ett antal timmar i garaget, var behövligt! Fick även hämta ut tryckrören så nu kan bygget börja på allvar. Åstadkom hyfsat mycket faktiskt 🙂 Borrade bort punktsvetaar och fick bort steget i fronten till övre kylarbalken för att rymma IC:n innanför karossen 🙂 ställde dit den och la några av tryckrören där jag vill ha dem, ser ut att funka bara fint!
Bestämde mig för att byta kamrem när jag lika hade kylare borta, visade sig ta längre tid än jag hade hoppats! Två av bultarna till kamremskåpan hade rostat fast så fick såga av dem för hand… Fick lös dem tillslut men insåg då att jag inte hade någon mutterdragare att få lös remhjulet med! Försökte lägga i en växel och bromsa fast den men drivlinan flaxade så mycket så fick den aldrig att släppa. Fick bli morgondagens bekymmer, ska låna mig en mutterdragare och köra ett nytt försök. Mycket plats i fronten utan steget till övre kylarbalken iaf 🙂
Hämtade även ut en uppsättning 17″ Speedline ST2 från bussgods 😀 riktigt snygga och tidsenliga 🙂
Ska skaffa bättre bilder på dem sen när bilen står på marken.
Nya tag imorgon, känns att det var ett tag sen man skruvade innan jag köpte rallybilen men börja sakta men säkert få upp tempot igen 🙂29 november, 2016 kl. 12:15 #284668FladricDeltagareHej!
Har varit tyst ett tag men har varit i garaget av och till 🙂
Har monterat tillbaka växelelänkaget med några nya bussningar (kommer ju ändå måste byta det när jag får hem dogboxen) så bilen går att köra. Har bytt motorfästena till Hardrace-motorfästen som jag hade liggande. Kommer nog förmodligen stoppa dit Hardrace växellådsfästet jag har liggande också, även om jag måste byta det när jag byter låda 🙂
Slutförde kamremsbytet efter lite strul med olika längder på bultar. Byggde om spännaren till den nyare versionen som sitter på t.ex. EJ205-motorn i en GT 🙂 Är en uppdaterad spännare, se skillnad bild 1 och 2 🙂
För att byta till den nya versionen behöver man byta ett fäste som sitter bakom spännaren, hade ett liggande sen tidigare 🙂
Bytte även vattenpumpen när jag liks höll på.
Har även hållit på med styrsystemet och kabelhärvan. Återanvänder original kabelhärva så långt som möjligt när jag kopplar in de givare jag behöver. MAP-sensor och laddtrycksstyrning kommer sitta på samma ställe som original och använda samma kablage. IAT hade jag tänkt utnyttja MAF-kablaget men har insett att den ingången inte på ett enkelt sätt kan utnyttjas som en temp-ingång så kommer dra ny kabel till IAT:en från utbyggnadshärvan 🙂
En lite sneakpeak bakom instrumenteringen, ett riktigt råttbo!
Ikväll tänker jag ge mig på FMIC-systemet, nu när kamrem och det mesta i fronten är klart. På återseende!
30 november, 2016 kl. 12:55 #284604KvarnisDeltagareSnyggt, blir bra det där 🙂
30 november, 2016 kl. 12:59 #284669FladricDeltagareSnyggt, blir bra det där 🙂
Tackar! Ja jag tror det jag med 🙂 Har som mål att få IC-systemet svetsat i början av nästa vecka så ikväll blir det en attack på det, blev fortsatt el-dragning igår! Har gjort det mesta av elen nu, det som är kvar har jag en plan för så det ska bara kopplas in. Saknar kabelskor samt att min lödpenna är spårlöst borta så hann inte klart som jag hade hoppats 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.