- Detta ämne har 9 svar, 2,783 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av Vurpan.
-
FörfattareInlägg
-
9 juli, 2012 kl. 14:54 #28729VurpanDeltagare
Är det ngn som kan svara på om det är samma automatlåda i SVX:en som i Legacy ?
10 juli, 2012 kl. 17:18 #245337KvarnisDeltagareGanska säker på att så inte är fallet.
10 juli, 2012 kl. 20:07 #245341AnderssonDeltagareRing Tommy Nilssons bil i Vinslöv han har en och det inte han vet om Subaru det vet ingen.
11 juli, 2012 kl. 05:43 #245342VurpanDeltagareTack,honom hade jag nästan glömt. Har varit där med min Sti för ett par år sedan.
Jag har verskstadshandböckerna både på SVX:en och Legacyn men får inte fram om det är samma hus. Innanmätet är exakt samma enligt ett amerikanskt forum.11 juli, 2012 kl. 09:11 #245338KvarnisDeltagareHusen är nog hyfsat lika, men utväxling skiljer med stor snolikhet.
Min Svx låda har 3.7 i slutväxel bla. Finns även 4.114 juli, 2012 kl. 20:02 #245343VurpanDeltagareOkej. Du har alltså också en SVX!Roligt. Och inga problem med lådan som tex dåligt oljetryck o dylikt? Om man ska renovera den vet du var ? Bilen har gått 17000 mil och ska man riva ner den för att byta packningen till pumpen eller kanske hela pumpen så kanske man ska fundera på att renovera. Har du separat oljekylare till lådan?
Tacksam för alla tips! Bilen är inkopt till rätt pengar och i mkt bra skick förutom lådan…
Hälsn Gunnar
Ps. Var det inte du som var rätt akriv på Imprezaklubbens Forum?
I så fall har vi pratats vid en del innan. Har även en Legacy Turbo.en STI -08 och en Gt-00.16 juli, 2012 kl. 08:07 #245339KvarnisDeltagareOkej. Du har alltså också en SVX!Roligt. Och inga problem med lådan som tex dåligt oljetryck o dylikt? Om man ska renovera den vet du var ? Bilen har gått 17000 mil och ska man riva ner den för att byta packningen till pumpen eller kanske hela pumpen så kanske man ska fundera på att renovera. Har du separat oljekylare till lådan?
Tacksam för alla tips! Bilen är inkopt till rätt pengar och i mkt bra skick förutom lådan…
Hälsn Gunnar
Ps. Var det inte du som var rätt akriv på Imprezaklubbens Forum?
I så fall har vi pratats vid en del innan. Har även en Legacy Turbo.en STI -08 och en Gt-00.Hej
Jo jag har varit hyfsat aktiv genom åren, har ingen SVX, bara lådan som är ombyggd av Rigoli för dragracing 🙂
Det sitter en separat oljekylkare i denna låda,+ transbrake 2/4wd om koppling m.m 😀
Den är inte så orginal längre sas 😉 😀18 juli, 2012 kl. 19:15 #245344VurpanDeltagareKänner du ngn som är kompetent nog att renovera en SVX låda?
21 juli, 2012 kl. 09:10 #245340KvarnisDeltagareNja, inte vad jag vet…autolådor är ju lite speciellt…
SKa ju finnas nån i Härnösands trakten som är hejare på auto lådor, som fixar till många racing bilar kommar dock f-n inte i håg vad han hette, ska kolla till veckan om någon jobbet kommer i håg.21 juli, 2012 kl. 20:53 #245345VurpanDeltagareHar mailet Tommy Nilsson i Vinslöv ochkså men dom har nog semester. Tacksam för alla tips. Bilen är värd att kosta på lite . En underbar bil att köra och jag har den till rätt pengar.
Till ngt helt annat: jag har köpt på mig ett litet reservdelslager från en nerlagd Subaruhandlare. Han har listat alla reservdelsnummer men det är ett skitjobb att googla på varje enskilt nummer. Mest ryska träffar… Finns det ngn site som bara handlarna har tillgång till. Tänkte lägga ut det jag inte ska ha själv.Hälsning Gunnar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.