Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #28729
    Vurpan
    Deltagare

      Är det ngn som kan svara på om det är samma automatlåda i SVX:en som i Legacy ?

      #245337
      Kvarnis
      Deltagare

        Ganska säker på att så inte är fallet.

        #245341
        Andersson
        Deltagare

          Ring Tommy Nilssons bil i Vinslöv han har en och det inte han vet om Subaru det vet ingen.

          #245342
          Vurpan
          Deltagare

            Tack,honom hade jag nästan glömt. Har varit där med min Sti för ett par år sedan.
            Jag har verskstadshandböckerna både på SVX:en och Legacyn men får inte fram om det är samma hus. Innanmätet är exakt samma enligt ett amerikanskt forum.

            #245338
            Kvarnis
            Deltagare

              Husen är nog hyfsat lika, men utväxling skiljer med stor snolikhet.
              Min Svx låda har 3.7 i slutväxel bla. Finns även 4.1

              #245343
              Vurpan
              Deltagare

                Okej. Du har alltså också en SVX!Roligt. Och inga problem med lådan som tex dåligt oljetryck o dylikt? Om man ska renovera den vet du var ? Bilen har gått 17000 mil och ska man riva ner den för att byta packningen till pumpen eller kanske hela pumpen så kanske man ska fundera på att renovera. Har du separat oljekylare till lådan?
                Tacksam för alla tips! Bilen är inkopt till rätt pengar och i mkt bra skick förutom lådan…
                Hälsn Gunnar
                Ps. Var det inte du som var rätt akriv på Imprezaklubbens Forum?
                I så fall har vi pratats vid en del innan. Har även en Legacy Turbo.en STI -08 och en Gt-00.

                #245339
                Kvarnis
                Deltagare

                  Okej. Du har alltså också en SVX!Roligt. Och inga problem med lådan som tex dåligt oljetryck o dylikt? Om man ska renovera den vet du var ? Bilen har gått 17000 mil och ska man riva ner den för att byta packningen till pumpen eller kanske hela pumpen så kanske man ska fundera på att renovera. Har du separat oljekylare till lådan?
                  Tacksam för alla tips! Bilen är inkopt till rätt pengar och i mkt bra skick förutom lådan…
                  Hälsn Gunnar
                  Ps. Var det inte du som var rätt akriv på Imprezaklubbens Forum?
                  I så fall har vi pratats vid en del innan. Har även en Legacy Turbo.en STI -08 och en Gt-00.

                  Hej

                  Jo jag har varit hyfsat aktiv genom åren, har ingen SVX, bara lådan som är ombyggd av Rigoli för dragracing 🙂

                  Det sitter en separat oljekylkare i denna låda,+ transbrake 2/4wd om koppling m.m 😀
                  Den är inte så orginal längre sas 😉 😀

                  #245344
                  Vurpan
                  Deltagare

                    Känner du ngn som är kompetent nog att renovera en SVX låda?

                    #245340
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      Nja, inte vad jag vet…autolådor är ju lite speciellt…
                      SKa ju finnas nån i Härnösands trakten som är hejare på auto lådor, som fixar till många racing bilar kommar dock f-n inte i håg vad han hette, ska kolla till veckan om någon jobbet kommer i håg.

                      #245345
                      Vurpan
                      Deltagare

                        Har mailet Tommy Nilsson i Vinslöv ochkså men dom har nog semester. Tacksam för alla tips. Bilen är värd att kosta på lite . En underbar bil att köra och jag har den till rätt pengar.
                        Till ngt helt annat: jag har köpt på mig ett litet reservdelslager från en nerlagd Subaruhandlare. Han har listat alla reservdelsnummer men det är ett skitjobb att googla på varje enskilt nummer. Mest ryska träffar… Finns det ngn site som bara handlarna har tillgång till. Tänkte lägga ut det jag inte ska ha själv.

                        Hälsning Gunnar

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.