SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor TC’s kona – svaj!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2219
    Strat
    Deltagare

    Ventilen är beställd. Det var inga stora summor 😉 Det funkar ju bra för folk i uk så jag gör ett försök.

    Tommgång vid kallstart blev väldigt ojämn efter konan också. Åker upp på 1500 varv och sen ner, och upp… Då den är varm märks inget av det.

    #50369
    Strat
    Deltagare

    Ventilen fanns tom på lager hos festo sthlm. Monterat och den funkar helt som väntat. Kunde successivt skruva mig upp mot önskat laddtryck 🙂 Kan lägga ut en bild sen.

    Men… Samma ryck är kvar x( Läckage i ic rören? När jag laddar fullt hörs ibland “paff” ljud, ungefär som när man slår på en pappkartong, typ 😉 Trycket skjuter i höjden för en hundradel, och jag får en konstig min i ansiktet 😮 ;(

    En loggning kanske skulle va bra?

    Konstigt att det kom efter konan monterades… :+

    #50370
    Strat
    Deltagare

    Jag fortsätter min monolog 🙂

    Testade att koppla ihop dom svarta under ratten, men inga felkoder kom. Den tyckte att allt var frid och fröjd.

    Nån som vet var man kan köpa insatsen till MAF enheten? Man ska ju tydligen inte behöva köpa hela grunkan…

    #50380
    Practos
    Deltagare

    >Jag fortsätter min monolog 🙂
    >
    >Testade att koppla ihop dom svarta under ratten, men inga
    >felkoder kom. Den tyckte att allt var frid och fröjd.
    >
    >Nån som vet var man kan köpa insatsen till MAF enheten? Man
    >ska ju tydligen inte behöva köpa hela grunkan…

    prova furstenhof, de verkade ha i lager när jag ringde
    mvh/Henrik

    #50371
    Strat
    Deltagare

    Åker till Fürstenhoff imorgon bitti. De skulle ha 1500:- för en lmm i alla fall… Läst att det går att få tag i för typ $50 ?

    Skrället måste ju börja funka ordentligt snart ;(

    #50384
    ADDE.H
    Deltagare

    >Aha, du med radius fälgarna? 🙂

    Japp!

    /Adde

    #50383
    ADDE.H
    Deltagare

    >Ptja, sa han nåt namn? Långhårig, hade haft svart wrx,
    >pratade ihärdigt? 😉
    >
    >Edit: Sen vet vi väl alla att du inte åker helt original? 😉
    >:D
    Det var gregor!Var själv där för en service.

    /Adde

    #50374
    Strat
    Deltagare

    Aha, du med radius fälgarna? 🙂

    #50379
    ExOrdis
    Deltagare

    >>Gött Claes!
    >>
    >>Fullt ös med TEK2 nu då?
    >>Jag vill gärna göra om en maxbelastningloggning i “lilla”
    >>backen
    >>om du vill.
    >>Kanske en omgång (10%) Toluen nu oxå… }(
    >
    >Absolut! Till helgen? Nästa vecka? 😀

    Till helgen kan funka, lördag kväll eller söndag?

    #50378
    ExOrdis
    Deltagare

    Gött Claes!

    Fullt ös med TEK2 nu då?
    Jag vill gärna göra om en maxbelastningloggning i “lilla” backen
    om du vill.
    Kanske en omgång (10%) Toluen nu oxå… }(

    #50376
    ExOrdis
    Deltagare

    Helt rätt, därför får man välja närmaste tiondel med minimalt svaj en kall dag.
    Eventuellt så konfräser man någon hundradel eller så… 😉

    #50375
    Strat
    Deltagare

    >Gött Claes!
    >
    >Fullt ös med TEK2 nu då?
    >Jag vill gärna göra om en maxbelastningloggning i “lilla”
    >backen
    >om du vill.
    >Kanske en omgång (10%) Toluen nu oxå… }(

    Absolut! Till helgen? Nästa vecka? 😀

    #50377
    ExOrdis
    Deltagare

    Orginal GT = 1,15mm

    Anledningen till att trycket sänks är att utflödeshastigheten ur reglersystemet inte ändras. Jag kan visa dig vid tillfälle.

    Jag är tveksam till reglerventilen, då dessa oftast har negativ inverkan på flödet. Svajjet uppstår ju på grund av att reglersystemet är för långsamt i relationen fysiskt tryck och elektrisk reglering. Delar av sekunder i fördröjning räcker för att det ska hamna i osynk = obra.

    Om den inte är dyr så kan du ju testa att ersätta restriktorn med den.

    Givetvis med överinseende via Delta dash! Då får du även svar på frågan om din MAF-sensor bråkar.

    #50368
    Strat
    Deltagare

    Ok. Men vad tror du om en
    http://catalog.festo.com/enu/asp/DefaultEAprodukt.asp?ID=151216&L=001 ? Måste ju vara klockren. Har mailat svenska festo med förfrågan.

    Den jag fick av dig senast var väl 1.25mm? Original 1.2mm på en 99:a?

    Sen får någon gärna förklara för mig varför (det stabila) laddtrycket faktiskt ändras när man byter restriktor… Att hastigheten ändras är ju ganska självklart, men till slut borde man ju nå samma tryck?

    #50367
    Strat
    Deltagare

    Flow control valve… Hittade på scoobynet:

    http://www.scoobynet.co.uk/bbs/thread.asp?ThreadID=56487

    Nån som kör med en liknande kontroll här? Enligt mr Banks är tydligen 0.1 mm steg för stora!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.