- Detta ämne har 19 svar, 1,273 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av Strat.
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2003 kl. 07:57 #2219StratDeltagare
Ventilen är beställd. Det var inga stora summor 😉 Det funkar ju bra för folk i uk så jag gör ett försök.
Tommgång vid kallstart blev väldigt ojämn efter konan också. Åker upp på 1500 varv och sen ner, och upp… Då den är varm märks inget av det.
5 augusti, 2003 kl. 18:16 #50369StratDeltagareVentilen fanns tom på lager hos festo sthlm. Monterat och den funkar helt som väntat. Kunde successivt skruva mig upp mot önskat laddtryck 🙂 Kan lägga ut en bild sen.
Men… Samma ryck är kvar x( Läckage i ic rören? När jag laddar fullt hörs ibland “paff” ljud, ungefär som när man slår på en pappkartong, typ 😉 Trycket skjuter i höjden för en hundradel, och jag får en konstig min i ansiktet 😮 ;(
En loggning kanske skulle va bra?
Konstigt att det kom efter konan monterades… :+
6 augusti, 2003 kl. 10:36 #50370StratDeltagareJag fortsätter min monolog 🙂
Testade att koppla ihop dom svarta under ratten, men inga felkoder kom. Den tyckte att allt var frid och fröjd.
Nån som vet var man kan köpa insatsen till MAF enheten? Man ska ju tydligen inte behöva köpa hela grunkan…
6 augusti, 2003 kl. 11:54 #50380PractosDeltagare>Jag fortsätter min monolog 🙂
>
>Testade att koppla ihop dom svarta under ratten, men inga
>felkoder kom. Den tyckte att allt var frid och fröjd.
>
>Nån som vet var man kan köpa insatsen till MAF enheten? Man
>ska ju tydligen inte behöva köpa hela grunkan…prova furstenhof, de verkade ha i lager när jag ringde
mvh/Henrik6 augusti, 2003 kl. 15:54 #50371StratDeltagareÅker till Fürstenhoff imorgon bitti. De skulle ha 1500:- för en lmm i alla fall… Läst att det går att få tag i för typ $50 ?
Skrället måste ju börja funka ordentligt snart ;(
19 november, 2003 kl. 19:43 #50384ADDE.HDeltagare>Aha, du med radius fälgarna? 🙂
Japp!
/Adde
19 november, 2003 kl. 19:43 #50383ADDE.HDeltagare>Ptja, sa han nåt namn? Långhårig, hade haft svart wrx,
>pratade ihärdigt? 😉
>
>Edit: Sen vet vi väl alla att du inte åker helt original? 😉
>:D
Det var gregor!Var själv där för en service./Adde
19 november, 2003 kl. 19:43 #50374StratDeltagareAha, du med radius fälgarna? 🙂
10 juni, 2004 kl. 18:40 #50379ExOrdisDeltagare>>Gött Claes!
>>
>>Fullt ös med TEK2 nu då?
>>Jag vill gärna göra om en maxbelastningloggning i “lilla”
>>backen
>>om du vill.
>>Kanske en omgång (10%) Toluen nu oxå… }(
>
>Absolut! Till helgen? Nästa vecka? 😀Till helgen kan funka, lördag kväll eller söndag?
10 juni, 2004 kl. 18:40 #50378ExOrdisDeltagareGött Claes!
Fullt ös med TEK2 nu då?
Jag vill gärna göra om en maxbelastningloggning i “lilla” backen
om du vill.
Kanske en omgång (10%) Toluen nu oxå… }(10 juni, 2004 kl. 18:40 #50376ExOrdisDeltagareHelt rätt, därför får man välja närmaste tiondel med minimalt svaj en kall dag.
Eventuellt så konfräser man någon hundradel eller så… 😉10 juni, 2004 kl. 18:40 #50375StratDeltagare>Gött Claes!
>
>Fullt ös med TEK2 nu då?
>Jag vill gärna göra om en maxbelastningloggning i “lilla”
>backen
>om du vill.
>Kanske en omgång (10%) Toluen nu oxå… }(Absolut! Till helgen? Nästa vecka? 😀
10 juni, 2004 kl. 18:40 #50377ExOrdisDeltagareOrginal GT = 1,15mm
Anledningen till att trycket sänks är att utflödeshastigheten ur reglersystemet inte ändras. Jag kan visa dig vid tillfälle.
Jag är tveksam till reglerventilen, då dessa oftast har negativ inverkan på flödet. Svajjet uppstår ju på grund av att reglersystemet är för långsamt i relationen fysiskt tryck och elektrisk reglering. Delar av sekunder i fördröjning räcker för att det ska hamna i osynk = obra.
Om den inte är dyr så kan du ju testa att ersätta restriktorn med den.
Givetvis med överinseende via Delta dash! Då får du även svar på frågan om din MAF-sensor bråkar.
10 juni, 2004 kl. 18:40 #50368StratDeltagareOk. Men vad tror du om en
http://catalog.festo.com/enu/asp/DefaultEAprodukt.asp?ID=151216&L=001 ? Måste ju vara klockren. Har mailat svenska festo med förfrågan.Den jag fick av dig senast var väl 1.25mm? Original 1.2mm på en 99:a?
Sen får någon gärna förklara för mig varför (det stabila) laddtrycket faktiskt ändras när man byter restriktor… Att hastigheten ändras är ju ganska självklart, men till slut borde man ju nå samma tryck?
10 juni, 2004 kl. 18:40 #50367StratDeltagareFlow control valve… Hittade på scoobynet:
http://www.scoobynet.co.uk/bbs/thread.asp?ThreadID=56487
Nån som kör med en liknande kontroll här? Enligt mr Banks är tydligen 0.1 mm steg för stora!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.