- Detta ämne har 57 svar, 4,017 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 1 månad sedan av kelta.
-
FörfattareInlägg
-
24 maj, 2007 kl. 19:45 #194395MorkDeltagare
ja nu är powersuply’t bytt och pc’n lever igen. Vad fan är de med jänkare`? PSI, mapning på #### soppa snart hittar de väl på tum mått på volt och ampere med. Ag som lyckats glömma allt vad excel heter från min konsult tid !
Kelta ska din fruga ta min fula gröna colt så mappar vi lite på vägen ner till mantorp 😉
25 maj, 2007 kl. 08:12 #194348SecretAgentManDeltagare…och som vanligt kan jag inte nog understryka vikten av att det mappas in ordentligt.
Att det fungerar är inte samma sak som att det fungerar bra.
Inget ont menat, men det kostar kanske 4-5000:- att få det mappen injusterad till perfektion på Trollspeed, då plockas max ut (man ser på bänken vad som ger, och vad som inte ger mer också, vilket är nog så viktigt), och bilen går fortfarande säkert.
Det är ändå oerhört världsliga pengar i sammanhanget, så varför dumsnåla här?
/J
25 maj, 2007 kl. 08:12 #194345SecretAgentManDeltagare…och som vanligt kan jag inte nog understryka vikten av att det mappas in ordentligt.
Att det fungerar är inte samma sak som att det fungerar bra.
Inget ont menat, men det kostar kanske 4-5000:- att få det mappen injusterad till perfektion på Trollspeed, då plockas max ut (man ser på bänken vad som ger, och vad som inte ger mer också, vilket är nog så viktigt), och bilen går fortfarande säkert.
Det är ändå oerhört världsliga pengar i sammanhanget, så varför dumsnåla här?
/J
27 maj, 2007 kl. 14:06 #194377keltaDeltagareJodå
Trollsped skall fixa en mapp eller rättare sagt utbrytaren från Trolle tänkte jag skulle få fixa en trevlig mapp27 maj, 2007 kl. 14:06 #194384keltaDeltagareJodå
Trollsped skall fixa en mapp eller rättare sagt utbrytaren från Trolle tänkte jag skulle få fixa en trevlig mapp28 maj, 2007 kl. 19:32 #194368SPiKEDeltagareFrän bil The Plane fast den inte är mappad :7
Tar gärna en provtur till på Emmaboda när den är klar 🙂/H – Fick ETT kärringstopp med planet
28 maj, 2007 kl. 19:32 #194370SPiKEDeltagareFrän bil The Plane fast den inte är mappad :7
Tar gärna en provtur till på Emmaboda när den är klar 🙂/H – Fick ETT kärringstopp med planet
30 maj, 2007 kl. 11:08 #194391MorkDeltagare…och som vanligt kan jag inte nog understryka vikten av att det mappas in ordentligt.Att det fungerar är inte samma sak som att det fungerar bra.Inget ont menat, men det kostar kanske 4-5000:- att få det mappen injusterad till perfektion på Trollspeed, då plockas max ut (man ser på bänken vad som ger, och vad som inte ger mer också, vilket är nog så viktigt), och bilen går fortfarande säkert.Det är ändå oerhört världsliga pengar i sammanhanget, så varför dumsnåla här?/J
Du har helt rätt, Mappas ska hon, det är det minsta hon är värd efter Mantorp. Jag fick tillfälle att ratta runt henne några konternuerliga varv och fick lite känsla för vad hon har att ge med lite kärlek.
Var det Mackan som åkte med när jag gasa ur understyrningen med en hand på ratten och en plikttroget på växelspaken redo att kasta i 3:an med nålen på 7300 rpm ;(
30 maj, 2007 kl. 11:08 #194396MorkDeltagare…och som vanligt kan jag inte nog understryka vikten av att det mappas in ordentligt.Att det fungerar är inte samma sak som att det fungerar bra.Inget ont menat, men det kostar kanske 4-5000:- att få det mappen injusterad till perfektion på Trollspeed, då plockas max ut (man ser på bänken vad som ger, och vad som inte ger mer också, vilket är nog så viktigt), och bilen går fortfarande säkert.Det är ändå oerhört världsliga pengar i sammanhanget, så varför dumsnåla här?/J
Du har helt rätt, Mappas ska hon, det är det minsta hon är värd efter Mantorp. Jag fick tillfälle att ratta runt henne några konternuerliga varv och fick lite känsla för vad hon har att ge med lite kärlek.
Var det Mackan som åkte med när jag gasa ur understyrningen med en hand på ratten och en plikttroget på växelspaken redo att kasta i 3:an med nålen på 7300 rpm ;(
1 juni, 2007 kl. 07:51 #194373SnowmanDeltagare…och som vanligt kan jag inte nog understryka vikten av att det mappas in ordentligt.Att det fungerar är inte samma sak som att det fungerar bra.Inget ont menat, men det kostar kanske 4-5000:- att få det mappen injusterad till perfektion på Trollspeed, då plockas max ut (man ser på bänken vad som ger, och vad som inte ger mer också, vilket är nog så viktigt), och bilen går fortfarande säkert.Det är ändå oerhört världsliga pengar i sammanhanget, så varför dumsnåla här?/J
Du har helt rätt, Mappas ska hon, det är det minsta hon är värd efter Mantorp. Jag fick tillfälle att ratta runt henne några konternuerliga varv och fick lite känsla för vad hon har att ge med lite kärlek.Var det Mackan som åkte med när jag gasa ur understyrningen med en hand på ratten och en plikttroget på växelspaken redo att kasta i 3:an med nålen på 7300 rpm ;(
Hehehe… Jodå, jag kan intyga att det finns rejäl potential i Planet 🙂 Och, ja, jag åkte med när du helt avslappnat med ena handen på ratten o andra på växelspaken åkte på lite fint ställ i Parisern o maskin rytandes o smällandes bara ylade efter meeer 😀
Och räddningen som du pratar om tror jag, den var rätt fin den med, i “180-gradaren” innan start o mål, gick ju fin-fint att bara gaaasa upp henne på lite sladd ur understyrningen! Stabilt!
Iskallt!! hahaha! Tackar för den åkturen!
/Markus – vill åka klarmappat Plan 😛
1 juni, 2007 kl. 07:51 #194372SnowmanDeltagare…och som vanligt kan jag inte nog understryka vikten av att det mappas in ordentligt.Att det fungerar är inte samma sak som att det fungerar bra.Inget ont menat, men det kostar kanske 4-5000:- att få det mappen injusterad till perfektion på Trollspeed, då plockas max ut (man ser på bänken vad som ger, och vad som inte ger mer också, vilket är nog så viktigt), och bilen går fortfarande säkert.Det är ändå oerhört världsliga pengar i sammanhanget, så varför dumsnåla här?/J
Du har helt rätt, Mappas ska hon, det är det minsta hon är värd efter Mantorp. Jag fick tillfälle att ratta runt henne några konternuerliga varv och fick lite känsla för vad hon har att ge med lite kärlek.Var det Mackan som åkte med när jag gasa ur understyrningen med en hand på ratten och en plikttroget på växelspaken redo att kasta i 3:an med nålen på 7300 rpm ;(
Hehehe… Jodå, jag kan intyga att det finns rejäl potential i Planet 🙂 Och, ja, jag åkte med när du helt avslappnat med ena handen på ratten o andra på växelspaken åkte på lite fint ställ i Parisern o maskin rytandes o smällandes bara ylade efter meeer 😀
Och räddningen som du pratar om tror jag, den var rätt fin den med, i “180-gradaren” innan start o mål, gick ju fin-fint att bara gaaasa upp henne på lite sladd ur understyrningen! Stabilt!
Iskallt!! hahaha! Tackar för den åkturen!
/Markus – vill åka klarmappat Plan 😛
5 juli, 2007 kl. 20:10 #194385keltaDeltagareNu så e hon mappad av Per
Han vart inte riktigt nöjd med efekten
303 hp på hjulen
men de e jag fan vilken skillnad
}( }( }( }( }(
jag tror hans hästar e fullblod jämförbart med många andras5 juli, 2007 kl. 20:10 #194378keltaDeltagareNu så e hon mappad av Per
Han vart inte riktigt nöjd med efekten
303 hp på hjulen
men de e jag fan vilken skillnad
}( }( }( }( }(
jag tror hans hästar e fullblod jämförbart med många andras5 juli, 2007 kl. 20:55 #194355ManorDeltagareNu så e hon mappad av PerHan vart inte riktigt nöjd med efekten303 hp på hjulenmen de e jag fan vilken skillnad }( }( }( }( }( jag tror hans hästar e fullblod jämförbart med många andras
Satan i gatan…303hp på hjulen :7…när blir Per egentligen nöjd :o.
5 juli, 2007 kl. 20:55 #194354ManorDeltagareNu så e hon mappad av PerHan vart inte riktigt nöjd med efekten303 hp på hjulenmen de e jag fan vilken skillnad }( }( }( }( }( jag tror hans hästar e fullblod jämförbart med många andras
Satan i gatan…303hp på hjulen :7…när blir Per egentligen nöjd :o.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.