Visar 13 inlägg - 46 till 58 (av 58 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #194397
    Mork
    Deltagare

      Ja nu har man testat “the plane” lite.

      Kan lungt säja att hon gått från ett ryckigt flåsande på varvtalet mellan 6500 och 7300 till ett respektingivande vrid från 4700-5000 och upp till topp varv.

      Jag fullladda bara några gånger med intercoleerslang som stack (3 gånger) men nu kör jag henne med mer glädje på gasen.. underbart att driva ut ur hårnålskurvorna och ligga med laddning på runt 1 bar och vid första glimten av utgången ladda fullt. Attans så här skulle hon varit på mantorp tidigare i år 😉

      Idag mistänker jag att det finns lite att göra runt 3500-4000 där är det nått som inte känns riktigt.. ska nog pilla lite på tändningen och se om det ger nått. sen fick jag lite skrämselhicka då den 2-3 gånger ladda runt 2 bar, aj aj ska kolla apexin vad tusan det är som händer där och det var just runt 4000 rpm och full trottel hänger det ihop tros ?

      PS
      “Snowman”
      nu höll jag båda händerna på ratten då hon började drifta i 70 knyck 😉 ..

      DS

      Kelta hälsar E85 blir det nästa gång han hälsar på Per

      #194349
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Nej, inte pilla, prata med Per istället.

        Han sitter med knacklurar på och skruvar på tändningen av en anledning…

        /J

        #194346
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Nej, inte pilla, prata med Per istället.

          Han sitter med knacklurar på och skruvar på tändningen av en anledning…

          /J

          #194393
          Mork
          Deltagare

            Av samma anledning har vi hörlura i bilen vi med 😉 Samt hörselkåpor (finns det hörselkåpor för hundar ?))

            Hitta felet idag med laddtrycket.
            Vakumslangen till dumpen hadde gängat ur sig. Värmebeständig loctite nästa.

            Problemet runt 3250 rpm till 4000rpm består, men jag måste kolla lite mer på mappen innan jag uttalar mig. Men det känns som om tändningen inte riktigt stämmer där det liksom svara inte som det ska.

            Självklart ska Per konsulteras men jag vill ha lite mer kött på benen dvs få en liten uppfattning vad som händer just i det registret.
            Det är ju där man vill ligga och små pysa just en dag som denna då det regnat utav F-N och man vill få kontroll över bakvagnen 😉

            #194398
            Mork
            Deltagare

              Av samma anledning har vi hörlura i bilen vi med 😉 Samt hörselkåpor (finns det hörselkåpor för hundar ?))

              Hitta felet idag med laddtrycket.
              Vakumslangen till dumpen hadde gängat ur sig. Värmebeständig loctite nästa.

              Problemet runt 3250 rpm till 4000rpm består, men jag måste kolla lite mer på mappen innan jag uttalar mig. Men det känns som om tändningen inte riktigt stämmer där det liksom svara inte som det ska.

              Självklart ska Per konsulteras men jag vill ha lite mer kött på benen dvs få en liten uppfattning vad som händer just i det registret.
              Det är ju där man vill ligga och små pysa just en dag som denna då det regnat utav F-N och man vill få kontroll över bakvagnen 😉

              #194350
              SecretAgentMan
              Deltagare

                För det första skulle jag kanske inte förvänta mig att det svarar överdrivet med den turbon innan 4000. 🙂

                Vad menar du exakt, tvekar den fast du får laddtryck, eller är det att laddtrycket inte dyker upp? 🙂

                /J

                #194347
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  För det första skulle jag kanske inte förvänta mig att det svarar överdrivet med den turbon innan 4000. 🙂

                  Vad menar du exakt, tvekar den fast du får laddtryck, eller är det att laddtrycket inte dyker upp? 🙂

                  /J

                  #194387
                  kelta
                  Deltagare

                    Jag kan försöka förklara lite 😛
                    jo då turbon spolar upp får inte så mycke hjälp under 4000
                    men de e som om bilen tvekar lite vid dom varvtalen
                    inte för att jag förväntar mig vrid men lite enklare att kliva upp till 4000 skall det vara

                    #194380
                    kelta
                    Deltagare

                      Jag kan försöka förklara lite 😛
                      jo då turbon spolar upp får inte så mycke hjälp under 4000
                      men de e som om bilen tvekar lite vid dom varvtalen
                      inte för att jag förväntar mig vrid men lite enklare att kliva upp till 4000 skall det vara

                      #194394
                      Mork
                      Deltagare

                        Min känsla är att för utom tvekar så går den orent just vid det varvtalet och trottel från 25-100%. Passerar man 4000 så går hon vackert på alla trottellägen och man kan med lätthet styra laddningen med högerfoten i kurvan precis som det ska vara.

                        Tycker mig höra att hon inte går rent även utan belastning på just det varvtalet. Så ett litet öga på tändningen verkar vara en bra ide.

                        Bränslemappen verkar helt strålande med tanke på att det var första gånngen Per gjorde den på den här typen av styrning 😉

                        #194399
                        Mork
                        Deltagare

                          Min känsla är att för utom tvekar så går den orent just vid det varvtalet och trottel från 25-100%. Passerar man 4000 så går hon vackert på alla trottellägen och man kan med lätthet styra laddningen med högerfoten i kurvan precis som det ska vara.

                          Tycker mig höra att hon inte går rent även utan belastning på just det varvtalet. Så ett litet öga på tändningen verkar vara en bra ide.

                          Bränslemappen verkar helt strålande med tanke på att det var första gånngen Per gjorde den på den här typen av styrning 😉

                          #194388
                          kelta
                          Deltagare

                            Grattis till fina siffror.Ska väl gå att kapa minst en hel sekund på den tiden!

                            njae inte har jag kapat en sekund
                            men nära 4,4 sek blir nog svårt å komma lägre
                            måste lägga i 3.an innan jag får nålen över 100
                            riktigt roligt men drivlinan får jobba hårt
                            😀

                            #194389
                            kelta
                            Deltagare

                              Hej alla glada
                              Vill bara visa min dam har fått nya skor med racer gummi
                              och att jag hitta ett riktigt fint märke till centrumkåporna

                              http://picasaweb.google.com/keltamaki/ThePlane

                              Hon har mått lite dåligt ett tag nu haft hosta och inte orkat rucha
                              knappt kunnat gå i jämn fart
                              men nu har gubbfan hittat problemet
                              map-sensorn har fått jord genom motorn och fått överslag från generatorn så nu e de isolerat
                              och jag har laddat på lite till 1,65 Bar

                              sista mätningen jag gjorde sa 347hp 420nm på hjulen 😀
                              uppmätt i bilen
                              direkt efter mappningen gav hon enligt bilens pc
                              312hp 373nm så siffrona e några procent upp på Pers siffror
                              men inte så farligt
                              så tilll våren ska nog Per få göra en till mapp
                              med en rättläsande sensor

                              mv brum brum / Christian

                            Visar 13 inlägg - 46 till 58 (av 58 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.