Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #194395
    Mork
    Deltagare

      ja nu är powersuply’t bytt och pc’n lever igen. Vad fan är de med jänkare`? PSI, mapning på #### soppa snart hittar de väl på tum mått på volt och ampere med. Ag som lyckats glömma allt vad excel heter från min konsult tid !

      Kelta ska din fruga ta min fula gröna colt så mappar vi lite på vägen ner till mantorp 😉

      #194348
      SecretAgentMan
      Deltagare

        …och som vanligt kan jag inte nog understryka vikten av att det mappas in ordentligt.

        Att det fungerar är inte samma sak som att det fungerar bra.

        Inget ont menat, men det kostar kanske 4-5000:- att få det mappen injusterad till perfektion på Trollspeed, då plockas max ut (man ser på bänken vad som ger, och vad som inte ger mer också, vilket är nog så viktigt), och bilen går fortfarande säkert.

        Det är ändå oerhört världsliga pengar i sammanhanget, så varför dumsnåla här?

        /J

        #194345
        SecretAgentMan
        Deltagare

          …och som vanligt kan jag inte nog understryka vikten av att det mappas in ordentligt.

          Att det fungerar är inte samma sak som att det fungerar bra.

          Inget ont menat, men det kostar kanske 4-5000:- att få det mappen injusterad till perfektion på Trollspeed, då plockas max ut (man ser på bänken vad som ger, och vad som inte ger mer också, vilket är nog så viktigt), och bilen går fortfarande säkert.

          Det är ändå oerhört världsliga pengar i sammanhanget, så varför dumsnåla här?

          /J

          #194377
          kelta
          Deltagare

            Jodå
            Trollsped skall fixa en mapp eller rättare sagt utbrytaren från Trolle tänkte jag skulle få fixa en trevlig mapp

            #194384
            kelta
            Deltagare

              Jodå
              Trollsped skall fixa en mapp eller rättare sagt utbrytaren från Trolle tänkte jag skulle få fixa en trevlig mapp

              #194368
              SPiKE
              Deltagare

                Frän bil The Plane fast den inte är mappad :7
                Tar gärna en provtur till på Emmaboda när den är klar 🙂

                /H – Fick ETT kärringstopp med planet

                #194370
                SPiKE
                Deltagare

                  Frän bil The Plane fast den inte är mappad :7
                  Tar gärna en provtur till på Emmaboda när den är klar 🙂

                  /H – Fick ETT kärringstopp med planet

                  #194391
                  Mork
                  Deltagare

                    …och som vanligt kan jag inte nog understryka vikten av att det mappas in ordentligt.Att det fungerar är inte samma sak som att det fungerar bra.Inget ont menat, men det kostar kanske 4-5000:- att få det mappen injusterad till perfektion på Trollspeed, då plockas max ut (man ser på bänken vad som ger, och vad som inte ger mer också, vilket är nog så viktigt), och bilen går fortfarande säkert.Det är ändå oerhört världsliga pengar i sammanhanget, så varför dumsnåla här?/J

                    Du har helt rätt, Mappas ska hon, det är det minsta hon är värd efter Mantorp. Jag fick tillfälle att ratta runt henne några konternuerliga varv och fick lite känsla för vad hon har att ge med lite kärlek.

                    Var det Mackan som åkte med när jag gasa ur understyrningen med en hand på ratten och en plikttroget på växelspaken redo att kasta i 3:an med nålen på 7300 rpm ;(

                    #194396
                    Mork
                    Deltagare

                      …och som vanligt kan jag inte nog understryka vikten av att det mappas in ordentligt.Att det fungerar är inte samma sak som att det fungerar bra.Inget ont menat, men det kostar kanske 4-5000:- att få det mappen injusterad till perfektion på Trollspeed, då plockas max ut (man ser på bänken vad som ger, och vad som inte ger mer också, vilket är nog så viktigt), och bilen går fortfarande säkert.Det är ändå oerhört världsliga pengar i sammanhanget, så varför dumsnåla här?/J

                      Du har helt rätt, Mappas ska hon, det är det minsta hon är värd efter Mantorp. Jag fick tillfälle att ratta runt henne några konternuerliga varv och fick lite känsla för vad hon har att ge med lite kärlek.

                      Var det Mackan som åkte med när jag gasa ur understyrningen med en hand på ratten och en plikttroget på växelspaken redo att kasta i 3:an med nålen på 7300 rpm ;(

                      #194373
                      Snowman
                      Deltagare

                        …och som vanligt kan jag inte nog understryka vikten av att det mappas in ordentligt.Att det fungerar är inte samma sak som att det fungerar bra.Inget ont menat, men det kostar kanske 4-5000:- att få det mappen injusterad till perfektion på Trollspeed, då plockas max ut (man ser på bänken vad som ger, och vad som inte ger mer också, vilket är nog så viktigt), och bilen går fortfarande säkert.Det är ändå oerhört världsliga pengar i sammanhanget, så varför dumsnåla här?/J

                        Du har helt rätt, Mappas ska hon, det är det minsta hon är värd efter Mantorp. Jag fick tillfälle att ratta runt henne några konternuerliga varv och fick lite känsla för vad hon har att ge med lite kärlek.Var det Mackan som åkte med när jag gasa ur understyrningen med en hand på ratten och en plikttroget på växelspaken redo att kasta i 3:an med nålen på 7300 rpm ;(

                        Hehehe… Jodå, jag kan intyga att det finns rejäl potential i Planet 🙂 Och, ja, jag åkte med när du helt avslappnat med ena handen på ratten o andra på växelspaken åkte på lite fint ställ i Parisern o maskin rytandes o smällandes bara ylade efter meeer 😀

                        Och räddningen som du pratar om tror jag, den var rätt fin den med, i “180-gradaren” innan start o mål, gick ju fin-fint att bara gaaasa upp henne på lite sladd ur understyrningen! Stabilt!

                        Iskallt!! hahaha! Tackar för den åkturen!

                        /Markus – vill åka klarmappat Plan 😛

                        #194372
                        Snowman
                        Deltagare

                          …och som vanligt kan jag inte nog understryka vikten av att det mappas in ordentligt.Att det fungerar är inte samma sak som att det fungerar bra.Inget ont menat, men det kostar kanske 4-5000:- att få det mappen injusterad till perfektion på Trollspeed, då plockas max ut (man ser på bänken vad som ger, och vad som inte ger mer också, vilket är nog så viktigt), och bilen går fortfarande säkert.Det är ändå oerhört världsliga pengar i sammanhanget, så varför dumsnåla här?/J

                          Du har helt rätt, Mappas ska hon, det är det minsta hon är värd efter Mantorp. Jag fick tillfälle att ratta runt henne några konternuerliga varv och fick lite känsla för vad hon har att ge med lite kärlek.Var det Mackan som åkte med när jag gasa ur understyrningen med en hand på ratten och en plikttroget på växelspaken redo att kasta i 3:an med nålen på 7300 rpm ;(

                          Hehehe… Jodå, jag kan intyga att det finns rejäl potential i Planet 🙂 Och, ja, jag åkte med när du helt avslappnat med ena handen på ratten o andra på växelspaken åkte på lite fint ställ i Parisern o maskin rytandes o smällandes bara ylade efter meeer 😀

                          Och räddningen som du pratar om tror jag, den var rätt fin den med, i “180-gradaren” innan start o mål, gick ju fin-fint att bara gaaasa upp henne på lite sladd ur understyrningen! Stabilt!

                          Iskallt!! hahaha! Tackar för den åkturen!

                          /Markus – vill åka klarmappat Plan 😛

                          #194385
                          kelta
                          Deltagare

                            Nu så e hon mappad av Per
                            Han vart inte riktigt nöjd med efekten
                            303 hp på hjulen
                            men de e jag fan vilken skillnad
                            }( }( }( }( }(
                            jag tror hans hästar e fullblod jämförbart med många andras

                            #194378
                            kelta
                            Deltagare

                              Nu så e hon mappad av Per
                              Han vart inte riktigt nöjd med efekten
                              303 hp på hjulen
                              men de e jag fan vilken skillnad
                              }( }( }( }( }(
                              jag tror hans hästar e fullblod jämförbart med många andras

                              #194355
                              Manor
                              Deltagare

                                Nu så e hon mappad av PerHan vart inte riktigt nöjd med efekten303 hp på hjulenmen de e jag fan vilken skillnad }( }( }( }( }( jag tror hans hästar e fullblod jämförbart med många andras

                                Satan i gatan…303hp på hjulen :7…när blir Per egentligen nöjd :o.

                                #194354
                                Manor
                                Deltagare

                                  Nu så e hon mappad av PerHan vart inte riktigt nöjd med efekten303 hp på hjulenmen de e jag fan vilken skillnad }( }( }( }( }( jag tror hans hästar e fullblod jämförbart med många andras

                                  Satan i gatan…303hp på hjulen :7…när blir Per egentligen nöjd :o.

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.