- Detta ämne har 57 svar, 4,017 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 1 månad sedan av kelta.
-
FörfattareInlägg
-
6 juli, 2007 kl. 19:00 #194397MorkDeltagare
Ja nu har man testat “the plane” lite.
Kan lungt säja att hon gått från ett ryckigt flåsande på varvtalet mellan 6500 och 7300 till ett respektingivande vrid från 4700-5000 och upp till topp varv.
Jag fullladda bara några gånger med intercoleerslang som stack (3 gånger) men nu kör jag henne med mer glädje på gasen.. underbart att driva ut ur hårnålskurvorna och ligga med laddning på runt 1 bar och vid första glimten av utgången ladda fullt. Attans så här skulle hon varit på mantorp tidigare i år 😉
Idag mistänker jag att det finns lite att göra runt 3500-4000 där är det nått som inte känns riktigt.. ska nog pilla lite på tändningen och se om det ger nått. sen fick jag lite skrämselhicka då den 2-3 gånger ladda runt 2 bar, aj aj ska kolla apexin vad tusan det är som händer där och det var just runt 4000 rpm och full trottel hänger det ihop tros ?
PS
“Snowman”
nu höll jag båda händerna på ratten då hon började drifta i 70 knyck 😉 ..DS
Kelta hälsar E85 blir det nästa gång han hälsar på Per
7 juli, 2007 kl. 16:40 #194349SecretAgentManDeltagareNej, inte pilla, prata med Per istället.
Han sitter med knacklurar på och skruvar på tändningen av en anledning…
/J
7 juli, 2007 kl. 16:40 #194346SecretAgentManDeltagareNej, inte pilla, prata med Per istället.
Han sitter med knacklurar på och skruvar på tändningen av en anledning…
/J
7 juli, 2007 kl. 18:38 #194393MorkDeltagareAv samma anledning har vi hörlura i bilen vi med 😉 Samt hörselkåpor (finns det hörselkåpor för hundar ?))
Hitta felet idag med laddtrycket.
Vakumslangen till dumpen hadde gängat ur sig. Värmebeständig loctite nästa.Problemet runt 3250 rpm till 4000rpm består, men jag måste kolla lite mer på mappen innan jag uttalar mig. Men det känns som om tändningen inte riktigt stämmer där det liksom svara inte som det ska.
Självklart ska Per konsulteras men jag vill ha lite mer kött på benen dvs få en liten uppfattning vad som händer just i det registret.
Det är ju där man vill ligga och små pysa just en dag som denna då det regnat utav F-N och man vill få kontroll över bakvagnen 😉7 juli, 2007 kl. 18:38 #194398MorkDeltagareAv samma anledning har vi hörlura i bilen vi med 😉 Samt hörselkåpor (finns det hörselkåpor för hundar ?))
Hitta felet idag med laddtrycket.
Vakumslangen till dumpen hadde gängat ur sig. Värmebeständig loctite nästa.Problemet runt 3250 rpm till 4000rpm består, men jag måste kolla lite mer på mappen innan jag uttalar mig. Men det känns som om tändningen inte riktigt stämmer där det liksom svara inte som det ska.
Självklart ska Per konsulteras men jag vill ha lite mer kött på benen dvs få en liten uppfattning vad som händer just i det registret.
Det är ju där man vill ligga och små pysa just en dag som denna då det regnat utav F-N och man vill få kontroll över bakvagnen 😉9 juli, 2007 kl. 06:01 #194350SecretAgentManDeltagareFör det första skulle jag kanske inte förvänta mig att det svarar överdrivet med den turbon innan 4000. 🙂
Vad menar du exakt, tvekar den fast du får laddtryck, eller är det att laddtrycket inte dyker upp? 🙂
/J
9 juli, 2007 kl. 06:01 #194347SecretAgentManDeltagareFör det första skulle jag kanske inte förvänta mig att det svarar överdrivet med den turbon innan 4000. 🙂
Vad menar du exakt, tvekar den fast du får laddtryck, eller är det att laddtrycket inte dyker upp? 🙂
/J
9 juli, 2007 kl. 17:06 #194387keltaDeltagareJag kan försöka förklara lite 😛
jo då turbon spolar upp får inte så mycke hjälp under 4000
men de e som om bilen tvekar lite vid dom varvtalen
inte för att jag förväntar mig vrid men lite enklare att kliva upp till 4000 skall det vara9 juli, 2007 kl. 17:06 #194380keltaDeltagareJag kan försöka förklara lite 😛
jo då turbon spolar upp får inte så mycke hjälp under 4000
men de e som om bilen tvekar lite vid dom varvtalen
inte för att jag förväntar mig vrid men lite enklare att kliva upp till 4000 skall det vara10 juli, 2007 kl. 18:01 #194394MorkDeltagareMin känsla är att för utom tvekar så går den orent just vid det varvtalet och trottel från 25-100%. Passerar man 4000 så går hon vackert på alla trottellägen och man kan med lätthet styra laddningen med högerfoten i kurvan precis som det ska vara.
Tycker mig höra att hon inte går rent även utan belastning på just det varvtalet. Så ett litet öga på tändningen verkar vara en bra ide.
Bränslemappen verkar helt strålande med tanke på att det var första gånngen Per gjorde den på den här typen av styrning 😉
10 juli, 2007 kl. 18:01 #194399MorkDeltagareMin känsla är att för utom tvekar så går den orent just vid det varvtalet och trottel från 25-100%. Passerar man 4000 så går hon vackert på alla trottellägen och man kan med lätthet styra laddningen med högerfoten i kurvan precis som det ska vara.
Tycker mig höra att hon inte går rent även utan belastning på just det varvtalet. Så ett litet öga på tändningen verkar vara en bra ide.
Bränslemappen verkar helt strålande med tanke på att det var första gånngen Per gjorde den på den här typen av styrning 😉
23 augusti, 2007 kl. 16:00 #194388keltaDeltagareGrattis till fina siffror.Ska väl gå att kapa minst en hel sekund på den tiden!
njae inte har jag kapat en sekund
men nära 4,4 sek blir nog svårt å komma lägre
måste lägga i 3.an innan jag får nålen över 100
riktigt roligt men drivlinan får jobba hårt
😀5 oktober, 2007 kl. 17:11 #194389keltaDeltagareHej alla glada
Vill bara visa min dam har fått nya skor med racer gummi
och att jag hitta ett riktigt fint märke till centrumkåpornahttp://picasaweb.google.com/keltamaki/ThePlane
Hon har mått lite dåligt ett tag nu haft hosta och inte orkat rucha
knappt kunnat gå i jämn fart
men nu har gubbfan hittat problemet
map-sensorn har fått jord genom motorn och fått överslag från generatorn så nu e de isolerat
och jag har laddat på lite till 1,65 Barsista mätningen jag gjorde sa 347hp 420nm på hjulen 😀
uppmätt i bilen
direkt efter mappningen gav hon enligt bilens pc
312hp 373nm så siffrona e några procent upp på Pers siffror
men inte så farligt
så tilll våren ska nog Per få göra en till mapp
med en rättläsande sensormv brum brum / Christian
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.